• Hawaii­ii
    Äldre 19 Sep 20:59
    35302 visningar
    21 svar
    21
    35302

    Fransförlängning & mascara

    Så här efter bröllopet och inför bröllopsresan har jag funderat på att piffa till mig lite med en ögonfransförlängning. Tänkte det kan vara skönt om man ska gå 2 veckor på stranden & slippa sminka sig alls.

    Är det någon som provat? Bra eller dåligt? Någon som gjort i Uppsala?

    Det sägs ju att man endast ska använda vattenlöslig mascara, men jag tycker att vattenlösliga är jättesvåra att få bort med bara vatten...finns det någon mascara som inte ger tvättbjörnsögon?

  • Svar på tråden Fransförlängning & mascara
  • perfek­tionis­ta
    Äldre 26 Sep 11:52
    #11

    Red Scarlet skrev 2009-09-26 11:39:43 följande:


    Ahaa.. jag har missförstått vad själva grejen var då lite. För till mitt bröllop så fick jag styck-lösögonfransar som placerades ut bara där det var glest och intrycket blev jättefint, men sådana håller bara någon dag. Men jag trodde att det fanns något mer permanent man kunde göra för att fylla ut dem också som typ ramlade av av sig själva efter några veckor. Trodde i vilket fall att jag hört talas om det. Hmm.. för sådär jättemycket längre behöver de ju inte vara för min del Men annars låter det ju smart att förlänga fransarna!
    Joo då, det finns permanentförlängningar som sitter i flera veckor och trillar av tillsamman med din egen frans när den trillar av naturligt, för det gör den. Ögonfransar "lever" bara i några veckor, och sedan byts de ut.

    Det brukar kosta c:a 1000:- första gången, och sedan lite mindre för påfyllning efter några veckor. Man får göra påfyllningar ganska ofta om man vill ha bra resultat, så det är en dyr "livsstil" att hålla sig med permanentförlängningar.

    Ju längre fransar man väljer, desto sämre håller det naturligtvis, och det blir så klart glest längst ut om man låter lösfransarna vara så mycket längre än de egna fransarna som ju inte följer med ända ut till toppen då. Det heter "fransförlängning" men framförallt tycker jag att det är volymen man får av det.
  • meee
    Äldre 27 Sep 14:14
    #12

    kan tipsa om att göra färgning av frans när du ändå håller på, då slipper du mascaran :)

    Jobbar på salong där de gör sånt och det blir jätte fint! Vill man vara riktigt lat så förlänger, böjer och färgar man dem..

    Nedan priser kör vi med, så ni får ett humm om vad det kostar:

    Fransfärgning - 20 min. 175:-

    Permanent fransböjning
    Vi böjer upp fransarna på små spolar. Håller ca. 5-6 veckor. - Ca 60 min. 550:-

    Fransförlängning
    Vi limmar fast vackra ögonfransar (en och en) i dina befintliga fransar. Ett vackert resultat där du kan göra dem längre och tjockare.
    Ca 60 min. 950:-

    Påfyllning efter fransförlängning Ca 30 min. 695:-

    Är många spasalonger som pysslar med detta, så är bara att ringa runt :)

  • 080505 9
    Äldre 29 Mar 23:59
    #13
    perfektionista skrev 2009-09-26 11:30:03 följande:
    Omman tar bort lösfransarna så ska man använda olja, tex babyolja och låta den lösa upp fransarna innan man tar bort dem. Var jätteförsiktig!
    Man ska ABSOLUT inte använda olja/babyolja och försöka ta bort fransarna själv!
    Har fransarna varit fastsatta på ett korrekt sätt med ett korrekt lim kommer inte oljan lösa upp franslimmet utan du kommer sluta med att rycka ut dina egna fransar.
    Nej, gå tillbaka till salongen och ta bort dem. Har du fått en misslyckad förlängning ska du kräva pengarna tillbaka.
    KatjaB skrev 2009-09-26 11:36:26 följande:
    nu kan jag ha fel, men de förlänger ju dina fransar genom att sätta förlängning på varje frans, så tätare blir det inte utan bara längre
    Det finns faktiskt olika tjocklekar på lösfransarna, så man kan få riktig mascara-känsla med en korrekt applicerad ögonfransförlängning.
    Se bilder och läs mer på min blogg www.fransforlangning.se

    Vad ni än gör, läs på om salongen innan ni går dit! Finns många troll därute som utför felaktiga fransförlängningar!
  • Aivi16­1
    Äldre 3 May 21:28
    #14
    Hawaiiii skrev 2009-09-19 20:59:31 följande:
    Så här efter bröllopet och inför bröllopsresan har jag funderat på att piffa till mig lite med en ögonfransförlängning. Tänkte det kan vara skönt om man ska gå 2 veckor på stranden & slippa sminka sig alls.

    Är det någon som provat? Bra eller dåligt? Någon som gjort i Uppsala?

    Det sägs ju att man endast ska använda vattenlöslig mascara, men jag tycker att vattenlösliga är jättesvåra att få bort med bara vatten...finns det någon mascara som inte ger tvättbjörnsögon?
    Jag är fransstylist i Göteborg. Mycket bra lösning för semester, bröllop etc. Du slipper sminka sig och kommer se ut pigg och glad 24/7. Du ska bara undvika nogga sig i ögon för mycket och produkter med oljeinnehåll (bara runt ögat). Rekomenderar, bara kolla att du får mycket bra kvalitet! Gå inte för billiga priser! Det är mycket krävande jobb och om någon säljer detta för billigt då kan man frågesätta varför...
    En tips: Luxurious Lashes är mycket bra märke! Lycka till!
  • Sebast­iána
    Äldre 4 May 08:51
    #15
    meee skrev 2009-09-27 14:14:18 följande:
    kan tipsa om att göra färgning av frans när du ändå håller på, då slipper du mascaran :)

    Jobbar på salong där de gör sånt och det blir jätte fint! Vill man vara riktigt lat så förlänger, böjer och färgar man dem..

    Nedan priser kör vi med, så ni får ett humm om vad det kostar:

    Fransfärgning - 20 min. 175:-

    Permanent fransböjning
    Vi böjer upp fransarna på små spolar. Håller ca. 5-6 veckor. - Ca 60 min. 550:-

    Fransförlängning
    Vi limmar fast vackra ögonfransar (en och en) i dina befintliga fransar. Ett vackert resultat där du kan göra dem längre och tjockare.
    Ca 60 min. 950:-

    Påfyllning efter fransförlängning Ca 30 min. 695:-

    Är många spasalonger som pysslar med detta, så är bara att ringa runt :)
    Jag brukar göra så inför varje sommar - permanent framsböjning + fransfärgning. Då får man tjusiga fransar hela semestern utan att behöva tänka på smink!
  • Äldre 10 Jan 02:35
    #16

    Såg att tråden va gammal, jag till en tjej utanför uppsala, kommer inte ihåg va stället hette men tror det började med beauty.. och kände redan efter en vecka att nästan hälften av alla fransar hade ramlat, det kostade ju ändå en slant, ringde och klagade utan resultat  :( 
    Som tur va hittade jag ett ställe i centrala uppsala som hette studio skönhet, och har gått där i snart 4 månader, så rekommenderar det varmt ! Deras hemsida heter studioskönhet . s e 

  • Äldre 8 Jan 09:35
    #17

    Hej!


    Jag har alltid gjort mina ögonfransar och det blir jätte bra och perfekt till utlandsresor speciellt!


    Då slipper man sminka sig också ;) 


     


  • Äldre 10 Apr 08:37
    #18

    Kan verkligen rekommendera Julia på salong willarp som ligget i Nacka, älta! Hon gör singelfransar, väldigt nogran och är certifierad fransstylist. Är alltid lika nöjd varje gång jag får fransarna fixade.????

    Hon gör även schellac och manikyr, samma där! Lika nöjd varje gång ????


  • Äldre 10 Apr 14:58
    #19

    Jag har haft fransförlängning flera ggr och kan hålla med om att allt handlar om vem man går till. Man kan själv få välja längd på fransarna om man vill ha mkt volym och intensitet eller om man vill ha naturligt och enkelt. Stylisten går efter dina behov. Går man till en bra kan det kosta allt mellan 1300-2500 kr. 
    Det finns en metod som heter singel och en som heter volym. Volym är bra för de som ej har så många egna fransar för är bygger man flera lös fransar på EN frans vilket skapar ett större utrymme för fylligare fransar. Singel är skitsnyggt det med men funkar bara om man har egna fransar att bygga på.

    Jag ska absolut göra mina innan bröllopet för man använder aldrig mascara på, tar bara eye liner och man ser ut som en movie star =)
    Lycka till tjejer! =)

  • Äldre 12 Apr 10:10
    #20

    Lösögonfransar är toppen!
    Däremot har jag hört att man inte ska bada i saltvatten med dem, tänker att det då är väldigt dumt inför en semester om man ska vara vid havet. Är det någon som kan bekräfta/dementera??

  • Thu 28 Sep 2023 13:16
    #21
    +1

    Ögonfransserum - https://tonzes.com/lashse.htm Har använt serumet ett antal månader och är supernöjd! Mina fransar har blivit långa, mörka, tjocka och starka.

Svar på tråden Fransförlängning & mascara