• Chris2­4
    Äldre 11 Dec 15:02
    2649 visningar
    12 svar
    12
    2649

    Tips/Förslag på någon/firma som gör bra hemsidor för just "bröllopsidan/info"?

    Min blivande kom på en jätte bra idé tyckte jag, han sa det att iom vi har 2 olika bröllop i 2 olika länder så blir det ju ganska mycket info. På inbjudningarna vill vi bara ha med det allra viktigaste samt inget om Marocko ska stå där, bara om själva vigslen och festen i Libanon.

    Därför tänkte han vi kunde skapa en hemsida för vårt bröllop med en mail adress dessutom där folk kunde OSA senast till så tar vi alla anmälningar och avbokningar samt om vissa önskmål eller absolut inte vid mat & dryck osv. Och där lägger vi då till all info om Marocko, länkar till resebolag, billiga flyg, hotell och bilder osv osv.
    Samt där kan man alltid uppdatera hela tiden med allt möjligt om saker och ting.

    Någon som känner till någon eller firma/firmor som är bra på att göra hemsidor? För bra pris?
    Jag vet tyvärr ingen, min blivande skulle kolla med en kompis till honom och hur dyrt det är isf också.

  • Svar på tråden Tips/Förslag på någon/firma som gör bra hemsidor för just "bröllopsidan/info"?
  • Jojjo8­2
    Äldre 11 Dec 15:27
    #1

    Kolla upp weddingannouncer.com Där gör du en hemsida gratis

  • Jojjo8­2
    Äldre 11 Dec 15:31
    #2

    Här är vår hemsida förresten.
    johanojohanna.weddingannouncer.com

  • MrsRob­inson
    Äldre 11 Dec 15:48
    #3
  • Chris2­4
    Äldre 11 Dec 15:49
    #4

    Oh, tack! Sitter och "pillar" just nu, lite halvdött på jobbet så
    Är det svårt? Finns det bara på engelska?

  • Chris2­4
    Äldre 11 Dec 15:51
    #5
    MrsRobinson skrev 2009-12-11 15:48:28 följande:
    Jag använderwww.projectwedding.com/ourwedding/JakeandHann...
    fin, finnns själva hemsidas namn också där man börjar från grunden? på svenska?
  • Jojjo8­2
    Äldre 11 Dec 15:52
    #6

    Du kan byta ut texten mot svensk text, men det blir automatiskt engelsk text när du startar.


    Chris24 skrev 2009-12-11 15:49:15 följande:
    Oh, tack! Sitter och "pillar" just nu, lite halvdött på jobbet så Är det svårt? Finns det bara på engelska?
  • Jojjo8­2
    Äldre 11 Dec 15:53
    #7

    Bör tillägga att du manuellt får skriva in den svenska texten själv. Det går inte att automatiskt översätta från engelska till svenska.


    Jojjo82 skrev 2009-12-11 15:52:02 följande:
    Du kan byta ut texten mot svensk text, men det blir automatiskt engelsk text när du startar.
  • Chris2­4
    Äldre 11 Dec 16:16
    #8
    Jojjo82 skrev 2009-12-11 15:53:23 följande:
    Bör tillägga att du manuellt får skriva in den svenska texten själv. Det går inte att automatiskt översätta från engelska till svenska.
    Tack så jätte mycket!
    Jag små pillar på den nu, bara kladd alltås, har skickat länken till min blivande så han får se men här är den jag skapade som är vår så att säga, inga bilder eller nåt utan jag bara skapade för att se hur den såg ut.

    Prövade lila först för vi har lila, silver & vitt i våra färger & dekorationer men sen tyckte jag inte den blev fin, rosa var super fin tycker jag!

    Kolla här:

    christelojosef.weddingannouncer.com/

  • Jojjo8­2
    Äldre 11 Dec 18:49
    #9

    Ser jättefint ut!


    Chris24 skrev 2009-12-11 16:16:33 följande:
    Tack så jätte mycket!Jag små pillar på den nu, bara kladd alltås, har skickat länken till min blivande så han får se men här är den jag skapade som är vår så att säga, inga bilder eller nåt utan jag bara skapade för att se hur den såg ut.Prövade lila först för vi har lila, silver & vitt i våra färger & dekorationer men sen tyckte jag inte den blev fin, rosa var super fin tycker jag!Kolla här:christelojosef.weddingannouncer.com/
  • Nordis­kbrud
    Äldre 15 Dec 16:01
    #10

    Finns även www.mywedding.com De har en del färdiga mallar för tex vigsel, boende, osa osv och alla rubriker går att byta ut till önskat spåk Man kan även byta bakgrund så att den passar ert tema eller det ni gillar (finns massor att välja på!)

    Vi använder den www.mywedding.com/louiseomikael/index.html

  • Chris2­4
    Äldre 15 Dec 16:41
    #11
    Nordiskbrud skrev 2009-12-15 16:01:38 följande:
    Finns även www.mywedding.com De har en del färdiga mallar för tex vigsel, boende, osa osv och alla rubriker går att byta ut till önskat spåk Man kan även byta bakgrund så att den passar ert tema eller det ni gillar (finns massor att välja på!)Vi använder den www.mywedding.com/louiseomikael/index.html
    Tack! Jag kollar igenom den nu

    Hur ändrar man språk?
  • rosesa­rered
    Äldre 3 Jan 17:20
    #12

    Vi har gjort en hemsida på projectwedding.com.
    Tittade på alternativen weddingannouncer, mywedding och även alternativet att ha en blogg i wordpress.
    Vi velade till slut mellan mywedding och projectwedding. Fördelen med projectwedding är att man kan lägga in ganska många bilder och även att det finns bra bildspelsfunktioner.
    Sen ville vi att hemsidan skulle ha en liknande layout som inbjudningskorten.
    Upplevde det som väldigt lätt att göra hemsidan trots att jag aldrig gjort något liknande.

Svar på tråden Tips/Förslag på någon/firma som gör bra hemsidor för just "bröllopsidan/info"?