• gumzan
    Äldre 8 Nov 20:23
    12514 visningar
    80 svar
    80
    12514

    Vi ska säga ja MEN handen på hjärtat vad är det med din M2B som retar dig bara lite grann :)

    Som sagt, vi älskar våra M2B och vi ska säga ja. Men ingen man är perfekt (ingen kvinna heller för den delen), så handen på hjärtat.... vad retar du dig på hos din blivande man? En liten olata han har, vad han gör eller inte gör kanske?

    Jag kan ibland reta mig galen på att min M2B är petnoga med vissa saker. Jag kan leva i organiserad kaos, medans han är sååå organiserad och logisk i sitt tänk :)

  • Svar på tråden Vi ska säga ja MEN handen på hjärtat vad är det med din M2B som retar dig bara lite grann :)
  • Äldre 8 Nov 20:26
    #1

    Att han är för snäll.

    Tex sitter uppe till fem på natten/morgonen och bråker med en krånglande scanner för att han lovat fixa en sak till en kompis och inte hunnit tidigare. Detta alltså trots att han ska upp på jobbet senast klockan nio.. Det kan jag bli så less på! Less för hans egen skull! Att han inte prioriterar sig själv och sin sömn för att orka i detta fall...

  • CeKe
    Äldre 8 Nov 21:42
    #2

    Hehe, klart det finns saker hos varandra som vi irriterar sig på! Jag tänker så här; det är inte förrän ett par känner varandras sämre sidor och trots det vill leva med varandra som man kan prata om riktig kärlek =)

  • KatjaB
    Äldre 8 Nov 21:45
    #3

    Att han är så långsam ibland. Jag är mer av den otåliga sorten och allt ska hända omedelbums. Han tar sig tid att tänka igenom, fundera och göra. Visst blir det noggrant och bra men själv blir jag galen på detta vägande. Lite tempo tack

  • Martin­aa
    Äldre 8 Nov 22:05
    #4

    Att han är pinsamt dålig förlorare som blir så sur när han förlorar och att han är beroende av dataspel och sitter många timmar framför de där j***a dataspelen ibland (och ni kan du tänka er själva hur det går när han förlorar/det går dåligt i dataspelen.....)

    Men förutom det är han fantastisk och jag älskar honom över allt annat!!!!

  • SunFlo­weeer
    Äldre 8 Nov 22:20
    #5

    Jag känner också att det är lite jobbigt när han är såååå noga med att hans nycklar ska ligga i vänster ficka och hans plånbok i höger, och allt ska ligga på sin plats. Medan jag aldrig hittar mina nycklar, och tappar bort min mobil en gång i månaden... Känns inte så där jättebra... Men självklart älskar jag honom =)

  • aikido­aasa
    Äldre 8 Nov 22:21
    #6

    Att han är...

    ... för städmanisk.
    ... för snäll.
    ... gillar inte konflikter. Han kan inte ens pruta utomlands!
    ... får dumma ideér. (fast det får jag också )
    ... har svårt att hålla fingrarna borta från finnar så att han får sår eller ger mig sår om jag har en finne.

    Men! Jag är (i det flesta fallen) lagd åt det andra hållet så vi kompleterar varandra bra. Jag stökar ner så att han får utlopp för sin städmani... snäll är väl jag också men jag kan vara elak ibland ... tar alla konflikter och sköter sådana saker...
    Så vi passar varandra som handen i handsken på det här sättet.

    Sedan vet jag att han tycker...
    ... att jag kan vara lite väl lat som inte orkar plocka bort allt på direkten.
    ... kan vara envist enkelspårig ibland. (just nu är det bröllopet som gäller men det kan han än så länge tåla då han själv ser fram emot det.)
    ... är en dålig förlorare i allt utom sällskapsspel. Han vågar inte gå i närheten när jag spelar data/tv spel och det går dåligt för mig.
    ... att jag kan vara gnällig, men det kan han också så där är vi kvitt.
    ... att jag jobbar för mycket. Det stämmer, men jag tycker om mitt jobb och jag kan inte bara gå för dagen vissa dagar för att klockan blivit fem utan för att sakerna MÅSTE vara klara till dagen efter så att man inte har något val.

    Det finns fler saker som vi stör oss på med varandra men det finns tusen andra saker som vi gillar och tycker om med varandra som mer än väl väger upp de sämre sakerna.

  • Akutsy­rra
    Äldre 8 Nov 22:28
    #7

    Han är lat..haha, eller inte lat, men jag får tjata på han för att han ska hjälpa till, eller göra saker direkt..typ diska eller städa. Slutar oftast med att jag gör det själv iallafall, för jag blir så irriterad!

  • Äldre 8 Nov 23:20
    #8

    Han är notoriskt dålig på att stänga skåpluckor och lådor efter sig i köket...lämmna sina 45:or till skor mitt på golvet i den yttipyttiga hallen...och så hade han en egenhet att ställa vassa knivar i diskstället med spetsen uppåt...men efter att jag en gång rev mig ganska rejält längs handleden på en stor kökskniv så har han börjat lägga dom ner isället..i stället

  • Äldre 8 Nov 23:22
    #9

    äh irriterande att man inte kan redigera sina egna inlägg i efterhand.. det skulle ju vara på slutet "..istället...i stället"

  • Greene­yes
    Äldre 8 Nov 23:23
    #10

    ååååh vilken underbar tråd

Svar på tråden Vi ska säga ja MEN handen på hjärtat vad är det med din M2B som retar dig bara lite grann :)