• Secret­Weddin­g
    Äldre 12 Jan 17:44
    4717 visningar
    28 svar
    28
    4717

    Oooopppps jag är gravid. Hjälp mig med tips!

    Jag är gravid, chockad, glad och egoistiskt tänk: bröllopet blir inte som vi tänkt och planerat för.

    Jag kommer om allt gå vägen (ta i trä) kommer jag vara i nästan 7 månaden.

    Vill gärna ha tips på klänning, vad ska man tänka på, alla erfarenheter ni gravida brudar kan ge, vore så tacksam.

  • Svar på tråden Oooopppps jag är gravid. Hjälp mig med tips!
  • iregne­t2010
    Äldre 12 Jan 18:00
    #1

    åh grattis!! gud va rooligt. har inga tips men vill ändå studsa förbi och gratta. Jag hoppas allt går bra, du kommer säkert vara en supervacker brud och håller tummarna för att du slipper foglossningar och annat jobbigt utan bara får njuta av din dag!

  • gumzan
    Äldre 12 Jan 18:12
    #2

    Grattis grattis grattis!!!!

    Googla gravidklänningar,
    välj skor med låg klack, (om du behöver så har apoteket fina vita stödstrumpor man kan ha),
    tänka på att dina fingrar kan svullna under graviditeten och för mig så blev de supersmala när jag ammade, så kanske en symbolisk ring är att föredra innan du vet, eller så kan man ju alltid föstora o förminska.
    ha ett litet emergency väska med dig, med det goda goda mellanmålet du älskar (humöret påverkas fort om man är hungrig)
    och du kommer bli en super vacker brud, med tjockt vackert hår och strålande hy ;)

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 12 Jan 19:42
    #3

    Tack så hemskt mycket. Ja, jag hoppas att det blir så.

    Ja, just det! Ringen har jag inte ens tänkt på, helt rätt! Det känns som om man får kasta runt planerna ny. Menyn får jag nog också ta en titt på!

  • FelizL­ane
    Äldre 12 Jan 19:53
    #4

    inte att fundera på att skjuta upp bröllopet ist? Den lösningen finns ju också :)

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 12 Jan 19:55
    #5

    Nej, vi har dragit släkt och vänner från jordens alla hörn till Gotland och dessutom är min morfar 90 år och han har sett fram emot den här dagen länge. Så nja, det är nog inget alternativ.

  • Äldre 12 Jan 22:31
    #6

    GRATTIS!! ;) Jag var i v 30 när vi gifte oss och jag blev stor...hittade min klänning 1 vecka innan bröllopet! ;) Så, mitt tips koncentrera dig på klänningen , allt annat fixar sig! :)

  • Moirie
    Äldre 12 Jan 23:21
    #7

    Grattis! Min mamma var i sjunde månaden med mig när hon och pappa gifte sig. Det lyser om henne på fotona:)

  • aikido­aasa
    Äldre 12 Jan 23:49
    #8

    Grattis till er båda två!

    Mitt största tips från kompisar som gifte sig "riktigt gravida" med det menas att de gifte sig i månad 6-8½ är att tänk på att DU ska orka! Du vet inte än hur graviditeten kommer att påverka dig. Har du tur kommer du att vara världens underbaraste och vackraste kvinna er dag, men se ändå till att inte planera in för mycket i detalj då ni ändå säkert kommer att behöva ändra ett antal gånger innan dess.

    Är det en senare vigsel med sen middag se till att sova middag. Är det en "lång" fest så fundera på att korta ner den, man orkar inte lika mycket när man har en till att bära på.

    Planera in att sitta mycket. En av dem stod så mycket att hon höll på att kollapsa. Hade hon inte haft sin nyblivna make bredvid sig just då hade hon ramlat i trappan då de skulle ha tårtan på ett annat våningsplan i lokalen. Hon såg helt fräsch ut hela tiden så det var extra skrämmande när hon helt plöstligt säckade ihop.

    Skaffa en kläning som enkelt kan justeras runt magen. Även om det var en gravid klänning som en annan kompis hade så passade den itne helt perfekt. Hon hade ändrat den en vecka innan och då passade den bra, men när veckan hade gått hade hon vuxit lite till och hon gick runt och hade lite ont i magen på grund av att det var trångt på kvällen.

    Skippa gärna alkoholen, det är inte kul om de enda som inte dricker är brudparet. Det blir en ganska olustig känsla även om alla de som dricker är måttliga drickare som inte blir berusade.

    Ha massor av närdukar till hands. Hormonerna brukar göra de flesta ganska gråtmilda, en sådan underbar dag som ett bröllop är kommer du lätt att bli extra påverkad. De flesta kommer dock bara att tycka att det är väldigt gulligt så det är ingen nackdel i sig.

    Tänk på att det i slutändan är ER dag. Gör de saker som känns bra för er. Även om det betyder att era gäster får planera om lite så förstår de.

  • iregne­t2010
    Äldre 13 Jan 10:03
    #9

    vet inte om jag tycker man ska skippa alkoholen för alla. Det kanske bara är jag som är förstörd men personligen skulle jag tycka att ett sådant bröllop var lite tråkigt (upp till var och än iofs).

    Även om jag (ännu) inte är gravid hade jag nog ändå tänkt att ta det relativt lugnt med drickandet när vi gifter oss, man minns ju så mkt mer då. Det hindrar dock inte att jag inte vill att mina gäster skall kunna ta sig ett glas vin och festa om (behöver ju inte bli en fyllefest för det!)

  • gutebr­ud10
    Äldre 13 Jan 10:14
    #10

    Så roligt, Grattis!!

    Allt blir säkert jättebra även om det inte blir precis som ni tänkt från början.
    Om ni inte kan skjuta på det kanske ni kan ta det tidigare, man vet ju inte hur man känner sig så långt fram. Under min första graviditet mådde jag som en prinsessa hela tiden o jobbade fram till dagen innan förlossningen men under min andra så hade jag problem med foglossningar och kunde knappt gå vissa dagar, kanske inte så kul att fira bröllop under såna omständigheter.
    Men som sagt det kommer säkert bli super oavsett hur ni gör.

Svar på tråden Oooopppps jag är gravid. Hjälp mig med tips!