• mrsJR
    Äldre 29 Sep 12:47
    4638 visningar
    27 svar
    27
    4638

    Tillskott i familjen

    Är så glad! Idag blev det klart att vi får hem en liten hundvalp till oss den 14 november. Går och tänker så mycket på vårt lilla nytillskott att jag nästan glömmer att vi har ett bröllop att se fram emot också. Tänk att man kan ha så mycket att glädjas åt i livet!

    Någon hundägare här som kan ge mig lite tips och råd inför livet med en liten valp? Är vår första hund så alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Tillskott i familjen
  • Emma87
    Äldre 29 Sep 12:54
    #1

    Hej! Vi köpte våra valp för ca två månader sen.. Oj Oj säger jag bara. han är världens sötaste och har verkligen tagit en plats i familjen (stor). Men vilket jobb det är. Han kräver uppmärksamhet all vaken tid :) Håller just nu på att försöka lära han att gå i koppel, han är 17 veckor nu :) Vad är det för ras ni har köpt? När ska du gifta dig?

  • mrsJR
    Äldre 29 Sep 13:01
    #2

    Vi har köpt en Cavalier King Charles Spaniel. Vi ska få träffa honom första gången nästa vecka, då är han 3 veckor. Inser att det kommer bli mycket jobb men kul förhoppningsvis, får se det som träning inför framtida barn ;).

    Vad för ras är er hund?

  • mrsJR
    Äldre 29 Sep 13:02
    #3

    Vi gifter oss inte förän 28 maj 2011 så då har han hunnit bli stor pojke!

  • Emma87
    Äldre 29 Sep 13:03
    #4

    Precis så täntke jag med, min kille vill gärna ha barn men jag tyckte att vi skulle börja med en hund, VÄLDIGT bra träning :) Charlie är en blandning mellan labbe, flate cote och Golden. Mest Golden :) Har du några frågor, har hur mkt som helst att berätta men jag vet inte var jag ska börja :)

  • Jojjo8­2
    Äldre 29 Sep 13:07
    #5

    Ååååh, vad mysigt med en liten hund! Har inga tips att ge då vi inte har någon hund. Ville mest bara skicka några avundsjuka lycka-till-kramar


    mrsJR skrev 2009-09-29 12:47:38 följande:
    Är så glad! Idag blev det klart att vi får hem en liten hundvalp till oss den 14 november. Går och tänker så mycket på vårt lilla nytillskott att jag nästan glömmer att vi har ett bröllop att se fram emot också. Tänk att man kan ha så mycket att glädjas åt i livet! Någon hundägare här som kan ge mig lite tips och råd inför livet med en liten valp? Är vår första hund så alla tips är välkomna!
  • mrsJR
    Äldre 29 Sep 13:10
    #6

    Vad lustigt, vår hund ska också heta Charlie!

  • Emma87
    Äldre 29 Sep 13:11
    #7

    va? Va coolt :) Men det är ju ett vädigt fint hundnamn :)

  • mrsJR
    Äldre 29 Sep 13:18
    #8

    Är ett riktigt bra hundnamn tycker jag :) Det jag mest funderar på nu är vad det är för saker vi behöver köpa tills han kommer hem. Halsband, koppel, matskål, något att sova på...är ju mycket att tänka på! Har köpt en bok om valpar så får bli lusläsning av den på kvällarna.

  • Emma87
    Äldre 29 Sep 14:12
    #9

    jag läste jätte mkt. KÖPT NÅTT SOM HAN KAN TUGGA PÅ! just nu tar Charlie min stövel för 900 kr och tuggar på, inte så skoj. Ett tips är att köpa ett läder koppel, dyrar men det gör inte alls lika ont att gå med om hunden drar lite :)Charlie älskar vita tuggben som finns att köpa i alla affärer, super bra att alltid ha hemma. Glöm inte bajs påsar också ett måste. När ni ska hämta hem han ta med en handduk, Charlie spydde på vägen hem, lite åksjuk. Hmm ska se om jag kommer på nått mer :)

  • SkogsN­orpan
    Äldre 29 Sep 14:20
    #10

    En hund är inte en övning för framtida barn!!! Behanda inte hunden som ett barn!!!

    Visa att du bestämmer över hunden!
    Sätt hårda regler!
    Var bestämmd!
    Hunden behöver mycket motion!
    Det är inte ok för en hund att kissa inne! Det första du gör på morgonen är att gå ut med hunden! Det spelar ingen roll om du ser ut som en påse skit, hunden ska ut!
    Lär hunden från början att kissa/bajsa inne i buskar mm så slipper du bajspåse, det är naturligt även för en hund att gömma sig när det är toa besök! Tänk dig själv att gå på gatan tills du bajsar på dig, hur kul e det?
    Hunden får absolut inte lov att dra i kopplet! Du bestämmer!

    Lycka till! Hunden är människans bästa vän om du låter den!

Svar på tråden Tillskott i familjen