• Äldre 27 Sep 21:09
    5011 visningar
    21 svar
    21
    5011

    Finland, kanske Vasa

    Blev lite nyfiken på om jag är enda från Finland som häckar här?

  • Svar på tråden Finland, kanske Vasa
  • Björni­sarna
    Äldre 4 Oct 19:38
    #11

    Niini: Tack :) Jag är legitimerad arbetsterapeut, eller ergoterapeut/toimintaterapeutti som de heter i finland ;) Gifter mig den 10 juli 2010!

  • Äldre 5 Oct 16:41
    #12
    Björnisarna skrev 2009-10-04 19:38:52 följande:
    Niini: Tack :) Jag är legitimerad arbetsterapeut, eller ergoterapeut/toimintaterapeutti som de heter i finland ;) Gifter mig den 10 juli 2010!
    Vet faktiskt inte hur det ser ut på den fronten här, trots att jag studerar till sjukskötare själv så jag borde ha lite hum om hur det ligger till :/
  • Björni­sarna
    Äldre 5 Oct 22:10
    #13

    Niini: Okej, såg att Vasas sjukhus sökte ergoterapeut till barn/polikliniken iaf, kanske borde söka den :)

  • Äldre 6 Oct 15:01
    #14
    Björnisarna skrev 2009-10-05 22:10:54 följande:
    Niini: Okej, såg att Vasas sjukhus sökte ergoterapeut till barn/polikliniken iaf, kanske borde söka den :)
    Kan du bra göra :) har inte själv huserat på på barn/poli men kan tänka mig att det är riktigt intressant :)
  • ÅsaoKi­cke
    Äldre 13 Oct 18:43
    #15

    Och här är en (två) till! Vi gifter oss i mars och flyttar snart in i vårt nya hus utanför Vasa :)

    Men här på BT är vi väldigt nya, det är mest bruden som nosat omkring lite.

  • Äldre 13 Oct 20:35
    #16
    ÅsaoKicke skrev 2009-10-13 18:43:18 följande:
    Och här är en (två) till! Vi gifter oss i mars och flyttar snart in i vårt nya hus utanför Vasa :)Men här på BT är vi väldigt nya, det är mest bruden som nosat omkring lite.
    Välkomna med :)
  • ÅsaoKi­cke
    Äldre 14 Oct 10:43
    #17
    Niini skrev 2009-10-13 20:35:07 följande:
    Välkomna med :)
    Tack! Jag kollade er blogg och ser att ni är ute i god tid! :) Vi bestämde oss 20.9 att vi gifter oss om sex månader...

    Men vi ska försöka göra det mesta så enkelt som möjligt. För att inte krångla till det alldeles håller vi också på att flyttar ihop i vårt nya hus. Så det finns en del att tänka på.

    Å andra sidan tror jag man tänker lite annorlunda när man är 20+ och 30++ som vi.

    Lycka till med allt!
  • Björni­sarna
    Äldre 14 Oct 11:59
    #18

    Ja jag tror också det skulle vara spännande att jobba med barn faktiskt :) Men hur ser bostadssituationen ut kring Vasa ni som vet? Är dte omöjligt å få tag på en liten och billig lägenhet centralt?

  • Äldre 14 Oct 20:44
    #19
    ÅsaoKicke skrev 2009-10-14 10:43:55 följande:
    Tack! Jag kollade er blogg och ser att ni är ute i god tid! :) Vi bestämde oss 20.9 att vi gifter oss om sex månader...Men vi ska försöka göra det mesta så enkelt som möjligt. För att inte krångla till det alldeles håller vi också på att flyttar ihop i vårt nya hus. Så det finns en del att tänka på.Å andra sidan tror jag man tänker lite annorlunda när man är 20+ och 30++ som vi. Lycka till med allt!
    Det kan bra hända att man tänker lite annorlunda ;)
  • Äldre 14 Oct 20:46
    #20
    Björnisarna skrev 2009-10-14 11:59:19 följande:
    Ja jag tror också det skulle vara spännande att jobba med barn faktiskt :) Men hur ser bostadssituationen ut kring Vasa ni som vet? Är dte omöjligt å få tag på en liten och billig lägenhet centralt?
    Att hyra kan det vara lite knepigt just nu, däremot finns det alltid att köpa :) Men där strax före jul och speciellt i maj/juni börjar det bara vara att vraka och välja när alla studeranden som hyr sticker till sin hemkommun över sommaren.
  • Björni­sarna
    Äldre 14 Oct 23:35
    #21

    Ok, bra info Niini ;)

Svar på tråden Finland, kanske Vasa