• Karoli­na A
    Äldre 28 Jan 20:48
    12005 visningar
    41 svar
    41
    12005

    Jönköping

    Hej

    Finns det fler här som planerar bröllop i eller kring Jönköping?

    Det vore roligt att diskutera tillsammans, ta upp lokala frågor, tipsa och inspirera varandra och kanske träffas över en fika någon gång för ännu mer bröllopsprat.

  • Svar på tråden Jönköping
  • annsi8­2
    Äldre 28 Jan 21:04
    #1

    Här är en! Jag bor i Nässjö men kommer från och arbetar i Jönköping så det känns fortfarande som mitt hem. Gifter mig 7 augusti 2019.

  • annsi8­2
    Äldre 28 Jan 21:04
    #2

    haha 2010 ska det vara. Annars hade det handlat om väldigt god framförhållning.

  • Himan
    Äldre 28 Jan 23:59
    #3

    Här är en till!
    Bor en bit utanför Huskvarna.Bra tråd!Hur långt har ni kommit med er planering? Vi gifter oss 14/8-10 i trakten...vill ju inte säga för mkt än, inte förrens inbjudningskorten är postade...;)

  • Karoli­na A
    Äldre 29 Jan 08:22
    #4

    Ja, att planera nio år i förväg hade nog varit rekord, även om många verkar vara tidigt ute.

    Vad gäller planeringen så har jag köpt brudklänning i veckan och nu i helgen ska inbjudningskorten skickas ut. Vi gifter oss i maj.

  • Karoli­na A
    Äldre 30 Jan 17:04
    #5

    Finns det fler Jönköpingsbrudar här?

    Ni andra, hur långt har ni kommit i planeringen?

  • minimi­s
    Äldre 30 Jan 17:10
    #6

    Jag är från Gnosjö och vi gifter oss 3 juli. Kul med "lokal"tråd!

  • JBB
    Äldre 30 Jan 18:54
    #7

    Får jag vara med? Vi gifter oss den 5 juni 2010 en bit utanför Jönköping i ett litet mindre samhälle som heter Sandhem.

    Vi har köpt brudklänningen, tärnklänning ligger i posten och väntar på att hämtas ut, en del dekoration är inköpt, 102champangeglas är inköpta, bokat kyrka, lokal och fotograf. Tittat runt på olika catering företag och nu väntar jag på kartong som jag har beställt till våra inbjudningskort.

    Hur mycket har ni andra planerat, bokat och ev köpt?

  • minimi­s
    Äldre 30 Jan 20:00
    #8

    Ska nog beställa klänning i helgen. Kyrka och festlokal, bröllopsnatt, o frissa är bokat. Likaså cateringfirma är mestämt...

  • Himan
    Äldre 31 Jan 23:11
    #9

    Ja,ni verkar ha kommit en bra bit på väg...själva har vi bokat kyrka,festlokal,klänning inköpt i kina,kläder till barnen fixade,kläder till sambon fixade,inbjudnigskorten klara(även tack korten;))festprogrammet är nästan klart ska bara finjusteras när alla anmälningar är klara, har börjat köpa grejor för att "pimpa" lokalen ex.lakan,efterrättsskålar,vin-,champanj,och vattenglas till 100pers,hår och smink bokat,skor till både mig och sambon...vad mer?..har frågat ev sångerska till kyrkan och även fotograf inte fått svar än. Har kollat lite på catering men tycker att det är sjukt dyrt! Hur gör ni med maten?Catering eller egengjord?

  • Karoli­na A
    Äldre 1 Feb 15:42
    #10

    JBB, 102 champagneglas, det var inte lite! Jag passade på att köpa 54 glas när de reades ut efter nyår, men visste sedan inte var jag skulle göra av dem! Nu står de i en kasse uppe på vinden.

    Minimis, vad blev det för klänning? Jag har också precis köpt klänning, var svårt att välja då det fanns så många fina!

    Himan, du verkar ha kommit långt i planeringen! Vi har valt att ha catering. Ett tips är att kolla runt och jämföra priser på olika ställen. Först preliminärbokade vi en restaurang, men bytte sedan till ett annat ställe och kom ner betydligt i pris. Och jag tror att maten kommer vara minst lika bra, eftersom vi hört mycket gott om det andra stället. Vi caterar förrätt och varmrätt och har kaffe och bröllopstårta som efterrätt.

Svar på tråden Jönköping