• molnis
    Äldre 16 Dec 11:24
    25660 visningar
    156 svar
    156
    25660

    April 2010 del 4

    Då var det dags för en ny tråd där vi som gifter oss i April fortsätter diskutera och hjälpa varandra!
    Del 4.

  • Svar på tråden April 2010 del 4
  • EåN201­0
    Äldre 16 Mar 18:38

    Lyckliga013bruden: så mycket kan du väl ändå inte ha kvar?

    förlåt om jag stressade dig för mycket!

  • pandis­81
    Äldre 16 Mar 20:11

    vad har ni kvar då???
    Vi gifter oss ju i samma stad och samma dag


    Lyckliga013bruden skrev 2010-03-16 17:43:21 följande:
    Du stressar mig med nedräkningen de är så mycket som ska hinnas hela tiden. Så fort jag gjort klart ensak dyker det upp två andra saker som ska göras.
  • frupP
    Äldre 16 Mar 22:42

    Åh, en april-tråd!Här har ni en 24-april-brud.
    Spanade igenom de senaste inläggen, och ÅH så skönt att se att några april-brudar har lite pill kvar att fixa. Då kan man nog se vårt tillstånd som normalt :) för vi har pill kvar..

  • EåN201­0
    Äldre 17 Mar 08:33

    vet ni vad min florist ringde igår... snacka om att jag blev förvånad... hon ringde för att höra så allt går bra å så bara kolla om jag ville komma in sista veckan å bara prata ihop oss! snacka om att jag blev glad!!

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 17 Mar 17:43

    Festprogrammen, skor, handväska(vet inte jag vill ha men känner ett behov av en)bestämma vilken av klänningarna jag ska ha och ta den till sömmerskan för sista touchen. Brudbuketten och så måste jag ringa fotografen och bestämma lite detaljer, fixa underkläder både praktiska och snygga, prata med kyrkan och prästen, träna på dansen så vi klarar av att dansa, bestämma musik till dansen, ingångs och utgångsmusik, det ska väl bestämmas ett par psalmer också gissar jag. Prata detaljer med frissan men det är ingen panik än. Tårtan höll jag på att glömma. Transport till oss ska vi åka vanlig bil eller limousine. Det är det jag kommer på just nu, ah just det ja gå ner de där 10kg jag alltid kommer vilja gå ner å få min drömkropp


    pandis81 skrev 2010-03-16 20:11:37 följande:
    vad har ni kvar då??? Vi gifter oss ju i samma stad och samma dag
  • EåN201­0
    Äldre 17 Mar 18:20

    lyckliga013bruden: hahahaha... ja du när de kommer till ingång å utgångs musik så kan jag bara säga prata med er kantor... för de har ofta jätte bra förslag å sen hör ni å då vet ni att den här ska vi ha... skor och handväska och underkläder de hittar du en sväng på stan
    men om du tar en dag till bröllopet så ska du se att de mesta blir avklarat den dagen.
    lycka till!!

  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 18:55

    jag och lyckliga013bruden är också 24 april brudar

    vart i landet gifter du dig. ??


    frupP skrev 2010-03-16 22:42:06 följande:
    Åh, en april-tråd!Här har ni en 24-april-brud.Spanade igenom de senaste inläggen, och ÅH så skönt att se att några april-brudar har lite pill kvar att fixa. Då kan man nog se vårt tillstånd som normalt :) för vi har pill kvar..
    Lyckliga013bruden:
    Det mesta av det har vi fixat, det vi har kvar är sista touchen på programmen och vigselprogrammen.
    Prata med kantorn angående in och utgångsmarsch.
    Och så börja göra pajerna till buffén.
    Göra ordning favours påsarna
    och så ska vi hämta alkoholen som landade i sverige idag.
  • EåN201­0
    Äldre 17 Mar 18:58

    kommer ni ha något till välkomst skålen? något att tugga på?

  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 19:00

    Det kommer vi att ha.


    EåN2010 skrev 2010-03-17 18:58:41 följande:
    kommer ni ha något till välkomst skålen? något att tugga på?
  • EåN201­0
    Äldre 17 Mar 19:03

    vad kommer ni ha då ?

  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 19:11

    jag vet inte riktigt, jag har några alternativ..
    jag har bara inte bestämt mig än,
    det ska ju vara något som man kan göra dagen innan som inte blir förstört under natten.

    Ni då ?? ska ni ha välkomst drink och tilltugg

  • EåN201­0
    Äldre 17 Mar 20:44

    ja här blir de Törley å osthjärtan... älskar törley så de var en självklar grej...

  • pandis­81
    Äldre 17 Mar 20:45

    vad är det ???
    har jag nog aldrig hört talas om, tror jag inte


    EåN2010 skrev 2010-03-17 20:44:37 följande:
    ja här blir de Törley å osthjärtan... älskar törley så de var en självklar grej...
  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 17 Mar 23:23

    Jag är iaf så glad över att jag slipper bordsdekorationer, laga mat, skaffa bord och stolar och porslin mm

    Jag ska beställa skorna från matildasfest måste göra det typ nu, men då ska jag mäta mina fötter och jag har en svullnad som inte vill försvinna.

    Handväska, jag tycker inte de är snygga och passar till egentligen. Men att gå en heldag utan handväska tror jag inte kommer funka, har den ju alltid med mig. Och om jag ska ha en väska var gör man av den under vigsel och fest mm??

  • EåN201­0
    Äldre 18 Mar 07:39

    lyckliga013bruden: ja under vigseln hade jag tänkt att ha min hos en kompis... hon får passa den.. under festen med mig? eller så är de väl bara att ställa den nån stans... tror inte folk går å tittar i den precis...

  • EåN201­0
    Äldre 18 Mar 07:46

    pandis81: det är ost, basilika tror jag och smör å så mosar men de å sen gör man hjärtan av de typ som pepparkakor.. och sen in i ugnen... jätte gott! men de ska ätas lite varma så jag hoppas nån kan värma på dem lite...

Svar på tråden April 2010 del 4