• Ylvale­na
    Äldre 8 Jan 15:22
    9234 visningar
    27 svar
    27
    9234

    Öviksbrudar 2010

    Hej och Gott Nytt År?

    Kanske finns det redan en startad tråd, men jag kunde inte hitta den. Några fler som planerar bröllop i år? Själv planerar jag för den 17 Juli. Lokalen är bokad men saker som catering och porslin, glas etc återstår. Jag har tänkt på Matkompaniet i Själevad. Någon som har varit i kontakt med dem eller har några erfarenheter?

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2010
  • Öviksb­rud
    Äldre 11 Jan 09:47
    #1

    Hej,
    Det finns en startad tråd, men det är inte så många som skriver där nu. Jag planerar för bröllop den 31 juli i Själevads kyrka. Jag har tyvärr itne varit i kontakt med Matkompaniet ang. bröllop men dom har ju supergod mat där i alla fall. =)

  • Väntar på något
    Äldre 12 Jan 19:23
    #2

    Hej!
    Kul att någon startat en ny tråd när den andra stängts. Jag kommer från Umeå men gifter mig ute på Trysunda den 12 Juni så jag hänger i både ö-vikstrådar och ume-trådar. Kommer att ordna mycket här i umeå men kommer definitivt att behöva tips från er också. Speciellt intresserad är jag av olika fotografer i ö-vikstrakten. Är rätt kräsen när det kommer till den biten så jag skulle behöva flera alternativ.

  • Ulvöbr­ud2010
    Äldre 12 Jan 22:24
    #3

    Hej!

    Vi gifter oss i Ulvö kapell den 3 juli,längtar! Vi har valt att bara bjuda våra allra närmsta iom att vi gärna ville ha en övernattning så att alla stannar kvar och att man ses dagen efter också runt frukosten. På en ö är det iofs inte så mycket val iaf =) Men både kapellet och hotellet verkar jättefint och ägarna av hotellet har varit väldigt tillmötesgående mot oss i våra önskemål.

    Jag funderar lite runt dekoration, hur mycket ska man ha i tex blomsterväg dels vid kyrkan men sedan vid middagen? Vad ska man ha??? Inbjudningarna gick i vitt och silver så jag har tänkt att silver ska finnas med men även turkos el liknande. Iom att porslinet i sig är fint vill jag inte ha det för pråligt utan enkelt men ändå elegant.

  • Ylvale­na
    Äldre 13 Jan 00:53
    #4

    Hej, kul att det är fler som hänger med på tråden! Kikade in lite. Jag hann bara läsa inläggen lite snabbt, så återkommer...jag tror min 8 veckor gammal son är hungrig! Angående fotograph. Laila Sandström kan jag varmt rekommendera. www.studiosandstrom.se, vi har bokat henne.

  • Öviksb­rud
    Äldre 13 Jan 09:58
    #5

    Hej,
    Hur långt i förväg skickar ni ut inbjudningarna, eller har ni redan gjort det?

  • Ulvöbr­ud2010
    Äldre 13 Jan 10:59
    #6

    Vi skickade ut våra inbjudningar igår och vi gifter oss den 3 juli.

  • Väntar på något
    Äldre 13 Jan 12:07
    #7

    Jag tänkte berätta lite kort om våra planer. Vi gifter oss alltså ute på Trysunda den 12/6 med närmsta familjen. Det blir 10 vuxna och tre barn. Efter vigseln åker vi båt ut till Ulvön och äter (förhoppningsvis) god mat och umgås och övernattar där.

    Senare under sommaren kommer vi att ha en fest för övriga släkt och vänner. Men för oss kändes det mest rätt med en lite mindre och intimare vigsel. Festen som både barn och vuxna är bjudna hoppas vi kunna ha utomhus. Sedan hade vi förstås tänkt oss både god mat och massor av spex.

  • Ylvale­na
    Äldre 15 Jan 10:49
    #8

    Hej

    Vi har nyss skickat ut inbjudan, eller "save-the-date-cards" eftersom det är i juli och därmed semestertider. Men den detaljerade inbjudan väntar vi med tills mer är organiserat.

    'Öviksbrud' det låter bra, hört flera säga att Matkompaniet har god mat, men har inte hört någon med erfarenheter av en större fest...

    'Väntar på något', att ha en mindre och intimare vigsel först kan jag absolut förstå. Min ide om ett bröllop har varit just det men, min blivande mans familj har så många grenar att det inte har varit möjligt och hur vi än har tänkt så är vi uppe i runt 30 igen och då har vi sagt att vi bara planerar en enda stor fest istället för två. Trysunda låter som ett jättemysigt ställe!

    Ulvöbrud2010, jag hade också först funderat på Ölvön (men nu är vi för många), men trodde de fortfarande renoverade hotellet, eller är det klart nu? Var på Ulvöregattan i somras och stället hade blivit jättefint redan då.

    Har någon tänkt på att hyra porslin, glas och sådär?

  • planer­arbröl­lop201­0
    Äldre 16 Jan 01:19
    #9

    Jag gifter mig den 10 Juli i Själevads kyrkan :)
    Jag/vi längtar otroligt mycket..

    Tänkte höra är det någon som vet om det finns någon catringfrima här som har billig 3 rättermiddag som är bra??

    Vi hade tänkt göra maten själv, men vi vet inte om det finns tid och ork till det när det finns så mycket annat att göra..

  • Ulvöbr­ud2010
    Äldre 18 Jan 19:51
    #10

    Hela hotellet är inte klart men kajen är iaf klar till midsommar är det sagt. Vi har bokat ett rum i själva hotellet åt oss och till våra gäster har vi bokat Annexet.

Svar på tråden Öviksbrudar 2010