• Sannsa­n
    Äldre 25 Jan 15:09
    9675 visningar
    10 svar
    10
    9675

    Band Trubadur Dj i Göteborg

    Hej!
    Söker Band eller Trubadur samt Dj till mitt bröllop i sommar utanför Göteborg.
    Har sett och fått upplysning om Michael Abrahamsson som verkar bra.
    Någon som vet något om honom?

  • Svar på tråden Band Trubadur Dj i Göteborg
  • Äldre 25 Jan 18:31
    #1

    Jag bokade ganska mycket musik på mitt förra jobb, men jag har aldrig anlitat honom. Däremot har jag märkt att det startas ganska många trådar om honom här på BT... :)

    Göteborg är en så go musikstad, det finns ju massor att välja på! Om du även vill ha DJ så kan ju ett alternativ vara att välja en trubadur som även kan DJa efteråt.

  • Velato
    Äldre 27 Jan 20:17
    #3

    Vi skall ha Björn Nilsson som kommer ifrån gbg. Har ju inte hört honom live ännu men lyssnat på hans skiva och han är kanon tycker jag. Men jag föredrar det genuina med en go röst, gitarr och när man vill rocka loss senare så vänder han plattorna också.

  • Velato
    Äldre 29 Jan 12:27
    #5

    fru raring skrev 2010-01-27 20:23:35 följande:


    Jag kan bara gratulera dig! :) Han är lite av en favorit... Om du vill se videos så finns det några på festfolk.nu. Ljudfiler också så klart.
    Åhh vad kul! Har du hört honom live? Varit på bröllop där han spelat? Vi fastnade för honom direkt...letade inte vidare. Först och bästa fick det bli:)

    Förlåt sannsan att jag snor din tråd lite men jag puffar på samma gång då;)
  • piggel­inbrid­e
    Äldre 29 Jan 16:11
    #6

    Vi hade DUON på vårt bröllop och vi var jättenöjda. Det blev det röj vi ville ;) Vi kände att vi gärna ville ha minst 2 personer i bandet för det känns som att de enklare tillsammans kan dra igång gästerna och få upp stämningen, än vad ett enmannaband kan. Sen spelar ett tvåmannaband fler instrument live än vad ett enmannaband kan göra, vilket innebär att det var enklare för gästerna att önska låtar.

    Men jag kan inte säga vem som är bäst. Kan bara säga att vi var mycket nöjda med vårt val.

  • Patric­kPA
    Äldre 30 Jan 10:25
    #7

    Jag och min man bokade Michael Abrahamsson till vårt bröllop isomras i Tylösand, Halmstad. Det var ett supergrymt upplägg han körde och musiken var fantastiskt!

    Lycka Till, alla ni som ska gifta er :)

  • Äldre 30 Jan 18:05
    #8
    Velato skrev 2010-01-29 12:27:17 följande:
    fru raring skrev 2010-01-27 20:23:35 följande:Åhh vad kul! Har du hört honom live? Varit på bröllop där han spelat? Vi fastnade för honom direkt...letade inte vidare. Först och bästa fick det bli:)Förlåt sannsan att jag snor din tråd lite men jag puffar på samma gång då;)
    Jo, jag har inte bara sett och hört honom ett antal gånger, jag har även anlitat honom. Duktig, proffsig och såååååååå lätt att ha att göra med! :)

    Hoppas att ni får en kanonfest!
  • Sannsa­n
    Äldre 1 Feb 12:28
    #8

    Glömt att tacka för alla tips!
    Vi har preliminär bokat nu, och ska återkomma inom en veckas tid.

  • Äldre 9 Sep 23:41
    #8
  • Äldre 11 Sep 18:43
    #9

    Jag kollade upp Peter Auki på nätet och det verkar vara en riktigt obehaglig person.

    Ingen jag skulle anlita iallafall.

  • Äldre 13 Sep 16:26
    #10
Svar på tråden Band Trubadur Dj i Göteborg