• Mirell­e
    Äldre 27 Jan 18:16
    29811 visningar
    143 svar
    143
    29811

    brudar i Borås 2010

    Hej alla blivande brudar.

    Vi gifter oss i Ramnakyrkan den 28/8.
    Är det någon mer som ska gifta sig i Borås?
    Kanske vi kan utbyta lite tankar och idéer...

  • Svar på tråden brudar i Borås 2010
  • Fröken­Bloom
    Äldre 27 Mar 21:42
    #91

    vi har en tjej. hon ska vara med i kyrkan sen åker nchsover över hos en kompis mamma.

    hur går det för alla andra med planeringen? jag gifter mig den 7:e aug. hade en "omgång" i jan och planerade en massa sen har det legat lite i träda. Ska fixa med inbjudningarna nu.

  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 28 Mar 16:19
    #92

    mm.. vi har en dotter på 4år. Hon kommer att vara med på festen oc på natten hon får sova hos farmor och farfar på bröllopsnatten för då blir det hotell. Blir tyvärr ingen resa så vi tänkte ta hotell istället. =)

    SaNdRiX 2010 skrev 2010-03-27 10:35:39 följande:


    Så sant.. jag är inne å kikar varje dag, men det är oftast inte så mycket att kommentera.. är det någon av er som har barn? Hur ska ni göra med dem på bröllopsfesten och bröllopsnatten?
  • snuttf­ia
    Äldre 28 Mar 17:18
    #93

    Vi har barn. Släkten håller ett öga på dem under festen som är på yxhammargården och så när de blir trötta går farmor upp och nattar dem i ett av rummen på övervåningen. Vi har bokat alla tre så att de som har sina barn med sig enkelt kan lägga dem där uppe. Sen kommer mormor och morfar att ha hand om dem söndag-måndag då vi bor på hotell. Vi kommer dock att träffa dem på söndagen för då ska många av gästerna och vi äta brunch ihop. Vi har också skippat resa då barnen är så små än och jag vill inte lämna dem en vecka eller mer hos någon. Vi vill gärna ha en resa så småningom men det får vänta ett år eller två...

  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 29 Mar 08:19
    #94

    men hur skrev jag igår då??? hehe.. jag var vekligen trött.
    hmm.. nu är ia blommor fixade och personal. Nu är det bara musiken som är ett frågetecken.

    Vilka psalmer har ni valt??

  • Mirell­e
    Äldre 29 Mar 17:21
    #95

    Ha ha jag är oxå inne och kikar nästan varje dag : )

    Nu har jag fixat en som sjunger i kyrkan. Danslärare är oxå klart nu. Håller på för fullt med inbjudningskorten. Tycker att det är lite svårt att få till ett bra infoblad som ska med. Men jag ska nog bli klar med korten och bladen i veckan.

    Vi har två barn. Två busiga killar på två och fyra år. Dem är såklart med i kyrkan och en stund på festen. Svårt det där med vem som ska ta dem sen. Mormor och farmor vill ju vara med lite längre än vad barnen orkar med tror jag. Vi har funderat på om vår granne som dem känner bra kanske kan hämta dem lite senare och att dem får sova där. Eller så får farmor och mormor slåss om saken : ))Vi sover på hotell.

  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 30 Mar 10:10
    #96

    Nu har jag kollat. De är två stucken som filmar och vill ha 3500kr/st så 7000 totalt för allt.


    Martinaa skrev 2010-03-22 12:54:33 följande:
    Oh det vill jag också veta. Är antagligen inte aktuellt för oss, men blir ändå lite nyfiken. Man vet aldrig, för rätt pris så...
  • Megi
    Äldre 1 Apr 21:10
    #97

    Taack snälla =) Har de en hemsida el ngt? Kan ja få deras nr via inboxen =)


    GrodanoJag2010 skrev 2010-03-30 10:10:56 följande:
    Nu har jag kollat. De är två stucken som filmar och vill ha 3500kr/st så 7000 totalt för allt.
  • Megi
    Äldre 1 Apr 21:10
    #98

    Glad Påsk på er =)

  • Martin­aa
    Äldre 2 Apr 18:04
    #99
    Megi skrev 2010-04-01 21:10:41 följande:
    Glad Påsk på er =)
    Glad påsk!! :D
  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 3 Apr 14:31

    ska kolla. kommer med avaret innan helgens slut. =)


    Megi skrev 2010-04-01 21:10:17 följande:
    Taack snälla =) Har de en hemsida el ngt? Kan ja få deras nr via inboxen =)
Svar på tråden brudar i Borås 2010