• HappyE
    Äldre 8 Jan 10:16
    11392 visningar
    12 svar
    12
    11392

    MK Mode eller Princessa i Södertälje.

    Är ny på forumet och i bröllopsbranschen... Undrar därför om någon vill dela med sig av sina erfarenheter av MK Mode eller Princessa i Södertälje? Jag jobbar precis intill så det vore smidigt att kunna smita dit på luncher etc... Tacksam för kommentarer!

  • Svar på tråden MK Mode eller Princessa i Södertälje.
  • Malla och Mojje
    Äldre 8 Jan 11:39
    #1

    Jag var på Princessa i Södertälje i december och beställde min klänning - en Maggie Sottero. Jag bokade tid en söndag och det var skönt för jag ver helt ensam i butiken. Jag var trött på att prova på ställen där man knappt får en riktig spegel att kolla i så jag ville verkligen ha service. Vilket jag verkligen fick!

    Nackdelen är att utbudet inte är så stort. Hemsidan ger sken av att de har enormt mycket klänningar vilket inte riktigt är fallet. Varje klänning hänger i ett plastfodral och ganska glest så de får inte plats med så mycket. Jag plockade tillsammans med expediten ut några klänningar som jag var intresserad av och hon hjälpte mig att ta dem till provrummet. Där hjälpte hon mig att prova ut en liten "korsett" i passande storlek att ha under och sen hjälpte hon mig på med klänningarna. Från provrummet går men ut på en liten scen där det finns massa bra speglar och där finns även slöjor och tiaror att prova till om man vill det.

    Det enda som kändes trist var att jag kände mig stressad att hinna prova allt på en timme. Ingen sa innan att jag bara fick en timme på mig men det framgick liksom lite svagt när jag väl var där. Det kändes som att hon var lite stressad över att jag tog tid på mig (hon var ensam i butiken). Jag hann bara prova fyra klänningar. Jag bestämde mig dock för en av dessa och beställde, betalade 50 % i handpenning direkt. När den kommer i mars åker jag dit igen och provar med en sömmerska så att hon kan göra eventuella ändringar. Ändringarna ingår i priset i mitt fall eftersom klänningen är lite dyrare. Det man bör veta är att man måste boka tid och vill man komma dit mer än en gång får man betala 500 kr som sedan dras av på priset om man köper en klänning. Personalen var väldigt sträng med att inga kort fick tas när jag hade klänningen på mig (pga att många syr upp kopior) Något ologiskt eftersom klänningen ligger ute på Maggie Sotteros hemsida!

    Lycka till!

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 9 Jan 14:04
    #2

    Jag åkte från andra sidan stan till både dessa butiker i höstas och hade då bokat tid och lämnat telefonnummer och allt. När jag dyker upp på MK Mode säger de att de har sjuk personal och att jag därför inte kan få prova klänningar. Efter mycket trugande fick jag det ändå, men hon som hjälpte mig kunde ingen svenska alls.
    På Princessa fick jag först vänta 40minuter (trots att jag även där bokat tid) och sen när jag väl fick prova fick en annan tjej (som inte bokat tid) prova samtidigt så jag kände mig väldigt bortglömd (inget fel att prova samtidigt men jag fick vänta pga. att bruden innan inte ville prova samtidigt som någon annan)

  • Mirey
    Äldre 9 Jan 14:10
    #3

    Hej!

    Jag beställde min klänning från Princessa och den kommer inom 1 mån!

    Jag fick superbra service! Jag fick prova klänningar vid 2 tillfällen (en när jag va där första gången så hade hon en lucka, provade ca 5 klänningar, en när jag gick tillbaka för att beställa en klänning o då hade jag bokat en tid!). Inga av gångerna fick jag betala något.

    Sömmerska o sådant ingår oxå.

    Lyxig känsla när man provar o kliver ut på scenen, speglar överallt, stort utrymme såväl på scenen o i provrummen! Tjejen hjälpte mej med bh-korsett o sätta på o ta av klänningarna.

    Malla o Mojje: vilken klänning har du beställt?!

  • Ellaba­y
    Äldre 9 Jan 14:19
    #4

    jag var och provade klänning på princessa och jag kan ge både ris och ros. Hon var väldigt trevlig och uppmanade mig att prova många klänningar men jag kände mig hela tiden stressad över att köpa klänning. Jag hittade en som jag gillade och hon tjatade om att den kan vara borta nästa gång jag kommer hit. och att jag måste bestämma mig ganska fort. Nej, det slutade med att jag skit i klänningen.

    MK Mode kan jag verkligen INTE rekommendera. SÅ OTREVLIGA!
    Inte alls serviceminded och dryga. Nejfy!! Det är allt jag har att säga om MK mode.

  • Korall­bruden
    Äldre 10 Jan 01:11
    #5

    Princessa gav mig superservice och kan varmt rekommendera dem. MK mode var ett helt annat kapitell...

  • Ellaba­y
    Äldre 10 Jan 17:30
    #6
    Korallbruden skrev 2010-01-10 01:11:47 följande:
    Princessa gav mig superservice och kan varmt rekommendera dem. MK mode var ett helt annat kapitell...
    vad är det med dålig serivce? Jag förstår inte?
    Ska man ha en butik ska man också gå en kurs om bemötande och service tycker jag. Verkar som att MK mode är en affär för släkt/vänner för utomstående verkar de skita fullständigt i.
  • Fjosok
    Äldre 10 Jan 17:43
    #7

    Jag skulle undvika Princessa då dom bevisligen stavat fel när det gäller butikens namn

  • HappyE
    Äldre 6 Apr 13:19
    #8

    Jag valde Princessa och idag fick jag prova min klänning!! Jättefin, precis som jag hoppades. Den ska läggas upp eftersom jag vill ha den kort, över knäna. Jag har fått bra service och precis det jag letat efter!

  • Malla och Mojje
    Äldre 6 Apr 14:50
    #9

    Kul! Grattis!


    HappyE skrev 2010-04-06 13:19:18 följande:
    Jag valde Princessa och idag fick jag prova min klänning!! Jättefin, precis som jag hoppades. Den ska läggas upp eftersom jag vill ha den kort, över knäna. Jag har fått bra service och precis det jag letat efter!
  • cookie­andker­mit
    Äldre 14 Jun 19:59
    #11

    Princessa, helt klart! De är mycket trevliga och vill verkligen att man ska bli nöjd. Har köpt klänning där förut och har även beställt min tärnas klänning där, den borde komma i augusti :) De kanske inte har så mycket i butiken, men vet att de har fler märken på klänningar än de som syns på hemsidan och de beställer hem den klänning man vill ha, så sa de till mig när jag nämnde att jag varit och provat i andra butiker och det gällde även fest/tärnklänningar. Bäst är att boka tid, helst en vardag då de inte har lika mycket att göra då.

    Lycka till

  • Love you til the end
    Äldre 19 Jun 16:17
    #12

    På princessa har jag fått toppenservice, en jättetrevlig kvinna som lade ner tid och energi för att jag skulle få min drömklänning, medan de på MK mode betedde sig riktigt otrevligt. 
    Så nej, jag kommer aldrig någonsin gå tillbaka till MK mode! 

  • Äldre 22 Apr 15:47
    #12
    Varning för Mk mode i Södertälje!

    Världens mest otrevliga människor och har noll känsla för service. 

    Åkte dit för att jag sett på hemsidan att de sålde märket Mori Lee, affären är så otroligt oinspirerande och ser "fattig" ut. Dem har inga klänningar i affären av de märken de påstår att de är återförsäljare för.

    De syr upp kopior av märken.

    Jag beställde en klänning som jag ville skulle se ut som en Mori Lee klänning och dem kom med en sjukt ful klänning tillbaka.

    Jag krävde tillbaka min handpenning på 3000 kr då jag inte var nöjd och den inte såg ut som jag blivit lovad, men de vägrade att betala tillbaka, ska nu anmäla dem till konsumentverket.

    Andra bröllopsaffärer varnar för lurendrejeri!

    BOJKOTTA MK MODE!!!
Svar på tråden MK Mode eller Princessa i Södertälje.