• stella­stella
    Äldre 23 Sep 07:47
    10088 visningar
    67 svar
    67
    10088

    LCHF någon fler

    Jag har precis börjat med LCHF, sedan i söndags dvs tre dagar, och jag är än så länge väldigt positiv. Inget sötsug, ingen hunger, inga fixerade tankar på mat, stort sett ett normalt liv!!! Alltså inte som med andra metoder ständiga tankar på mat och inget räknande av points eller kalorier så nu känns det som att jag har hittat "min" grej!!!!

    Måste säga att i början (och är fortfarande lite) var jag väldigt skeptisk och tänkte att jag kommer att gå upp massor med allt detta fett...så i går var jag tvungen att kontrollmäta bara för att se så att jag inte hade ökat och peppar peppar så ser det ut som det blivit lite mindre på måttbandet

    Efter den här långa inledningen har jag en lite fråga och det är att jag känner mig ständigt väldig varm som att förbränningen går på högvarv - är det någon fler som känner igen sig i det???

  • Svar på tråden LCHF någon fler
  • brides­illy
    Äldre 29 Sep 11:13
    #41

    har varit in på hennes blogg och skrivit ut listan för vad som är godkänt att äta Lite lättare om man har det uppraddat i en lista när man planerar maten


    Snoddasen skrev 2009-09-28 14:44:00 följande:
    läser annikas blogg några ggr i veckan, även www.kostdokton.se och www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp riktigt bra inspiration och bra läsning om vad som sägs inom kostdebatten!
  • brides­illy
    Äldre 1 Oct 11:56
    #42

    frågar här också, vad äter man till frukost? de andra målen är lätt, bara att plocka bort kolhydrater och akta sig för socker men frukosten har jag stora problem med, VAD ska jag äta om jag inte orkar steka bacon? är inte så förtjust att äta det heller på morgonen

  • Zia 200906­18
    Äldre 1 Oct 11:57
    #43

    Svara samma här, om andra undrar; blir kokta ägg för det mesta för min del! Himla enkelt att koka ett gäng som räcker 3-4 dagar:)

  • stella­stella
    Äldre 1 Oct 13:22
    #44

    Hur är det med grädden det känns som att det har blivit lite väl mycket av den - varje dag har den smugit sig in i mina recept då jag gillar det såsiga men jag kanske ska ta och minska ner lite där...hur gör ni andra?

  • Zia 200906­18
    Äldre 1 Oct 13:25
    #45

    Hmm..använde också det flitigt ett tag. Men vet inte om det gör så mycket? Grädde är ju ok enligt detta.. I perioder använder jag det väldigt mycket. Annars är väl det gamla vanliga "allt med måtta" bra, man kanske inte ska använda det varje gång. Äh jag vet inte, man ser ju på vågen om det funkar eller inte:P Så länge man är uppmärksam märker man ju åt vilket håll det går:)

  • emilou­77
    Äldre 1 Oct 14:08
    #46

    Är inte grädde bra? Eller är det t o m för lite fett i vispgrädde???

  • Zia 200906­18
    Äldre 1 Oct 14:11
    #47

    Javisst är grädde bra, det var kanske en väldigt stor mängd det var talan om;)

  • emilou­77
    Äldre 1 Oct 14:13
    #48

    Aha, så lite vispad grädde med vaniljstång och lite mandel funkar som minidessert?

  • Zia 200906­18
    Äldre 1 Oct 14:19
    #49

    Hihi det gör det nog;)

    Vår favorit är numera smoothies av olika slag;) Det unnar vi oss kanske en gång för många i veckan:P

  • stella­stella
    Äldre 1 Oct 16:32
    #50

    Tja lagar man mat med 3-4 kanske 5 dl vispgrädde så kan det lätt bli mycket grädde/person men det blir så himla gott...men zia du hade ju en rad med recept där det inte var så mycket grädde så de har jag skrivit ut som inspiration!

    Zia 20090618 skrev 2009-10-01 14:11:46 följande:


    Javisst är grädde bra, det var kanske en väldigt stor mängd det var talan om;)
Svar på tråden LCHF någon fler