• Pumpki­n
    Äldre 19 Nov 21:11
    14522 visningar
    90 svar
    90
    14522

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 16!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3495735.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Pumpki­n
    Äldre 19 Nov 21:11
    #1

    Hrrmm, jag glömde visst starta en ny tråd igen {#lang_emotions_embarassed} Tack Englali!


  • furill­en
    Äldre 20 Nov 18:40
    #2

    åh ny tråd!

    hur har ni det allihopa?

    pumpkin, läste lite i din blogglänk där.. grattis till ett bra UL! phu, vad skönt! läskigt med blödningar. men som sagt tydligen rätt vanligt och normalt (som att den infon hjälper när man blöder, vet exakt hur den skräcken känns..) hoppas illamåendet blir bättre snart också!

    själv har jag precis plussat så suupertidigt (bara vecka 5+4) men kunde inte låta bli att skvallra här totalt blandade känslor. såklart lycka! men så in i helvete livrädd. kan inte gå igenom samma sak igen. går bara inte. tror att martin stängt av lite. verkar som han inte tänker bli lika glad för att inte kunna bli lika ledsen igen om ni förstår vad jag menar. säkert en normal reaktion. men känns också tråkigt, vill ju att han ska bli lycklig. jag försöker att inte tänka på riskerna för mycket. ska boka MVC-tider och sånt på måndag. kom för övrigt hem från hawaii imorse. premiärspydde i en papperspåse på planet (galet eftersom jag gjorde det förra graviditeten också, vad är oddsen?) jupp, rätt hög förnedringsnivå på att sitta brevid en främmande människa och kräkas i en påse som man sen ska sitta med i handen...
    men hawaii var gött! superskönt med semester! var för övrigt där jag plötsligt insåg att jag nog borde testa mig. har haft oregelbunden mens sen missfallet så det var likom inte självklart på en gång. och eftersom det var semester måste ju erkännas att det var en hel del vin och tonfisk med för den delen. hoppas inte knyttet märkt nåt.. men om jag minns rätt så delar man väl inte blod de första veckorna?
    hawaii var coolt, väldigt laid back stämning. vart rätt mycket logistik då vi var 6 personer. alltid nån som är hungrig, ska på toa, vill göra nåt annat, måste handla nåt så vi var väldigt sega iväg på dagarna. (och usa tar man sig ingenstans utan bil) blev mer sightseeing och åka en strand. regnade en hel del. men, fick pröva på att surfa, snorklade med jättesköldpaddor, såg delfiner i fjärran. efter lite mer än en vecka på big island så spenderade jag och martin de sista dagarna på maui. pool och strand-häng, shopping. och nu hemma då. 12 välbehövda dagar! (skulle egentligen varit borta 20 men martin var tvungen att åka hem och jobba och jag hade ingen lust att stanna själv)

    åh, en parantes jag måste skriva! är 99,9% säker på att susan surandon var på samma plan som vi! coolt va?! tyckte först att jag såg henne på newark flygplats. sen när vi boardade såg jag i ögonvrån samma keps i första klass. sen när första klass folket gick av före oss vanliga människor så tänkte jag igen, där är hon kvinnan som är så sjukt lik susan surandon. kom hem, plockade ihop högen med tidningar från hallgolvet. då står det i dagens kultur att hon ska komma till sthlm idag för filmfestivalen. kan ju bara inte vara ett sammanträffande, eller?!

  • furill­en
    Äldre 20 Nov 18:40
    #3

    oops, roman

  • Englal­i
    Äldre 21 Nov 21:00
    #4

    Furillen stort grattis!! Så härligt, ska hålla tummarna för er och att allt går vägen den här gången, det SKA det bara göra!!

    Pumpkin: Haha, vi skyller ju förvirringen på graviditeten eller hur var det nu!?! Hur mår du o magen? Har illamåendet lagt sig ngt?

    Ingen bebis här ännu, men nu får vi äntligen försöka igen... har ju inte fått det sedan i mars/april så vi får väl se, men vi skulle inte vara allt för hopplfulla ännu utan det kan mkt väl dröja ett par månader till innan beh. har gett effekt. Men klart man hoppas... det gör jag ju som tusan innerst inne, fast jag försöker att inte tänka på det. Vilket är mindre lätt...

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Nov 00:08
    #5

    hallå allihop

    Grattis Furillen var underbart. Så glad jag blir Förstår precis det du beskriver om martins känslor o reaktioner. Förstår både honom, att han inte vill/vågar känna och dig, att det känns tråkigt, men det går ju säkerligen över ju längre in i graviditeten ni kommer

    Englali
    Håller tummar för en bebis i din mage inom kort Kommer hoppa och studsa av glädje här på stolen framför datorn när du berättar sen

    Själv är jag fortf arbetslös men ska på en intervju på onsdag. Vågar inte berätta ännu vad det är för jobb men jag lovar att berätta sen Man vet ju ej vem som känner vem och vem som läser på nätet osv

    Angående säljarna t vår brf, som vi stämde, så skulle vi mötas i rätten den 2 december. Detta har dom nu skjutit på till den 25 januari så vi blev rätt besvikna. Vi hade ju räknat med skadeståndet innan jul, så att vi skulle kunna renovera här under januari då jag fortf är arb.lös OM jag får detta jobb, för då börjar jag jobba 1 feb.

    Ska även sätta igång med intensiv kurs på körskola i januari. Nu jä..lar ska körkortet tas.

    Hur är det med alla andra på tråden då

    Pumpkin, hihi förlåt mitt barnvagnstjat inne på fb, hehe. Jag insåg inte att ni skulle bo i norrland när bebisen var född. Jag trodde ni bodde i Södertälje? eller har ni flyttat, eller ska ni flytta?

  • furill­en
    Äldre 22 Nov 10:11
    #6

    Englali, tack så mycket. ja, det måste faktiskt funka nu. och jag håller med Anja, man bara väntar på den dagen vi får läsa att ni plussar. och klart man hoppas! även om man låtsas att man inte gör det och är helt förnuftig och vet att det inte brukar funka på en gång så hoppas man ju och tror från första försöket. men nu är det nog inte långt kvar för er efter behandlingen och allt. vem vet? kanske ni får bästa julklappen i år?

    Anja, tack! ja, det känns rätt skakigt för oss båda tror jag. men som du säger kommer det såklart bli lugnare ju längre tiden går. (för det ska det f-n göra den här gången!
    tråkigt men uppskjutna rättegången, förutom pengarna kan jag tänka mig att det är en sån sak man vill få gjort så ni kan gå vidare och se framåt.
    spännande med jobbet, hoppas du får det! och lycka till med körkortet! med en intensivkurs har man kortet i handen i en blinkning.

  • Pumpki­n
    Äldre 22 Nov 11:52
    #7

    furillen: Stort grattis! Så roligt för er Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången, men det ska det ju göra såklart! Och du, jag plussade i v. 3+4 och berättade det direkt för alla de närmsta, så det är klart att du kan berätta här!

    Förstår att Martin är som han är, han vill ju såklart skydda sig från att bli lika ledsen igen. Men det kommer garanterat att ge med sig mer och mer för varje dag som går

    Hawaii gör mig ju inte alls avundsjuk, nej nej. Precis lika lite som jag är avundsjuk på mina föräldrar som åker till Florida över jul och nyår {#lang_emotions_innocent} Förhoppningsvis vet vi om det är en flicka eller pojke när de åker, för mamma vill handla massa icke-könsneutrala kläder där borta Englali: Ja, jag skyller på det i alla fall Jag och magen mår helt OK, det blir bättre för varje dag som går i princip. Har tagit det väldigt lugnt med att röra på mig ett tag, eftersom jag hade blödningar för ett par veckor sedan. Men nu säger barnmorskan att det är helt OK med promenader, simning och vattengympa osv, så nu har jag satt igång igen - och det behövs kan jag lova! Har tappat all kondis jag hade känns det som.

    Håller tummarna för att ni får ert plus snart nu när ni kan köra på, och precis som de övriga tjejerna kommer jag bli så GLAD för er skull när beskedet kommer! Anja: Fniss, det är OK Märks att du är inne på det här med barnvagnar Vi bor i Södertälje fortfarande, men planerar att flytta strax efter att bebisen är född. Vi längtar hem så himla mycket, vi vantrivs mer och mer här nere. Inte har det ju blivit bättre av krisavtalet på Lasses jobb som i teorin innebär 80% jobb och 90% lön, men i praktiken innebär 150% jobb och 85% lön (om man ska räkna med den löneökning som uteblev i våras). Så Lasse jobbar jämt, pengarna räcker inte till som de brukade och vi har inget umgänge alls här i stan typ. Men anyway, vagnen som vi nog har bestämt oss för har även min morbror och moster till sin lilla på 3 månader och jag har provkört den - tycker den är toppen verkligen! Så jag tror vi blir nöjda

    Jättetråkigt med rättegången som blev uppskjuten!
    Läser ju din blogg så jag vet ju vad det är för jobb du ska på intervju för och jag önskar dig STORT lycka till! Och lycka till med körkortet också såklart, det kommer du klara fint


  • furill­en
    Äldre 22 Nov 16:13
    #8

    Pumpkin, tack
    åh, så ni ska flytta? låter om ett bra beslut om ni vantrivs som det är nu. då kanske det är dags att titta på drömhus igen snart då?!

  • Pumpki­n
    Äldre 22 Nov 16:16
    #9

    furillen: Ja, vi har sagt att vi ska flytta under sommaren - ska bli toppen! Är dock många som inte tror att vi inte kommer orka det med en liten bebis, speciellt jag då som kommer lämna min familj här nere. Vi får väl se vad som händer helt enkelt, men det är målet i alla fall. Här blir vi inte kvar längre än absolut nödvändigt. Kollar på hus varje dag, finns ett par ute nu som jag vill ha


  • furill­en
    Äldre 22 Nov 16:19
    #10

    klart det kommer vara jobbigt att flytta med bebis. men inte jobbigare att än att bo nånstans som känns fel. lär ju vara värt allt strul med flytt om ni hittar rätt hus.

    helt annat ämne, hur har du gjort med svininfluensavaccin? har lite ågren över det. har läst massa plus och minus på nätet.
    verkar ändå om de flesta råden är för. men samtidigt som att man kanske bör vänta till andra trimestern. hmmm.. svårt!

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008