• Tummel­isa13
    Äldre 20 Oct 11:59
    72191 visningar
    17 svar
    17
    72191

    Någon som testat permanent hårborttagning med laser?

    Hej!

    Undrar om någon testat att ta bort hår på kroppen permanent med laser? Jag ska göra det på benen och är nyfiken på om någon testat och kan säga något om behandligen och resultatet? Har funderat på Gamla stans laserklinik i Stockholm, vet någon om denna är bra? Tar tacksamt emot alla tips på ställen och annat som kan vara bra!

  • Svar på tråden Någon som testat permanent hårborttagning med laser?
  • polkad­ots
    Äldre 27 Oct 15:42
    #1

    Hej

    Ja, jag har provat, eller rättare sagt så håller jag just på med det. På just gamla stans laser och kirurg och jag är jättenöjd. Håret har försvunnit mer och mer för varje behandling, har än så länge gjort 5 st. Inga som helst biverkningar jag har aldrig ens blivit lite röd av det som dom säger att man kan bli. Personalen är jätteduktig och professionell, jag kan verkligen rekommendera dom!

  • trusla
    Äldre 27 Oct 16:14
    #2

    Hej

    Jag gjorde det för ett par år sen på Elipse kliniken i Stockholm (armhålor och bikinilinje)
    Och har inte ångrat mig, dock börjar det komma tillbaka lite men fortfarande så lite att det inte syns på långt håll.

  • Tummel­isa13
    Äldre 27 Oct 16:20
    #3

    Tack för svaren!
    Polkadots, tar du också bort hår på benen? Hur mycket har behandlingarna kostat hittills? Och hur många räknar du med att behöva göra?
    Trusla, har hört bra saker om Ellipse-kliniken också så jag satsar nog på någon av dem.

  • polkad­ots
    Äldre 28 Oct 11:17
    #4

    Nej, jag gör i ansiktet och armhålorna. I armhålorna har jag nästan inget hår kvar nu, så där kanske 6 behandlingar kommer att räcka, ansiktet är tydligen svårare och tar mer tid så där räknar jag med kanske 10 behandlingar. Ansikte + armhålor tar 10 min/behandling och 6 behandlingar kostar som ett paket 3000 kronor. Hur mycket benen kostar vet jag inte, men ring och fråga :)

    Personalen sa att de inte kan garantera att man är hårfri för all framtid utan det kan behövas att man gör enstaka behandlingar med några års mellanrum, eftersom ju äldre man blir desto fler hårsäckar blir aktiva (det är därför gamla tanter ofta får hår på hakan)

  • Tummel­isa13
    Äldre 28 Oct 11:42
    #5

    Låter ju som att det kan bli ett lyckat resultat då! Härligt! Jag har också hört det där med att håret kan komma tillbaka, men det verkar det ju värt ändå. Tänk att slippa håret om så bara för några år, fantastiskt! Och tänk bara hur mycket pengar man lägger på rakhyvlar och annat under en livstid, känns ju så värt det i det perspektivet.

  • JT2010
    Äldre 28 Oct 12:58
    #6
    polkadots skrev 2009-10-28 11:17:23 följande:
    Nej, jag gör i ansiktet och armhålorna. I armhålorna har jag nästan inget hår kvar nu, så där kanske 6 behandlingar kommer att räcka, ansiktet är tydligen svårare och tar mer tid så där räknar jag med kanske 10 behandlingar. Ansikte + armhålor tar 10 min/behandling och 6 behandlingar kostar som ett paket 3000 kronor. Hur mycket benen kostar vet jag inte, men ring och fråga :)Personalen sa att de inte kan garantera att man är hårfri för all framtid utan det kan behövas att man gör enstaka behandlingar med några års mellanrum, eftersom ju äldre man blir desto fler hårsäckar blir aktiva (det är därför gamla tanter ofta får hår på hakan)
    Oj 10 behandlingar i ansiktet? Jag gör oxå ansiktet men det kommer räcka med 6-8 behandlingar max. Jag har varit på 2 behandlingar och har knappt något hår kvar.
  • polkad­ots
    Äldre 28 Oct 13:56
    #7

    Det beror ju på hårtyp, hur djupt hårsäckarna sitter och hur mycket hårväxt. I armhålorna hade jag nästan inget kvar efter 2-3 behandlingar men ansiktet reagerar visst annorlunda. Jag har läst på en hel del innan och intervjuat personalen och det verkar vara väldigt olika från person till person, inget konstigt med det. Men det är ju tur för dig om du är nästan hårfri efter 2 behandlingar, billigt och bra :)

  • trusla
    Äldre 28 Oct 20:49
    #8

    ni som gör det i ansiktet ... har ni typ "fjun"
    Jag frågade kosmetologen jag gick till men fick till svar att det inte går att ta bort med laser för håret måste vara mörkt.

    Vad gör ni? hur ser ert hår ut?

  • aikido­aasa
    Äldre 28 Oct 20:53
    #9

    Jag funderar på att göra det på en fläck på hakan där jag tidigare hade en hårig leverfläck. Fläcken är borta men några strån är fortfarande kvar...resten av ansiktet ser helt ok ut så det är som sagt endast den lilla ytan...
    Frågan är väl bara hur mycket det skulle kosta...?

  • polkad­ots
    Äldre 28 Oct 23:33
    #10

    trusla: det måste vara mörkt hår, tyvärr. Jag är mörkhårig och har väldigt tjocka hårstrån överallt (håret på huvudet älskar jag, resten kunde jag gärna vara utan). Ljusa hårstrån går inte att behandla eftersom det är pigmentet som leder ner lasern i hårsäcken.

  • lillab­ruden
    Äldre 29 Oct 01:46
    #11

    är det någon som fått behandling i Malmö området?? Är också väldigt intresserad!!!

    Jag har varit på väg att köpa en sån dära man har hemma, minns inte vad den hette men finns på ett visst orderföretag som jag inte nämner pga reklam-regler Men den ska tydligen var helt ok....nån som vet?

  • Tummel­isa13
    Äldre 29 Oct 09:21
    #12

    Jag har hört talas om de där manickerna som säljs via postorder, men vet inte om de funkar. Tror dock att man ska vara försiktig med att göra sånt själv, för det kan enligt vad jag förstår bli fula brännmärken på huden om man inte gör rätt.

  • Äldre 28 Apr 22:16
    #13

    Jag hoppar in och vill bara tipsa om en klinik i Uppsala. Den är värkligen känd och har bara hört gott om kliniken. Jag bestämde då gå dit själv och jag kan säga att jag var så dum som spenderade alla mina pengar på IPL behandlingar. Den förstörde min hud och jag betalade massor för att få bort typ 15-20% av håret efter 7 behandlingar. Jag säger av min erfarenhet , gå bara till Laser, riktig laser inte nån IPL , det kan vara billig men tänk på det varför kostar laser alltid 3-4 ggr mera? För att den bara koncentrerar sig på håret, dvs svarta/mörka pigmentet i håret men IPL ger ju värme till hela området den träffar. Det har jag lärt mig i alla fall efter att jag träffade några kunniga om laser.
    Det blev ett långt brev men jag vill bara tillägga att kliniken heter Clinica Laser & Estetik  http://clinicalaser.se/ .
    Tjejen som jobbar där är så trevlig och arbetar så professionellt, jag och många som jag känner blev så nöjda , jag har gått ditt 2 ggr hittills och jag tycker att 70% av håret försvann och jag tror att jag blir av med resten efter tredje behandling.Hon är så snäll som alltid erbjuder bra paketterbjudande.
    Hoppas min erfarenhet hjälper många så att inga fler förlorar både tid och pengar  genom att gå till billiga behandlingar.

  • Äldre 22 Dec 21:09
    #14

    Jag håller på med hårborttagning på rygg (kan vara nyttig info till era killar) på Hudvårdsstudio LARA i Göteborg. Varje behandling -en gång per månad försvinner cirka 30 % av hårstrån. Gjorde 2 behandlingar. Ser lovande ut. Inga biverkningar.  

  • Okänd
    Äldre 3 Jan 19:22
    #15
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Wed 27 Nov 2019 16:08
    #16
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Thu 26 Mar 2020 11:16
    #17
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Någon som testat permanent hårborttagning med laser?