• anoli
    Äldre 26 Sep 09:20
    7628 visningar
    12 svar
    12
    7628

    Gävle-brudar?

    Tyckte det var lite dåligt med Gävle-trådar ;)

    Hur går det för er i planeringen?
    Tips på catering, underhållning etc. Kom igen! :)

  • Svar på tråden Gävle-brudar?
  • Humlan­66
    Äldre 20 Oct 10:03
    #1

    Håller med dig så jag hjälper till att puffa på tråden ;)

    Några måste det ju ändå finnas ?

  • Humlan­66
    Äldre 27 Oct 10:11
    #2

    Men finns det inga brudar i gävle med Omnejd ?
    helllu where are you *L*

  • CeKe
    Äldre 27 Oct 16:55
    #3

    Hej! Här har du en till Gävlebrud =) Vet inte varför det blir så där konstigt på Humlan66:s inlägg, men där har du en till också...

    Vi bor utanför Gävle, men kommer att ha bröllopet utanför Norrtälje..

    Kul att du startat en tråd för Gävlebrudar!

  • Humlan­66
    Äldre 27 Oct 17:09
    #4

    ha riingen aning varför mina inlägg blir sådär, men jag har tagit upp det flera gånger med moderator sock utan resultat

  • vi är tre
    Äldre 10 Nov 20:59
    #5

    en til här. ska gifta oss i oslättfors 21/8 2010
    jag ska ha buffé som midda som de ser ut nu. billigt och bra måste de vara =) tips....=)

  • CeKe
    Äldre 10 Nov 23:15
    #6

    Hej!

    Va på ett bröllop, eller i a f en bröllopsfest, i helgen. De hade en supergod och enkel buffé. Det var en jämtlandsbuffé i o f sig... Men den bestod av potatisgratäng, röding, gravad lax, rostbiff av älg (går ju att köra vanlig) och skinka av ren och så en massa sylter o såser, ost och tunnbröd. Hur gott som helst!

    Inte så krångligt att laga till själv heller, om man bara byter ut renskinka mot ngn annan skinka, och älgen mot vanlig rostbiff etc... och kanske även potatisgratängen mot bakad potatis eller liknande... Tänkte nog göra nåt sånt själv =) och så kanske eventuellt ngn god paj till...

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 10 Nov 23:17
    #7

    Vi bor just nu i Norrsundet :) Men det går segt med bröllopsplanerna så det är på is tills nästa höst då vi förhoppningsvis fått ihop lite budget ;)
    *längtar*

  • vi är tre
    Äldre 12 Nov 20:33
    #8

    jag funderar på lokal nu. blir nog gymnastiksalen i björke "lokalen" som den kallas för. men de är igentligen en tråkig lokal men de finns bar och litet kök, nära hem för alla nästan. andra ideé runt hille, björke och trödje?

  • Vanadi­n
    Äldre 12 Nov 22:00
    #9

    Hej!
    Vi gifter oss i Hedesunda i maj, nästan Gävle alltså ;)
    Fast vi bor uppe i Umeå, så är lite kluven till om jag ska betrakta mig som Umeå- eller Gävlebrud...

  • CeKe
    Äldre 12 Nov 22:07
    #10

    beroende på hur många ni är finns ju även Naturskolan i Hillevik... Ligger fint vid vattnet om inte annat

    vi är tre skrev 2009-11-12 20:33:15 följande:


    jag funderar på lokal nu. blir nog gymnastiksalen i björke "lokalen" som den kallas för. men de är igentligen en tråkig lokal men de finns bar och litet kök, nära hem för alla nästan. andra ideé runt hille, björke och trödje?
  • CeKe
    Äldre 12 Nov 22:08
    #11

    Hehe, då går det jämt ut... jag bor i Gävle men vi gifter oss i Norrtälje =) Så jag känner igen det där!


    Vanadin skrev 2009-11-12 22:00:07 följande:
    Hej!Vi gifter oss i Hedesunda i maj, nästan Gävle alltså ;)Fast vi bor uppe i Umeå, så är lite kluven till om jag ska betrakta mig som Umeå- eller Gävlebrud...
  • blivan­defrue­dh
    Äldre 29 Aug 22:18
    #12

    Hejsan börjar precis planera vårt bröllop som ska ske nästa sommar någon gång. Letar lokal och plats. Vet ej om det blir i Gävle, Bollnäs, Bergsjö, Huddik el dyl... Men någonstans i Hälsingland tror vi iaf. Bor i Gävle men jag kommer från Bollnäs och blivande maken från Bergsjö. Funderar lite smått på typ Långvind eftersom det ligger lite mitt emellan liksom... men har inte bestämmt oss alls. Beror på vad vi hittar för bra lokal å ha festen i.


    Vill ha ett gammaldags bröllop. Så letar efter en loge eller liknande att ha festen i. Ett båthus eller en gammal herrgård eller bruksfastighet kanske.. Tips?


     

Svar på tråden Gävle-brudar?