• molnis
    Äldre 16 Dec 11:24
    25913 visningar
    156 svar
    156
    25913

    April 2010 del 4

    Då var det dags för en ny tråd där vi som gifter oss i April fortsätter diskutera och hjälpa varandra!
    Del 4.

  • Svar på tråden April 2010 del 4
  • pandis­81
    Äldre 14 Jan 13:58
    #41

    Jag känner också att det är mycket kvar, men att det inte är långt kvar. Och det kommer väldigt många tankar kring det. speciellt när man ska gå och lägga sig.

    Håller just nu på att göra borden i programmet och det är inte helt enkelt men det går framåt.


    EåN2010 skrev 2010-01-14 10:49:17 följande:
    välkommen frume...är det bara jag som börjar bli lite nervös nu?det är ju inte så lång tid kvar... och det känns som det är mycket att göra nu...
  • chenda­86
    Äldre 14 Jan 15:08
    #42

    Hej tjejer! Jag behöver lite hjälp!

    Efter att ha jobbat 3 pass på raken är jag helt slut i huvudet! Hindersprövningen, dvs den blanketten man kan ladda ner från skatteverkets hemsida, den ska väl skickas in till Skattev. och sedan får man ngt jäkla intyg som ska lämnas till vigselförättaren?

    Eller är det så att själva ansökningen, ska lämnas till vigselförrättaren och så skickar hon in det till skatteverket?

    Fattar nada och nu känner jag snart att jag ger upp det här..

  • fruMe
    Äldre 14 Jan 16:45
    #43
    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-13 22:51:38 följande:
    varför skicka ut save the date ni gifter er ju så snart att ni kunnat skicka ut inbjudningarna direkt. =)
    Det var visst lite "felformulerat" med save the date kort, det vi gjorde var att vi skickade ett vykort med Victoria o Daniel på och på det skrev vi till våra föräldrar
    " Det är inte bara kungen o drottningen som får gå på bröllop i år, det får ni också"
    och till syskonen skrev vi
    " Vi gör som Victoria o daniel, slår till 2010! Sen skrev vi "boka 10:e april, inbjudan kommer"

    Sen kompisarna berättade vi för efter att föräldrar o syskon fått veta! Anledningen till att vi inte skickade inbjudan direkt var att vi vill ha med toastmadames tel nr på inbjudan o hon tillhör familjen! Sen var det ockdså så att svärföräldrarna börjae prata om att resa till våren, så vi blev lite smånervösa att de skulle boka!!!

    Idag har vi förresten fått hindersprövningen, så fort det gick! Jag postade dem i fredags!!!!
  • fruMe
    Äldre 14 Jan 16:48
    #44

    chenda: Du ska posta dem till skattemyndigheten, sen får du svar hemskickat att det gått igenom (hindersprövningen o intyg om vigsel) de ska du skicka till vigselförättaren

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 14 Jan 18:27
    #45

    Ahh okej då förstår jag och det låter helt logiskt och bra


    fruMe skrev 2010-01-14 16:45:14 följande:
    Det var visst lite "felformulerat" med save the date kort, det vi gjorde var att vi skickade ett vykort med Victoria o Daniel på och på det skrev vi till våra föräldrar " Det är inte bara kungen o drottningen som får gå på bröllop i år, det får ni också" och till syskonen skrev vi " Vi gör som Victoria o daniel, slår till 2010! Sen skrev vi "boka 10:e april, inbjudan kommer"Sen kompisarna berättade vi för efter att föräldrar o syskon fått veta! Anledningen till att vi inte skickade inbjudan direkt var att vi vill ha med toastmadames tel nr på inbjudan o hon tillhör familjen! Sen var det ockdså så att svärföräldrarna börjae prata om att resa till våren, så vi blev lite smånervösa att de skulle boka!!!Idag har vi förresten fått hindersprövningen, så fort det gick! Jag postade dem i fredags!!!!
  • fruMe
    Äldre 14 Jan 18:55
    #46
    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-14 18:27:13 följande:
    Ahh okej då förstår jag och det låter helt logiskt och bra
    =)
  • Berri
    Äldre 17 Jan 21:59
    #47

    knappt 2,5 månad kvar :D

  • Nicoss­ambo
    Äldre 17 Jan 22:08
    #48

    När vi skickade våra inbjudningskort var jag helt uppspelt men ingen ringde och tackade ja direkt utan det tog väl 3 veckor så ringde någon. Nu när det är 13 dagar kvar innan osa går ut har några fler hört av sig men inte alls många som jag trodde.

    Fick höra på jobbet att jag inte skulle förvänta mig att folk tackar ja direkt utan väntar tills sista stund och att man till och med måste ringa och fråga vissa gäster om dem kommer eftersom de inte hört av sig. Dålig stil tycker jag.


    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-12 09:34:54 följande:
    jag vill också ha svar på våra inbjudningar, går å väntar varje dag. Tycker det är så dåligt av gästerna att inte höra av sig på något sätt mest irriterad är jag på gamla kompisar som inte kommit med någon kommentar. Jag blir lite nojjig ibland......Min spargris bor i garderoben
  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 18 Jan 11:06
    #49

    Jag har hört på omvägar att flera har bestämt sig för att komma och har inte svarat till oss än. Det är också dålig stil, varför inte höra av sig så fort man bestämt sig, så brudparet kan börja skissa på bordsplacering och gästinfon i festhäftet.
    Tycker faktiskt det är lite konstigt och dålig stil.


    Nicossambo skrev 2010-01-17 22:08:45 följande:
    När vi skickade våra inbjudningskort var jag helt uppspelt men ingen ringde och tackade ja direkt utan det tog väl 3 veckor så ringde någon. Nu när det är 13 dagar kvar innan osa går ut har några fler hört av sig men inte alls många som jag trodde.Fick höra på jobbet att jag inte skulle förvänta mig att folk tackar ja direkt utan väntar tills sista stund och att man till och med måste ringa och fråga vissa gäster om dem kommer eftersom de inte hört av sig. Dålig stil tycker jag.
  • EåN201­0
    Äldre 18 Jan 13:14
    #50

    men ändå om vi ska försöka tänka som dem..
    tänk om vi säger till dem nu att vi kommer och sen händer det något som gör att vi helt plötsligt inte kan komma... då kanske det är bättre att vänta en stund till innan vi säger något... hmm... de kanske är så de tänker...
    apropå det så fick vi vårt första nej igår... (jag sörjer inte) min m2b bjöd honom bara för att de typ är kompisar...

    men lyckliga013bruden: man kan ju börja skissa lite på de där vad man ska skriva om varje person redan nu... så är det ju lixom klart och är det så att någon säger nej så är det ju bara ta bort de man hade tänkt skriva om den... eller?

Svar på tråden April 2010 del 4