• Lyckli­gTjej
    Äldre 23 Dec 00:15
    47593 visningar
    17 svar
    17
    47593

    Någon som köpt löshår från Taj Mahal?

    Hejsan!

    Sitter på nätet och söker efter löshår till bröllopet. Hade tänkt köpa med clips, verkar smidigast
    Hamnade på en sida som heter Taj Mahal, någon som beställt löshår därifrån? Tänkte om det är bra/dåligt?
    Dem hade rätt så bra priser så därför frågar jag er

  • Svar på tråden Någon som köpt löshår från Taj Mahal?
  • Lyckli­gTjej
    Äldre 23 Dec 00:24
    #1

    Glömde skriva att det löshår som jag ska ha måste gå att locka och att lockarna håller hela bröllopsdagen

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 23 Dec 05:45
    #2

    i början på 2002 skickade jag efter hår därifrån. Jag skulle göra flätor och hon som skulle fläta bad mig beställa själv därifrån. Jag fick håret och allt funkade bra, men det var nog deras billigaste hår, inga clips och locka det kunde jag ju inte göra iaf =)

  • nikita­katt
    Äldre 23 Dec 09:49
    #3

    Jag vet tyvärr ingenting om deras hår men ett tips är att köpa hår som är lite lockigt redan. Precis som med vanligt hår kan det vara svårt att få lockarna att hålla på rakt hår.

  • gyllen­fru
    Äldre 23 Dec 10:38
    #4

    Är frisör.. och när jag jobbade på en salong som gjorde mycket hårförlängningar så köpte vi alltid därifrån. Bra kvalité.. men som nikitakatt skrev köp inte lockigt. Rakt eller vågigt är mycket bättre och går att locka själv.. lycka till!

  • nikita­katt
    Äldre 23 Dec 10:54
    #5

    Jag är också frisör men min erfarenhet är inte från deras hår så gyllenfru verkar ha bättre koll på just deras. Men av de hår jag har jobbat med så kan ett spikrakt löshår vara krångligt att locka eller rättare sagt krångligt att få lockarna att hålla bra.

    Lycka till =)

  • perfek­tionis­ta
    Äldre 1 Jan 13:41
    #6

    Jagt ror också att det är bäst att köpa ett lockigt hår om man vill ha lockigt hår. Så slipper man dessutom hålla på och locka det själv, vilket kan vara knepigt med behandlat eller syntetiskt hår. Man har ju ingen erfarenhet av hur det blir, och efter några timmar kanske det har tovat ihop sig.

  • Mirey
    Äldre 1 Jan 14:05
    #7

    Hej! Har köpt löshår från en annan butik som ligger i närheten av Taj Mahal. Jätte bra hår, den e rak men går utmärkt o locka!

  • KlaraV­89
    Äldre 1 Jan 14:18
    #8

    Jag har det, mitt löshår vart jätte bra har använt det flera ggr :)

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 1 Jan 23:43
    #9

    Låter som om jag kan beställa mitt löshår från dem då
    Eftersom jag inte har spikrakt hår så tror jag att jag beställer lockigt, har rätt så mycket självfall i mitt hår och skulle jag vilja ha den spikrakt nån gång äre väl bara å platta det.. eller hur???

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 1 Jan 23:52
    #10

    Sitter nu och kollar på deras hemsida och har en fråga:
    Där man väljer hårets längd så står det även EW 14 och EW 16 på 35cm.. va betyder det?

  • mrs suther­lin
    Äldre 12 Jan 17:41
    #11

    Lyckligtjej,

    Om det är Taj Mahal i Sthlm så tycker jag att de har ett väldigt bra utbud. Angående huruvida rakt eller lockigt för att kunna locka det skulle jag absolut säga köp ett rakt hår så du kan styra lockarna själv. Många ggr beror svårigheter att locka löshår på att det inte är tillräckligt mkt äkta hår i paketet du köpt. Se till att håret du tänker köpa är äkta hår, är dyrare men absolut värt det.

    Oftast står 14 och 16 för olika längder i inches men jag vet inte för detta fall.

    Hoppas det hjälpte nåt :)

  • roodeb­erg
    Äldre 14 Jan 08:31
    #12

    Jag köpte mitt löshår (äkta) till min uppsättning. Det var jättebra kvalitét och jag fick tips av tjejen som skulle göra mitt hår och smink, att gå dig. jag var jättenöjd.

  • Lina EnvyMe
    Äldre 3 Feb 17:53
    #13

    Vi köper alltid vårt hår till uppsättningar från taj mahal.
    Tvätta håret ordentligt 2 ggr innan och spraya med en bra hårspray och gärna läggningsvätska så håller lockarna till dagen efter =) När jag får tillbaka håret från kunden är det fortfarande lockigt precis som när vi gjorde det.
    Håret brukar komma på en lååång träns, jag brukar dela upp det i mindre delar och fästa med hårnålar, men jag tror att dom även har hår med clips.

    Lycka till!

  • MarieF­redrik
    Äldre 3 Feb 21:31
    #14

    Min frisör tipsade om just Taj Mahal så jag ska nog köpa löshår därifrån och sedan använda i min brudfrisyr.

  • Berri
    Äldre 3 Feb 21:37
    #15

    Jag har köpt från Taj Mahal, köpte clips, jätte nöjd, går och göra allt med håret hade de håret i över 7 månader, man måste dock tvätta den och ta hand om den om man ska ha den länge.

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 5 Feb 16:33
    #16

    Nu behöver jag inte tveka längre.. Tack för alla svar
    Räcker en förpackning för att göra en bröllopsfrisyr, kommer att ha det mesta utsläppt, bara lite som är uppsatt... eller behöver jag två?

  • Äldre 18 Feb 23:13
    #17

    thaimail har inte så bra hår, kolla på www.hairextensionsguiden.se för bra tips om löshår :)

Svar på tråden Någon som köpt löshår från Taj Mahal?