• Hawaii­ii
    Äldre 19 Sep 20:59
    35363 visningar
    21 svar
    21
    35363

    Fransförlängning & mascara

    Så här efter bröllopet och inför bröllopsresan har jag funderat på att piffa till mig lite med en ögonfransförlängning. Tänkte det kan vara skönt om man ska gå 2 veckor på stranden & slippa sminka sig alls.

    Är det någon som provat? Bra eller dåligt? Någon som gjort i Uppsala?

    Det sägs ju att man endast ska använda vattenlöslig mascara, men jag tycker att vattenlösliga är jättesvåra att få bort med bara vatten...finns det någon mascara som inte ger tvättbjörnsögon?

  • Svar på tråden Fransförlängning & mascara
  • perfek­tionis­ta
    Äldre 22 Sep 18:07
    #1

    I två veckor borde du ju kunna hålla en fransförlängning snygg, så det är ju värt att göra det. Tänk på att du aldrig får ha några produkter med olja i när du har fransförlängning.

  • Missis­ippi
    Äldre 23 Sep 16:25
    #2

    Oj, härligt! Jag ska oxå ha fransförlängning! SÅ himla snyggt!

  • Hawaii­ii
    Äldre 23 Sep 21:22
    #3

    Ja, det blir kul att prova! Ska försöka hitta en mascara också, som är lätt att tvätta bort med bara vatten då...

  • KatjaB
    Äldre 23 Sep 21:28
    #4

    har bara sett en tjej irl som hade fransförlänging, och kanske hade hon bara tagit onödigt långa fransar, men jag tyckte inte hon såg klok ut.. Såg inte alls naturligt eller ens snyggt ut.
    Men det kanske bara var just hennes då

  • Hawaii­ii
    Äldre 25 Sep 12:32
    #5

    Jag tror att resultaten kan vara väldigt varierande. Har googlat på lite bilder, en del ser jättefina ut andra ser gräsliga ut! Man kan ju faktiskt ta bort dom om det nu skulle se helt fel ut :)

  • perfek­tionis­ta
    Äldre 26 Sep 11:30
    #6

    Omman tar bort lösfransarna så ska man använda olja, tex babyolja och låta den lösa upp fransarna innan man tar bort dem. Var jätteförsiktig!

  • Red Scarle­t
    Äldre 26 Sep 11:32
    #7

    Blir nyfiken här så lånar din tråd lite TS, någon som vet vad det kostar att sätta i lösögonfransar/fransförlängning (permanenta) på ett ungefär? Jag är sugen på att göra det då jag har så glest mellan mina fransar, men man vill ju att resultatet ska bli bra och hållbart också! Jag har hört att de ska hålla i ungefär 4veckor, är det för optimistiskt? Någon som kan rekommendera en salong i Stockholm?

  • KatjaB
    Äldre 26 Sep 11:36
    #8

    Red Scarlet skrev 2009-09-26 11:32:26 följande:


    Blir nyfiken här så lånar din tråd lite TS, någon som vet vad det kostar att sätta i lösögonfransar/fransförlängning (permanenta) på ett ungefär? Jag är sugen på att göra det då jag har så glest mellan mina fransar, men man vill ju att resultatet ska bli bra och hållbart också! Jag har hört att de ska hålla i ungefär 4veckor, är det för optimistiskt? Någon som kan rekommendera en salong i Stockholm?
    nu kan jag ha fel, men de förlänger ju dina fransar genom att sätta förlängning på varje frans, så tätare blir det inte utan bara längre
  • Red Scarle­t
    Äldre 26 Sep 11:39
    #9
    KatjaB skrev 2009-09-26 11:36:26 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-09-26 11:32:26 följande:
    nu kan jag ha fel, men de förlänger ju dina fransar genom att sätta förlängning på varje frans, så tätare blir det inte utan bara längre
    Ahaa.. jag har missförstått vad själva grejen var då lite. För till mitt bröllop så fick jag styck-lösögonfransar som placerades ut bara där det var glest och intrycket blev jättefint, men sådana håller bara någon dag. Men jag trodde att det fanns något mer permanent man kunde göra för att fylla ut dem också som typ ramlade av av sig själva efter några veckor. Trodde i vilket fall att jag hört talas om det. Hmm.. för sådär jättemycket längre behöver de ju inte vara för min del Men annars låter det ju smart att förlänga fransarna!
  • perfek­tionis­ta
    Äldre 26 Sep 11:46
    #10
    KatjaB skrev 2009-09-26 11:36:26 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-09-26 11:32:26 följande:
    nu kan jag ha fel, men de förlänger ju dina fransar genom att sätta förlängning på varje frans, så tätare blir det inte utan bara längre
    Självklart blir fransarna tätare när man gör en fransförlängning. Du sätter lösfransen vid roten på din egen frans, så där blir ju tjockleken två fransar istället för en. Man balanserar inte fast lösfransen ute på tippen av den egna ögonfransen.
Svar på tråden Fransförlängning & mascara