• ALLIMA
    Äldre 8 Jan 13:10
    7347 visningar
    27 svar
    27
    7347

    Luleåbrudar 2011!

    Jag tycker det är dags för en tråd för alla vi Luleåbrudar 2011! Är ju bara 1 år kvar nu! Vi kan väl tipsa varandra om frisörer, smink, kyrkor osv.!
    Vi håller just nu på med att kolla upp vilken festlokal vi ska välja samt vilket datum vi ska vigas på.

  • Svar på tråden Luleåbrudar 2011!
  • LillA
    Äldre 23 Feb 12:47
    #1

    Här är iaf en brud 2011, inga fler?

  • jennif­aer
    Äldre 23 Feb 13:24
    #2

    Nope 2012 har jag men jag kanske kan få hänga på ändå ett litet tag? För i den takt jag planerar kommer jag nog ändå vara klar i sommarFlört

  • LillA
    Äldre 23 Feb 16:17
    #3

    man planerar väl hela livet haha ... började med planerna förra sommaren och det är ganska skönt att ta det i lugn takt ... har kanske tagit det lite för lugnt för nu börjar man komma på så mycket som ska göras/fixas/bestämmas osv. /

  • jennif­aer
    Äldre 23 Feb 17:23
    #4

    Jaa ojaa! dessutom tar allting lite extra tid eftersom jag inte bor i Luleå och måste sköta allt på distans eller när jag är hos tjocka släkten hemma i LuleåGlad Var och när ska du gifta dig?

  • LillA
    Äldre 23 Feb 18:13
    #5

    ja då är det ju lite besvärligare ... 18 juni i nederluleå kyrka, ni då?

  • jennif­aer
    Äldre 23 Feb 18:38
    #6

    Ja det blir sensommaren 2012 i Nederluleå kyrka. Vet inte exakt datum eftersom man inte får boka kyrkan tidigare än ett år tidigare, suckTungan ute Det är jobbigt att vara perfektionist som ska vara tidigt ute hehe! Hur långt har ni hunnit med planeringen då? Det är ju inte så länge kvar!

  • LillA
    Äldre 25 Feb 08:26
    #7

    Då har ni gott om tid än ... Igår var jag och köpte klänningen, den kom förra veckan så igår provade jag den. Hade tidigare bara sett den på bild men den blev perfekt Igår åkte vi runt lite och skulle boka bröllopssvit, men alla var upptagna så vi fick inte se. Har börjat fundera lite på att istället för att lägga flera tusen på ett rum där man bara sover några timmar så tar vi ett vanligt rum (och får sovmorgon från pigga småbarn haha) och sen åker iväg några dagar till tex stockholm direkt efter bröllopet. Bröllopsresan får bli lite senare pga arbete osv
    Jag tror att det ska vara bröllopsmässa i Umeå nu i helgen och vi ska till Umeå i helgen, så det blir ett besök på mässan såklar!

  • jennif­aer
    Äldre 25 Feb 08:32
    #8

    Hehe men man kan aldrig börja i nog god tidFlört Nä vi tänker nog bara ta ett lite "finare" vanligt rum på stadshotellet av samma anledning som er, dyrt med bröllopssvit för bara några timmar men skönt med sovmorgon från småbarnGlad Dessutom ska vi ha sonen sovandes hos mormor och morfar som bor tvärs över stadsparken därifrån så då är vi ju nära ifall det skulle vara något också. Och vi tänker nog också skjuta på bröllopsresan eftersom jag börjar min sista termin bara någon vecka efter så det känns lite stressigt att klämma in en bröllopsresa därFlört Ohh vi ska också på bröllopsmässan, eftersom vi bor i Umeå haha! tyvärr är den ju ute i Obbola, fattar inte riktigt varförObestämd Men men kul med bröllopsmässa i alla fallSkrattande

  • LillA
    Äldre 25 Feb 09:32
    #9

    haha vilket sammanträffande ... min sambo pluggar där så vi är där hela familjen då och då... Vi verkar ha lika planer då när det gäller resor, hotell osv haha ... vore ju jätte mysigt att bo i bröllopssvit men som sagt, man ska ju bara sova där några timmar, man lär knappast orka med bubbelbad och annat sånt som finns i sviterna ... Vad bra, då vet jag nu var den är, vet du vilka tider det är? Är inte så hemma i Umeå men det är väl mot flygplatsen typ? Vi bor på Teg

  • jennif­aer
    Äldre 25 Feb 18:23
    #10

    Hmm ja mitt lokalsinne är väl inte det bästa men jag tror att det är förbi flyplatsen mot holmsund. Inte helt säkerTungan ute Teg är ganska nära där vi bor, vi bor som på andra sidan bron, precis bortanför strömpilenGlad tiderna var i alla fall mellan 12-16 men då är det typ 2 mil att åka dit tror jag. Hehe nää jag är inte så brydd om hur rummet ser ut bara jag får sova ostört utan en liten unge som vaknar 05.30 på morgonen och sedan få gå upp och äta frukost i lugn och ro. Det är lyx!
    Vad roligt får jag fråga vad han pluggar? Jag pluggar också på universitetet, så vi bor egentligen bara här för att vi måsteFlört

Svar på tråden Luleåbrudar 2011!