• molnis
    Äldre 16 Dec 11:24
    25627 visningar
    156 svar
    156
    25627

    April 2010 del 4

    Då var det dags för en ny tråd där vi som gifter oss i April fortsätter diskutera och hjälpa varandra!
    Del 4.

  • Svar på tråden April 2010 del 4
  • pandis­81
    Äldre 8 Jan 20:59
    #31

    jag kommer nog skicka in bägge två på samma gång.
    Det är väl lika bra.

    Vi skickar in våran nästa vecka tror jag.


    EåN2010 skrev 2010-01-08 09:46:45 följande:
    har ni lämnat in hinderprövningen? skickade ni med efternamns lappen då på en gång i samma kuvert eller hur gjorde ni?såg att de börjar ju bli dags...
  • molnis
    Äldre 9 Jan 01:53
    #32

    vi börjar med få respons på inbjudningarna!

    vi har fyllt i hindersprövningen å ska skicka den nu i helgen. Namnlappen väntar vi med...har ej bestämt helt hur vi gör eftersom vi åker på bröllopsresan direkt. Men tror v kan lämna in den via vigselförättaren i samband med bröllopet å byta mitt namn då för ska nog gå att resa bort i 2 v ändå. pass å biljett e ju i mitt gamla namn å de verkar viktigast om jag förstått rätt. Annars byter vi namn efter å bara skickar in att vi behåller nu i såfall

  • Vanya
    Äldre 9 Jan 15:24
    #33

    vi skickade hinderprövningen och namnändringen i samma kuvert

  • pandis­81
    Äldre 9 Jan 23:09
    #34

    hittade tillbehör till min dekoration idag, i klädkammaren faktiskt.
    tro det eller ej, men jag kom på att vi hade glas som vi fick i present men aldrig använt inte ens öppnat förpackningen.

    Tog fram dom idag och testade och det vart jättebra, så dom kommer vi använda och behöver då inte åka till IKEA och köpa nya.

    Det vart ju både billigare och sparande av tid.

    En sak till att bocka av.
    tänk vad man kan hitta i klädkammaren.

  • EåN201­0
    Äldre 12 Jan 08:58
    #35

    aha... vi har skickat in hinderprövningen nu så får väl se vad dem säger om vi får gifta oss sen...

    vi har fått mer svar nu... :D
    jag blir så glad att de är så många som svara så tidigt...

    Pandis de är ju jätte bra att du har en så bra klädkammare.. jag har typ bara gamla skolböcker i min och dem tänker jag då inte använda mig av... hihi..

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 12 Jan 09:34
    #36

    jag vill också ha svar på våra inbjudningar, går å väntar varje dag. Tycker det är så dåligt av gästerna att inte höra av sig på något sätt mest irriterad är jag på gamla kompisar som inte kommit med någon kommentar. Jag blir lite nojjig ibland......

    Min spargris bor i garderoben

  • pandis­81
    Äldre 12 Jan 19:17
    #37

    ja jag har en bra garderob

  • fruMe
    Äldre 13 Jan 22:49
    #38

    Hej hej! Hoppar in här igen! Vi gifter oss 10 april! Nu har vi äntligen berättat för alla att det blir bröllop!!!! Vi ville hålla det hemligt tills vi var helt överens om upplägget. Vi åker på bröllopsresa den 12/4, så vi kommer att köra ett lite mindre bröllop, ca 25 gäster (våra föräldrar, syskon och närmsta vänner med respektive), vigsel i Rådhuset och sen bjuder vi på 3 rättersmiddag på restaurang. Ingen "raj-rajfest"ingen dans utan bara middag. Detta känns jättebra!
    Dessutom går vi emot alla "släkttraditioner" och bjuder BARA dem VI VILL!!!!

    Det som är klart är:
    *klänning!!!!!
    *Save the date korten utskickade
    *Ring
    *Restaurang
    *Meny
    * toastmadame
    *sång vid vigsel
    *hindersprövning/efternamn inskickat

    Längtar så jag håller på att dö!!!!

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 13 Jan 22:51
    #39

    varför skicka ut save the date ni gifter er ju så snart att ni kunnat skicka ut inbjudningarna direkt. =)


    fruMe skrev 2010-01-13 22:49:31 följande:
    Hej hej! Hoppar in här igen! Vi gifter oss 10 april! Nu har vi äntligen berättat för alla att det blir bröllop!!!! Vi ville hålla det hemligt tills vi var helt överens om upplägget. Vi åker på bröllopsresa den 12/4, så vi kommer att köra ett lite mindre bröllop, ca 25 gäster (våra föräldrar, syskon och närmsta vänner med respektive), vigsel i Rådhuset och sen bjuder vi på 3 rättersmiddag på restaurang. Ingen "raj-rajfest"ingen dans utan bara middag. Detta känns jättebra!Dessutom går vi emot alla "släkttraditioner" och bjuder BARA dem VI VILL!!!! Det som är klart är:*klänning!!!!!*Save the date korten utskickade*Ring *Restaurang*Meny* toastmadame*sång vid vigsel*hindersprövning/efternamn inskickatLängtar så jag håller på att dö!!!!
  • EåN201­0
    Äldre 14 Jan 10:49
    #40

    välkommen frume...

    är det bara jag som börjar bli lite nervös nu?
    det är ju inte så lång tid kvar...
    och det känns som det är mycket att göra nu...

Svar på tråden April 2010 del 4