• Pumpki­n
    Äldre 19 Nov 21:11
    14520 visningar
    90 svar
    90
    14520

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 16!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3495735.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • furill­en
    Äldre 22 Jan 21:20
    #71

    åh fantastiska nyheter Englali!!! så glad för er skull!

  • Englal­i
    Äldre 22 Jan 21:40
    #72
    furillen skrev 2010-01-22 21:20:43 följande:
    åh fantastiska nyheter Englali!!! så glad för er skull!
    Visst är det, jag är så lycklig. Visst vi vet ju inte än hur det fungerar men nu har vi ju alla förutsättningar för att lyckas. Är x antal månader sedan nu som vi fått försöka pga. hans behandling så det här ska bli spännande. Men har det inte hänt ngt inom ett halvår så skulle vi söka hjälp igen sa läkaren. För ett halvår är ju inget konstigt om det tar för ett "normalt friskt" (förstå mig rätt) par. Nu finns det ju en möjlighet att det ska fungera, det har det ju inte gjort innan så det känns så spännande att börja denna resan på riktigt. Det känns inte som vi gjort innan, nu är oddsen på vår sida!
    Så nu kör vi haha Hur mår du då Furillen, vilken vecka är du i?
  • Pumpki­n
    Äldre 22 Jan 22:03
    #73

    Åh så härligt att höra Englali! Håller tummarna stenhårt för er nu, bara att köra hårt


  • Englal­i
    Äldre 22 Jan 22:39
    #74
    Pumpkin skrev 2010-01-22 22:03:01 följande:
    Åh så härligt att höra Englali! Håller tummarna stenhårt för er nu, bara att köra hårt
    Jajamän, nu kör vi eller "hem och skjut vilt" hade läkaren rekomnenderat... haha!! Han är störtskön
  • furill­en
    Äldre 22 Jan 22:45
    #75

    Englali,
    härligt att du är så positiv och ser framåt! ja äntligen får ni försöka med oddsen på er sida som du säger. ett halvår får man nog räkna med, för många uppåt ett år utan att något för den saken skull är "fel". fast det skulle inte förvåna mig om ni plussar med en gång ja, mina tummar hålls hårt iaf!

    jag gick precis in i vecka 16. mår fortfarande rätt kasst faktiskt. det är bättre än det var innan v 13-14 dock. j-lar vad jag spydde där ett tag. typ mellan 1- 3 ggr om dagen och sen några hundra falsklarm på det. nu har jag inte spytt på en vecka vilket är skönt. (fast man kan fortfarande hitta mig sittandes på toagolvet och vänta..) dagarna är hanterbara, kvällarna utan undantag mår jag tokdåligt. förutom illamåendet har det smällt till och blivit en kula på magen här sista veckorna. och tidigare ikväll hade jag ett riktigt hormon breakdown. slog huvudet i en skåplucka i köket och började grina (?)och sen kunde jag bara inte sluta på typ 20 min... men har en tålmodig man rent känslomässigt har jag nerräkning till ultraljudet, behöver bara höra att det ser bra ut. känns som jag kommer våga tillåta mig själv att bli lycklig efter det.

  • furill­en
    Äldre 22 Jan 22:47
    #76
    Englali skrev 2010-01-22 22:39:39 följande:
    Jajamän, nu kör vi eller "hem och skjut vilt" hade läkaren rekomnenderat... haha!! Han är störtskön
    hahaha vilken rolig läkare
  • Pumpki­n
    Äldre 26 Jan 21:59
    #77

    Fniss, vilken rolig läkare Englali

    furillen: Hoppas det släpper snart för dig! Jag mådde dåligt till vecka 17 ungefär, men sen dess mår jag fint!


  • Englal­i
    Äldre 26 Jan 22:03
    #78

    Pumpkin: Ja han är helskön!! Tror man måste ha lite humor i hans yrke, det är ju inte det mest uppmuntrande han sysslar med hela dagarna.

    Furillen: Hoppas du mår bättre snart, verkligen så du får njuta lite!

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Jan 22:38
    #79

    Englali: Nej, det förstås. Jag håller alla fingrar och tår för er nu!


  • furill­en
    Äldre 28 Jan 20:33
    #80

    Pumpkin, jaha? det inger ju lite hopp! de flesta verkar ju sluta må illa kring v 11-13 så när mitt bara fortsatt har jag sakta blivit mer och mer rädd att det kommer vara såhär hela graviditeten.. hade vart så fantastiskt att må bra igen. nästan så man glömt hur det känns att faktiskt vilja göra något på kvällen. att inte hela dagarna bara mala illamående. har ju inte direkt hjälpt att jag haft huudvärk och migrän i stort sett alla januaris dagar heller. men som sagt, dök upp en strimma hopp där

    Englali, tack

  • furill­en
    Äldre 28 Jan 20:34
    #81
    huudvärk? huvudvärk ska det så klart stå!
  • Pumpki­n
    Äldre 28 Jan 21:15
    #82

    furillen: Förstår precis hur du känner! Men håll modet uppe, förhoppningsvis så blir det som för mig - då kommer du segla fram om ett tag Nå, kanske inte segla, men nästan. Trött är man förstås, men livet är allt bra trevligt att leva när man inte mår illa hela tiden. Och när maken får krama och pussa på en utan att man får kväljningar


  • furill­en
    Äldre 29 Jan 15:21
    #83

    ja, det vore också ett uppsving blir inte så mycket romantik eller action när man är spyfärdig hela tiden...

  • Pumpki­n
    Äldre 3 Feb 13:04
    #84

    Nu är det bara 99 dagar kvar till BF!


  • Englal­i
    Äldre 10 Feb 21:58
    #85

    Lite bitter... mensen kom den här månaden också
    Jag orkar snart inte mer, jag är så fruktansvärt ledsen, när är det vår tur?? Jag kanske inte är menad att bli mamma helt enkelt?
    (inte meningen att ta glädjen från er andra här inne, måste bara få vräka ur mig lite)
    Och alla som frågar o undrar och tycker.... "Är det inte dags för er snart?", "Är ni inte sugna på en liten?", "Nu får ni allt sätta fart, ni har ju varit gifta ett tag nu och hus o jobb och allt har ni"... många människor tänker verkligen inte längre än näsan räcker och knappt det!

    Hoppas ni alla tjejer här inne mår bra och att era magar växer!
    Ngt ursäktande kramar från en ngt (just ikväll) bitter Englali!

  • Pumpki­n
    Äldre 10 Feb 22:28
    #86

    Englali: Så trist! Tyvärr (?) är det ju ändå rätt normalt att det tar några månader efter att man satt igång ordentligt. Har ni provat ÄL-test? Kanske inte känns så himla romantiskt, men det behöver inte bli så stor skillnad och det ökar chanserna något i alla fall


  • Englal­i
    Äldre 11 Feb 08:23
    #87

    Pumpkin: Äl-test har jag ju använt i över ett år för att få koll på ngt sådär hur det är med det, de ville min gyn. och nej det är inte så spec. romantiskt men vad gör man?!

    Ja jag vet, o försöker tänka att vi "precis börjat" försöka men så tyvärr ngn stans långt där inne så vet jag ju att vi har försökt i över två år.
    Men idag känner jag mig lite mer positiv tycker jag. Det är bara att ta nya tag!

    Såg din film med "myran" i bloggen, vilken liten vilde du har där inne! Mys

  • Pumpki­n
    Äldre 11 Feb 08:26
    #88

    Ja, nya tag och se till att njuta av försökandet - jag menar det är ju rätt trevligt Själv har jag inte haft sex sen Myran blev till typ, illamåendet satte stopp för det i 3 månader och sen kom oron och när oron väl släppte så blev det inget heller. Men nu ska vi ta tag i det igen

    Myran är en riktig vilde ja, han har legat och försökt sparka sig ut genom magen hela morgonen känns det som...


  • furill­en
    Äldre 13 Feb 18:07
    #89

    Hej tjejer!
    jag är sjukt glad!! var äntligen på UL i fredags och det gick bra!! redan tidigare i veckan var vi och träffade barnmorskan och då fick vi höra hjärtslag. kändes som nån lyfte en stor tyngd från mitt bröst. som att det gick att andas ordentligt för första gången på flera månader. man pratar ju inte direkt om det när man kommit en sån här lång bit i graviditeten men jag gick ändå hela tiden och tänkte tänk om den är död. jag har inte känt några rörelser alls. men det värsta hade inte hänt. är ett litet knyte därinne som envisades hela ultraljudet med att ligga upp och ner och gömma huvudet. fick buffas fram men gömde sig snabbt igen blyg liten en. helt magiskt att se på den där skärmen. se att den visst rör sig. se hjärtat. tänka att det där är faktiskt mitt barn. vi ska göra ett UL till om några veckor. inte för att nåt var fel men det här vart lite tidigt. dels flyttade jag det en vecka för jag hade ledigt från jobbet, dels så visade sig att jag är 4 dagar tidigare så det ihop blev ju nästan 2 veckor. så nu är jag 17+6 (som jag räknade tidigare var det 18+3) har verkligen smällt till och blivit en stor kula till mage också. blir liksom förvånad själv varje gång jag ser den. med illamåendet är det detsamma. har också haft huvudvärk i typ 6 veckor i sträck varvat med migränanfall. har bara trott att det varit en ovanligt dålig period då jag alltid haft problem med det. men visade sig att jag har järnbrist. så nu hoppas jag att det kanske kan bli bättre med tabletterna som jag nu börjat ta. efter mycket velande har jag också svininfluensevaccinerat mig. reagerade inte så mycket på sprutan, några dagar med öm arm och svullen hals.

    Englali. du har all rätt att bli hur ledsen och besviken som helst när mensen kommer. vet precis. det blir man ju trots all logik om hur vanligt det är att det tar tid. den där tiden mellan ÄL och innan mensen kommer varje månad så tänker man ju bara om. hoppas att man är gravid. så med mensen kommer sorgen. och hopplöshet. fast sen framåt nästa ÄL brukade jag känslomässigt börja om, tänka kanske nu, kanske denna gång. och det är ju rätt tufft på psyket att gå i såna cykler genom månaden. men det gör man. och inte behöver du ursäkta dig här! det är ju ett perfekt ställe att få snacka av sig. det enda som är värre än att må dåligt är ju att må dåligt och också vara tvungen att låtsas som ingenting. och verkligen! F-N vad folk kan kasta ur sig saker utan att tänka! de tror att de retas lite charmigt men det träffar hårt. och man kanske inte har nån lust att prata om sin kamp med varenda en. skulle tro att folk la av med det där nångång. men kämpa på! snart är det eran tur! håller tummarna för ert plus.

  • Äldre 15 Feb 23:52
    #90

    Hej tjejer!!

    vill också vara med i eran nya lista

    Sommarbrud080802 - Norrköping

    furillen - Stockholm

    Nienna - Jämtland

    Englali - Mönsterås (Kalmar/Småland)

    Pumpkin - Stockholm

    Snitte Värmland

    tänk vilken fin spridning vi har på oss

    Englali: vad roligt att höra att det är dags att försöka med oddsen på eran sida!!!! vi hoppas verkligen att det blir snart för det är klart att du ska bli mamma! snart... erat lilla pyre vill bara ha extra lång tid på sig men det är eran tur snart!
    och det är klart du ska få slänga ut dig vad du känner, man är ju inte alltid på topp heller! här kan vi ju prata om allt!!

    furillen: tråkigt att du mår så illa.. hoppas det går över snart så du får njuta av graviditeten...

    pumpkin: hur har det gått att få igång sexandet igen? det blir ju lite trixigare ju större magen blir men det går

    Här har vi det fin fint, var nyligen i jämtland och hälsade på min mormor och farmor i Östersund och en liten liten by som heter Skucku, roligt! där var det Ännu mer snö är vad vi har här i värmland

    kram på er!

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008