• Pingst­dagen2­010
    Äldre 27 Sep 21:05
    56463 visningar
    18 svar
    18
    56463

    Bra och billigt tryckeri i Stockholm

    Är det någon, som har några tips på bra och billiga tryckerier i Stockholm. Vi kommer att göra en tryckfärdig pdf, för att reducera kostnaderna.

  • Svar på tråden Bra och billigt tryckeri i Stockholm
  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 28 Sep 21:13
    #1

    Puffar lite på denna tråd.

  • Hjarta­fró
    Äldre 29 Sep 00:16
    #2

    Jag upplever att de flesta håller ungefär samma priser, jag tog in offerter från typ tio ställen i juni. I slutänden gick jag på rekommendationer och valde Gracia på Söder för våra inbjudningskort och fick fantastisk service. Nästa vecka kommer jag att beställa vigselprogram och festhäfte där.

  • sms å fotbol­l
    Äldre 29 Sep 08:00
    #3

    www.crimson.se

    Vet inte exakt vad de har för utbud när det gäller bröllop men annars är de billiga.

  • Sandri­na
    Äldre 29 Sep 09:21
    #4

    Jag tryckte upp ett häfte till min väns bröllop nu i sommras.
    Det blev 100 st häften, A5 format, 28 sidor, häftat, svart/vitt med mittuppslaget i färg. Det blev 2000:-
    Billigare än det tror jag det blir svårt att hitta, om du inte skriver ut det själv med en bra skrivare.
    Trevlig personal och helt okej kvalitet, men inget extra!
    Finns i sundbyberg nästan precis vid pendeln.
    www.larserics.se/

    Lycka till!

  • Hjarta­fró
    Äldre 30 Sep 20:07
    #5
    Sandrina skrev 2009-09-29 09:21:51 följande:
    Jag tryckte upp ett häfte till min väns bröllop nu i sommras.Det blev 100 st häften, A5 format, 28 sidor, häftat, svart/vitt med mittuppslaget i färg. Det blev 2000:-Billigare än det tror jag det blir svårt att hitta, om du inte skriver ut det själv med en bra skrivare.Trevlig personal och helt okej kvalitet, men inget extra!Finns i sundbyberg nästan precis vid pendeln.www.larserics.se/Lycka till!
    Det låter galet billigt, var det priset inklusive moms?
  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 7 Oct 00:08
    #6
    Hjartafró skrev 2009-09-29 00:16:25 följande:
    Jag upplever att de flesta håller ungefär samma priser, jag tog in offerter från typ tio ställen i juni. I slutänden gick jag på rekommendationer och valde Gracia på Söder för våra inbjudningskort och fick fantastisk service. Nästa vecka kommer jag att beställa vigselprogram och festhäfte där.
    Tack för tipset! Jag har tagit en offert från dem och det blir inte särskilt dyrt. Vad betalar ni för vigselprogram och festhäfte?
  • Hjarta­fró
    Äldre 7 Oct 00:57
    #7
    Pingstdagen2010 skrev 2009-10-07 00:08:16 följande:
    Tack för tipset! Jag har tagit en offert från dem och det blir inte särskilt dyrt. Vad betalar ni för vigselprogram och festhäfte?
    Vi gifter oss på lördag och verkar hamnar på typ 3500 kr för 70 gäster, helt sjukt dyrt tycker jag.. men men. :)
  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 7 Oct 00:59
    #8

    Oj vad svinaktigt dyrt! Vi ska ha 100 gäster. Jag tror att vi får fixa både vigselprogram och festhäfte själva.

  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 7 Oct 01:00
    #9
    Hjartafró skrev 2009-10-07 00:57:05 följande:
    Vi gifter oss på lördag och verkar hamnar på typ 3500 kr för 70 gäster, helt sjukt dyrt tycker jag.. men men. :)
    Stort lycka till på lördag! Jag hoppas att ni får en underbar dag!
  • Hjarta­fró
    Äldre 8 Oct 00:55
    #10
    Pingstdagen2010 skrev 2009-10-07 01:00:32 följande:
    Stort lycka till på lördag! Jag hoppas att ni får en underbar dag!
    Tack!

    Idag lyckades jag faktiskt hitta ett tryckeri med avsevärt lägre priser och snabb leverans - Kista Snabbtryck. Krångligt att ta sig dit, men klart värt det. :)
  • Sandri­na
    Äldre 8 Oct 10:47
    #11
    Hjartafró skrev 2009-09-30 20:07:27 följande:
    Det låter galet billigt, var det priset inklusive moms?
    Njaa, det var det nog kanske inte! Man kan väl säga att man fick välja lite om man ville betala moms eller inte...
    Vi tog som sagt det billiga alternativet!:)
  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 14 Oct 12:15
    #12
    Sandrina skrev 2009-10-08 10:47:37 följande:
    Njaa, det var det nog kanske inte! Man kan väl säga att man fick välja lite om man ville betala moms eller inte...Vi tog som sagt det billiga alternativet!:)
    OK, det är bra med valfrihet :)
  • Äldre 14 Oct 15:37
    #13

    Måste varmt rekommendera Gracia Repro på Södermalm. Har precis beställt vigselprogram och omslaget till festhäftet därifrån. Mycket trevliga och tillmötesgående!

  • flopsy­32
    Äldre 14 Oct 15:57
    #14

    Nån som vet hur mycket kostnaden blir om man skriver ut på sin egen skrivare hemma??

  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 14 Oct 16:06
    #15
    flopsy32 skrev 2009-10-14 15:57:42 följande:
    Nån som vet hur mycket kostnaden blir om man skriver ut på sin egen skrivare hemma??
    Kostnaden varierar och beror främst på, vilket papper du väljer
  • Hjarta­fró
    Äldre 14 Oct 20:51
    #16
    Polly74 skrev 2009-10-14 15:37:15 följande:
    Måste varmt rekommendera Gracia Repro på Södermalm. Har precis beställt vigselprogram och omslaget till festhäftet därifrån. Mycket trevliga och tillmötesgående!
    Håller med om Gracia! Vu tryckte våra inbjudningskort där, trevlig bemötande och bra service.
  • Äldre 30 May 16:22
    #17

    Kan varmt rekommendera AMO-Tryck i Solna, dom är kanon! Bra priser och jätte trevliga. http://amotryck.se

  • Thu 15 Sep 2022 18:29
    #18

    Nu hoppas jag ingen blir förbannad men jag skulle vilja slå ett slag för ett tryckeri jag nyligen startat upp tillsammans med en kollega!

    Vi tyckte det saknades en modern och prisvärd tryckeri/utskriftstjänst riktad mot privatpersoner och därför startade vi Skriv Ut Online (skrivutonline.se).

    Vi har printat åt många bröllop under de senaste två åren och kan erbjuda en väldigt prisvärd tjänst (från 1:50 kr per sida) med hög kvalitet. Besök oss gärna på:

    https://skrivutonline.se/brollop

    Välkomna!

Svar på tråden Bra och billigt tryckeri i Stockholm