• ToS
    Äldre 23 Jul 14:01
    30431 visningar
    39 svar
    39
    30431

    var kan jag göra dreads???

    Nu vet jag vad jag vill ha för frisyr... nu gäller det bara att hitta nån som kan göra den...

    jag vill ha tunna dreads
    tycker det är så fint å har talat med min frisör och hon tror att jag skulle passa jätte bra i det... min bilvande är dock tveksam men vad vet han om hår... så jag struntar i honom å lyssnar på min frisör...hon visste inte någon som kunde göra det här i gävle så jag tänkte höra om det är någon som vet vart jag kan göra dreads gärna i Gävle eller i Stockholm... eller mitt i mellan typ Uppsala...

  • Svar på tråden var kan jag göra dreads???
  • Luppen
    Äldre 23 Jul 14:03
    #0

    Cool!

    Afrikanska frisörer gör ju dreads vet jag. Och det finns ju flera i Stockholm. Jag kan kolla upp det... Återkommer...

    Du blir skitsnygg! Det kommer din kille också att tycka!

  • Luppen
    Äldre 23 Jul 14:05
    #0

    gulasidorna.eniro.se/query&company_name=afro&district_code=80&heading_exact=Fris%F6rer,+H%E5rv%E5rd&match_comp=&match_street=&district_name=Innerstaden%20Stockholm&advanced=

    Oj.. en lång länk till olika frissor i Stockholm..

  • ToS
    Äldre 23 Jul 14:08
    #0

    å ack Luppen satt själv å kollade gula sidorna men fick bara upp två st men det här e ju toppen... så nu ska jag sätta mig å ringa runt å höra vad det kostar... :)

  • Luppen
    Äldre 23 Jul 14:10
    #0

    Så lite så..

  • ToS
    Äldre 23 Jul 14:15
    #0

    ojojoj... på ett ställe kostar det mellan 2000-2500 å på ett annat 450-1000 vilken otrolig pris skillnad !!!

    hur ska jag veta vilket som är bäst...

  • ulda
    Äldre 23 Jul 14:15
    #0

    I Vasastan i Stockholm finns jättemånga afro-frisyr-frisörer. De står i telefonkatalogen.

  • Mrs Eire
    Äldre 23 Jul 14:34
    #0

    Det finns en på Krukmakargatan, Söder och en på Högbergsgatan 67 Mariatorget Söder vet jag

  • Tracy
    Äldre 23 Jul 15:03
    #0

    Vet inte var den ligger eller vad den heter men hon som har salongen heter i alla fall Elizabeth o är jätteduktig. Har varit med på tv för ngr år sen när %:an tror jag det var visade program o par som planerade bröllop o då var den ett afrikankst par som gifte sig.
    Hon har salongen i Stockholm o du kan alltid höra med tidningen Africa Forum som har en hemsida w w w africaforum. com (försöker undivka att fastna i filtret, du får skriva ihop allt förstås), de kankse kan hjälpa dig med adress o telnr.
    Hur ahr du tänkt dina dreads, hängande eller flätat utmed huvudet? Har du ngn bild?

  • Master­mind
    Äldre 23 Jul 23:44
    #0

    g7.seienstyle.net/g7.html

    Dom är utbildade av hairpolice (www.hairpolice.com/ ), precis som tjejen som gjorde mina förra dreads var. Och dom är verkligen _jättebra_, speciellt om du tvekar och bara vill ha lösdreads.

    Dreadsen kostar 1000 eller 2000 att göra, beroende på hur du vill att dom ska se ut (vanliga kostar 1000, invirade 2000 --> exempel: www.btinternet.com/~quinnster1/hair/dreads/dr99.jpg ).

    Lycka till!

  • jentao­chjag
    Äldre 1 Aug 11:22
    #0

    hej!
    vill oxå göra dreads, nån som kan tipsa om ett ställe där dom är bra, o det inte är allt för dyrt? vill gärna ha lite info om dreads...tvättning mm.

Svar på tråden var kan jag göra dreads???