• molnis
    Äldre 16 Dec 11:24
    25603 visningar
    156 svar
    156
    25603

    April 2010 del 4

    Då var det dags för en ny tråd där vi som gifter oss i April fortsätter diskutera och hjälpa varandra!
    Del 4.

  • Svar på tråden April 2010 del 4
  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 22 Jan 12:00
    #61

    det är ju en bra kompromiss, ska komma ihåg det. det bästa är ju när båda kan få som de vill

  • EåN201­0
    Äldre 22 Jan 15:59
    #62

    ja.. då blir båda glada... :D

  • pandis­81
    Äldre 22 Jan 19:39
    #63

    idag har vi fått tre nya svar på gäster som tackat ja. har även fått pris på vin och öl via en kompis vilket känns bra.
    200 kr/kartong á 6 flaskor vin
    och 150-200 kr per flak öl

  • Nicoss­ambo
    Äldre 22 Jan 20:31
    #64

    Kan ni inte ha både och numme och namn. 34 kalle Brudgummens bror jobbar på kontor sambo med nr 45


    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-22 10:28:42 följande:
    Hur skriver ni i festprogrammen?34. Brudgummens bror jobbar på kontor sambo med nr45 ellerKalle, brudgummens bror jobbar på kontor sambo med MariaEn av oss vill ha nummer och den andra namn, nämligen.
  • EåN201­0
    Äldre 22 Jan 20:55
    #65

    pandis: det var billigt... vart bor du nån stans? vill oxå ha!

  • pandis­81
    Äldre 22 Jan 21:16
    #66

    hihi stockholm


    EåN2010 skrev 2010-01-22 20:55:19 följande:
    pandis: det var billigt... vart bor du nån stans? vill oxå ha!
  • fruMe
    Äldre 22 Jan 22:43
    #67

    Idag har vi varit på restaurangen och skulle spika menyn. Vad tror ni inträffar då??????????????

    Exakt, i hans kalender står ett annat namn, inte vårt = dubbelbokat...
    Jag blev helt kall och sa nåt i stil med att nu börjar jag snart gråta.
    Han (som äger stället) gick iväg, hämtade en annan pärm från förra året, bläddra lite och sa att det löser sig, med sådär nonchalant röst... Det var inte han som skrivit in i kalendern och han hade inga nummer, ingenting till dem...
    Men mitt namn var inte heller uppskrivet någonstans...
    Iallafall så pratade vi meny, vinlista upplägg osv, sen sa han att han mailar förslg till oss senast måndag kväll. Innan vi skulle gå sa jag igen att det känns en klump i magen, men då sa han igen med halvnonchig röst "Äh, det löser sig, det är mitt problem"...

    FAN FAN FAN,varför kan jag inte bara släppa det nu!!!!!
    Ska tvinga sambon att kolla mailen redan nu!!!

    Var bara tvungen att skriva av mig =)

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 23 Jan 00:05
    #68

    En av oss tycker det går bra att skriva så den andra tycker inte det. Utan tycker det blir rörigt för då måste man kolla på bordsplaceringen vad alla heter osv. Om jag ska ta samma exempel som du så skulle det bli, 34 Kalle brudgummens bror jobbar på kontor sambo med Berit nr 45.
    SÅ antingen bara namn på båda eller namn och nummer på båda, men det är på gränsen till rörigt, tydligen.


    Nicossambo skrev 2010-01-22 20:31:17 följande:
    Kan ni inte ha både och numme och namn. 34 kalle Brudgummens bror jobbar på kontor sambo med nr 45
  • pandis­81
    Äldre 23 Jan 10:10
    #69

    Gud så tråkigt när det blir så,, det är det jag känner mig lite lugnare över. Att vi lagar all mat själva och att vi har vår kompis/toastmadame som ska göra våran tårta med monteringshjälp av en annan kompis som bor i samma stad där vi gifter oss. Och det är riktigt skönt. Det är inget med mat,dryck eller tårta som kan bli dubbelbokat.
    Och jag har även kollat med kyrkan och det är inte heller dubbelbokat.

    men jag förstår dig. Det är verkligen inte roligt när sånt händer.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig.


    fruMe skrev 2010-01-22 22:43:07 följande:
    Idag har vi varit på restaurangen och skulle spika menyn. Vad tror ni inträffar då??????????????Exakt, i hans kalender står ett annat namn, inte vårt = dubbelbokat...Jag blev helt kall och sa nåt i stil med att nu börjar jag snart gråta.Han (som äger stället) gick iväg, hämtade en annan pärm från förra året, bläddra lite och sa att det löser sig, med sådär nonchalant röst... Det var inte han som skrivit in i kalendern och han hade inga nummer, ingenting till dem...Men mitt namn var inte heller uppskrivet någonstans...Iallafall så pratade vi meny, vinlista upplägg osv, sen sa han att han mailar förslg till oss senast måndag kväll. Innan vi skulle gå sa jag igen att det känns en klump i magen, men då sa han igen med halvnonchig röst "Äh, det löser sig, det är mitt problem"...FAN FAN FAN,varför kan jag inte bara släppa det nu!!!!!Ska tvinga sambon att kolla mailen redan nu!!!Var bara tvungen att skriva av mig =)
  • Berri
    Äldre 28 Jan 22:01
    #70

    stackarn !! hoppas verkligen att det löser sig? Fick ni mail måndags?


    fruMe skrev 2010-01-22 22:43:07 följande:
    Idag har vi varit på restaurangen och skulle spika menyn. Vad tror ni inträffar då??????????????Exakt, i hans kalender står ett annat namn, inte vårt = dubbelbokat...Jag blev helt kall och sa nåt i stil med att nu börjar jag snart gråta.Han (som äger stället) gick iväg, hämtade en annan pärm från förra året, bläddra lite och sa att det löser sig, med sådär nonchalant röst...
Svar på tråden April 2010 del 4