• sofia1­0
    Äldre 14 Oct 17:10
    2299 visningar
    5 svar
    5
    2299

    Oj! Hur skall jag fixa bröllopet!

    Vi skall gifta oss om 2 veckor och i måndags var vi och "övade" hos prästen..
    Jag som inte alls har varit nervös och bara tyckt det skall bli så kul är nu super nervös
    Vilken grej det är och såååå stort det är att gifta sig, det har inte gått upp för mig från nu, fast att jag alltid velat gifta mig!

    Känns som jag kommer skratta och gråta mig igenom hela vigseln, hur skall jag fixa det?

  • Svar på tråden Oj! Hur skall jag fixa bröllopet!
  • KatjaB
    Äldre 14 Oct 17:37
    #1

    du blir nog lugn när det väl är dags.. och skulle du gråta eller skratta så förgyller det nog bara minnet av er dag

  • Charli­e och Maria
    Äldre 15 Oct 21:45
    #2

    Håller absolut med. Men det där med övning inför bröllopet, är det inte lite farligt? blir man inte lite nojig o bygger upp mer farhågor än nytta?

  • Hjarta­fró
    Äldre 15 Oct 21:53
    #3

    Vi övade inte alls i kyrkan, prästen tillika min svärfar tyckte bara det var onödigt och uppstressande. Däremot var vi och tittade i kyrkan tillsammans dagen före vigseln.

    Själv började jag gråta så fort jag kom in i kyrkan, vilket jag inte alls räknat med, men vad gör det.

  • Holmbr­ide
    Äldre 15 Oct 22:00
    #4

    vi övade.. och min sambo vågade inte ens titta på mig så nervös blev han.. medans jag började skratta som vanligt ;)

    får se hur det går på dagen d!:)

  • Linade­sign
    Äldre 15 Oct 22:14
    #5

    Jag är jätteblödig och brukar alltid gråta på vigslar, så jag var ganska nervös för det inför mitt eget bröllop. Men det gick jättebra! Inga tårar alls faktiskt. Bara lite glansig i ögonen vid nåt tillfälle. Det var inte alls lika nervöst och "jobbigt" som jag hade trott utan gick utan större bekymmer. Så det går säkert bra för er också! Lycka till!

Svar på tråden Oj! Hur skall jag fixa bröllopet!