• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    41824 visningar
    239 svar
    239
    41824

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • EåN201­0
    Äldre 11 Dec 23:45

    program i kyrkan???????

  • EåN201­0
    Äldre 11 Dec 23:46

    samma som mig alltså!! hihi...
    ja men hur många ska ni bjuda??
    ni hinner det är ju 4 månader kvar... det blir stressigt i januari men sen är allt klart så är det bara ta de lugnt till april... hihi.. så ser jag på det som jag har kvar...

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 11 Dec 23:47

    kommer inte ihåg vad det heter men det står vilken psalm som ska sjungas när, när säger ja, lite sådant där.
    Just de psalmerna ska man kanske bestämma också


    EåN2010 skrev 2009-12-11 23:45:22 följande:
    program i kyrkan???????
  • fruMe
    Äldre 11 Dec 23:49

    Men nu ska vi inte ha någon jättebalunsfest, utan vigsel irådhuset sedan middag med närmsta familj och vänner (ca 30 pers) på en mysig restaurang. Vi ska inte ha "fest" med dans och så. Men det är ju ändå en del att greja med! MÅSTE ringa och boka restaurangen nästa vecka! De har en "del" där vi kan sitta lite mer avskilt från övriga gäster, dessutom sa tjejen jag pratade med att den 10 april är verklig lågsäsong för dem, så det lär inte vara många andra gäster där!
    Men resan är bokad, 12 april åker vi till Florida!!!!

  • EåN201­0
    Äldre 11 Dec 23:50

    aha... så det är de där pappret som ligger i psalmboken när man tar en sån alltså? psalmer har vi klart...

    det vi har kvar: tårta,blommor, kläder till honom, inbjudningskort, väska till mig, alla dessa program i kyrkan och vid bordet, bordsplacering självklart, ringarna har vi kvar oxå.. sen tror jag inte att de är så mycket mera...

  • EåN201­0
    Äldre 11 Dec 23:51

    åhhh florida!!!!! jag tror jag har sol abstinens!!!

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 11 Dec 23:58

    bordsplaceringen bävar jag för. Jag vet inte hur jag ska para ihop alla på ett bra sätt när jag inte träffat alla eller ens vet vad de heter.
    Vi har bjudit in allas respektive också det är därför jag inte träffat eller knappt vet namnet på alla.

  • EåN201­0
    Äldre 12 Dec 00:00

    hmm... men då kanske du i alla fall vet en cirka ålder så kan ju sätta dem efter det lite eftersom de som har typ samma ålder har ju oftast lite mer att prata om än en 20 år å den 70 år... typ..

  • EåN201­0
    Äldre 12 Dec 00:01

    jag tror att bordsplaceringen kommer nog bara falla på plats... vi har så många såna där nej den kan inte sitta breve den för de tycker inte om varandra... hiih..

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 12 Dec 00:08

    några sådana har jag inte vad jag vet, men jag har varit på fester med bordsplacering och hamnat med tråkiga bordsgrannar så jag vet hur otroligt tråkigt det är.
    Nu ska vi iof ha dans efter middagen för att folk ska slippa sitta och prata med sin ev tråkige bordsgranne hela kvällen.
    Jag har sådana där som inte riktigt passar in som inte har något gemensamt med någon mer än den de gift sig med. Typ fastrar och mostrar och liknande.

  • EåN201­0
    Äldre 12 Dec 00:13

    aha... kommer ni vara jätte strikta med varannan tjej å varannan kille? och inte ha gifta brevid varandra?

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 12 Dec 00:20

    försöka så långt det går iaf. Jag vill försöka bryta upp par så de får träffa andra men jag vill också att alla ska ha någon de känner i närheten. Jag har hamnat helt själv bland okända människor som jag inte klickat med å det är så trist. Jag vill verkligen inte att någon ska behöva uppleva det. Å dom jag kände satt ungefär s långt bort från mig de kunde, åså var det bara ätande hela kvällen ingen dans, inte så mycket struktur. det var trist.

  • EåN201­0
    Äldre 12 Dec 00:23

    oj vad jobbigt.. ja men man kan ju sätta gifta typ mitt emot varandra.. då ser de ju tillochmed varandra och kan skicka komentarer via blicken..

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 12 Dec 00:27

    Det jobbigaste var när hela bordet gick ut för att röka, å då sitter man kvar där so icke rökare och vet inte var man ska ta vägen riktigt. Jag tar med mig de erfarenheterna och ska försöka undvika de på vårt bröllop.

    Man kanske inte behöver just sin make/maka i närheten beroende på hur det går med varannan kille tjej, så kan de bli en kompis eller syster också. Men jag vill nu innan jag tar itu med bordsplaceringen att alla ska ha en okänd och en känd i närheten minst.

  • EåN201­0
    Äldre 12 Dec 00:31

    ja så känner jag oxå.. så de har möjligheten att prata med någon de aldrig träffat...

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 12 Dec 00:37

    precis och klickar de inte med den dem aldrig träffat så har dem iaf en som de känner och kan prata med.
    Å se blir de dans så då slipper alla sitta och prata och kan röra sig mera fritt.
    De missade de på bröllopet där jag kände mig övergiven, brudparet dansade men det gick aldrig fram om det var tänkt att vi andra skulle dansa sen också eller.

  • EåN201­0
    Äldre 12 Dec 00:40

    nehe.. vilket konstigt bröllop... jag ska ha mycket dans ... jag vill att alla ska dansa! och ha roligt...

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 12 Dec 00:48

    Jag med!

    Kan låta tråkigt men jag tänkte försöka ha ett ungefärligt schema i festprogrammet. Så gästerna vet att det blir dans och när den är tänkt att börja. Och de vet hur länge det är tänkt att vi ska äta och när ska tårtan ätas osv.

    På det bröllopet var det buffe så vi satt vid bords från kanske halv sex, sex. Till elva tror jag å då dansade dom och sen drog vi hem vid midnatt för jag skulle jobba dagen efter.
    För brudparet kanske det var jättekul och skönt med långmat men jag gillade det inte. Vi visste inte hur länge det var tänkt att äta det gjorde inte personalen heller för de låt maten stå framme lite extra ifall någon vill ha lite mer. Och sen var det samma sak med kaffet.

  • molnis
    Äldre 12 Dec 17:03

    känns som de e en del var..väntar ju med massa spänning på att min klänning ska bli klar så jag kan börja fundera på smycken osv...om jag har tur kanske jag får hem den i mellandagarna! Sitter å kikar på mina bilder å hoppas att den e lika fin i verkligheten=)

    ska göra alla inbjudningar nu under julen förhoppningsvis.
    göra servetthållare
    placeringskort
    festhäften
    placeringar
    bestämma maten
    åka till tyskland å handla alkohol
    killens väst å plastrong ska hyras/köpas
    å massa annat fix ere som e kvar för oss

    sitter å redigerar bilder från ett bröllop jag fotade. så det är mycket bröllopsfeeling här just nu!

Svar på tråden April 2010 del 3