• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    41872 visningar
    239 svar
    239
    41872

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • pandis­81
    Äldre 6 Dec 09:29

    att jag har planerat mycket är lite för att vi har jobb som tar väldigt mycket tid, då man jobbar konstiga tider, och så har sambon innebandyn som tar mycket tid och så dottern och allt annat som händer runt omkring, så därför har jag börjat tidigt. Men jag känner mig ändå stressad, det är ju bara 4 månader och 2 veckor kvar.


    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-06 08:18:17 följande:
    Jag blir lite stressad när du berättar om allt du fixat, jag har inte fixat något känns det som i jämförelse
  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 6 Dec 09:39

    Jag pluggar och jobbar lite och gubben jobbar vanliga tider. Vi har ju inga barn eller andra måsten som tar tid, det är nog lite lathet. Jag har koll på läget, jag har börjat beställa klänning från kina (var tvungen att skaffa paypal och måste vänta på någon kod från dem blablabla)
    Vi har kyrka, festlokal, han har hittat kläder, toastmaster, marsalk, tärna, gästerna på gästlistan har fått inbjudningskort.

    Borde fixa ett bageri, tårtdekorationen, frissa och smink, något till klänningen att ha om axlarna, fixa skor, fotograf, börja fixa med festprogrammen.
    Menyn fixas i jan, buketten vet jag hur den ska se ut men inte vem som ska göra den.

    Något mer jag borde fixa?

    Gubben fixar musik, just det ja danslektioner borde jag försöka hitta. Hmm kanske kan få den här dagen att gå också, fixa bröllopssaker på arbetstid inte helt fel


    pandis81 skrev 2009-12-06 09:29:01 följande:
    att jag har planerat mycket är lite för att vi har jobb som tar väldigt mycket tid, då man jobbar konstiga tider, och så har sambon innebandyn som tar mycket tid och så dottern och allt annat som händer runt omkring, så därför har jag börjat tidigt. Men jag känner mig ändå stressad, det är ju bara 4 månader och 2 veckor kvar.
  • Berri
    Äldre 6 Dec 10:06

    hej alla !! Vad kul och läsa era inlägg om hur mycket ni har hunnit, vad ni har gjort ect =)

    Själv har jag inte hunnit göra någoting förutom och bokat festlokal,,, och bokat biljeter till istanbul resan där brudklänningen ska sys upp....

    Jag går i skolan nu, så jag lägger all fokusera på den sista månaden jag har kvar, sen när skolan är klar och jag har börjat arbeta då ska jag börja planera mer :D

    DÅ jävlar då ska jag vara mer aktiv här för snart gifter vi oss !:D

  • EåN201­0
    Äldre 6 Dec 17:44

    hejhej...
    idag känner jag så där åhhh jag vill gifta mig imorgon!!!
    å sen kollade jag i min kalender och såg att igår så var det bara 18veckor kvar!!! jag längtar så himla mycket..

    Men jag börjar frukta månad Januari när allt ska ordnas...
    har ni oxå så? att allt ska lixom gås igenom och hel bokas då??

  • fruMe
    Äldre 6 Dec 18:50

    Jag har panik över klänning!
    VAr i en stor brudklänningsaffär här i stan men hittade INGEN jag tyckte om... Jag vet precis vad jag tänkt mig, men killen som hjälpte mig lyssnade inte på vad det var jag sa dvs "att jag vill ha en enkel vadlång axelbandslös klänning alt en enkel axelbandslös lång utan släp" utan han drog fram den ena pärlklädda varianten efter den andra med släp och en massa grejs på . De var alldeles "too much" för min smak och dessutom ska vi vigas i rådhuset med bara våra närmsta och därefter äta middag på restaurang, that´s it! Ingen "fest" eller dans... Vi ska åka på långresa 3 dagar efter vigsel och hade egentligen tänkt vigas utomlands men kom på att vi ändå vill ha våra föräldrar och syskon med vid vigseln
    Så jag blev superirriterad på att han inte lyssnade på mig, utan gick på personlig smak....
    Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu?!?!?! HAr kollat lite på nätet...
    Imorgon ska vi ringa restaurangen för prisoffert, men vi har kollat så där är ledigt innan!
    Fortfarande ingen som vet, vi klurar på hur vi ska berätta...

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 6 Dec 20:49

    Gå till en annan butik och prova om det finns. Annars gå tillbaka och prova igen och hoppas på att han inte är där. Är han där igen försök utan att låta arg, aggressiv eller sur att förklara för honom att du inte tyckte han lyssnade och var tydlig med vad du vill.
    Jag var ute för samma i en butik, till slut sa jag, lugnt sansat och snällt. "Jag tycker det är skitfult med broderier och blommor och tänker inte prova någon mer klänning med det"
    Det gick fram och expediten fattade, sen kom en annan expedit och ville jag skulle prova en klänning med broderier och jag stod på mig och vägrade.
    Man måste vara tydlig och enkel i kommunikationen, utan att låta elak, arg, mm.


    fruMe skrev 2009-12-06 18:50:25 följande:
    Jag har panik över klänning! VAr i en stor brudklänningsaffär här i stan men hittade INGEN jag tyckte om... Jag vet precis vad jag tänkt mig, men killen som hjälpte mig lyssnade inte på vad det var jag sa dvs "att jag vill ha en enkel vadlång axelbandslös klänning alt en enkel axelbandslös lång utan släp" utan han drog fram den ena pärlklädda varianten efter den andra med släp och en massa grejs på . De var alldeles "too much" för min smak och dessutom ska vi vigas i rådhuset med bara våra närmsta och därefter äta middag på restaurang, that´s it! Ingen "fest" eller dans... Vi ska åka på långresa 3 dagar efter vigsel och hade egentligen tänkt vigas utomlands men kom på att vi ändå vill ha våra föräldrar och syskon med vid vigselnSå jag blev superirriterad på att han inte lyssnade på mig, utan gick på personlig smak....Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu?!?!?! HAr kollat lite på nätet...Imorgon ska vi ringa restaurangen för prisoffert, men vi har kollat så där är ledigt innan!Fortfarande ingen som vet, vi klurar på hur vi ska berätta...
  • EåN201­0
    Äldre 7 Dec 19:01

    de tar väl säkert fram dem eftersom det är de som är dyrast...
    men det är nog bara att säga att du vill ha en kort... men kolla annars på bal klänningsavdelningen där brukar de kunna ha jätte fina...

  • molnis
    Äldre 8 Dec 20:38

    Gjorde ett ryck här så vi har beställt ringarna och bokat band samt bokat in möte med ett cateringsställe vi tycker verkar bra efter jul.

    Hoppas vi får fram vårt sista papper för att kunna göra inbjudningarna, för det känns som det som e prio nu om vi ska skicka dem efter jul. Ska fixa en liten hemsida till det med , med lite info.

    Vill att klänningen ska bli klar så jag får prova dem å se vad som passar till.

    Känns som det är en hel del kvar att fixa och ju mer det närmar sig desto mer hoppas man att det inte något man missat boka. Men blir ju bra..finns ju inga måsten..hindersprövningen kan ju va bra att komma ihåg ioförsej=)

  • EåN201­0
    Äldre 9 Dec 08:55

    javisst ja... hinersprövningen... när skickar ni efter dem papprena? de får väl inte vara mer än 3 månader gamla eller?

  • pandis­81
    Äldre 9 Dec 10:20

    jag tror att en hindersprövning håller i fyra månader. Så efter nyår, mitten av januari kan ju vara en idé kanske.

    Nä nu är det dags att åka och jobba.


    EåN2010 skrev 2009-12-09 08:55:08 följande:
    javisst ja... hinersprövningen... när skickar ni efter dem papprena? de får väl inte vara mer än 3 månader gamla eller?
Svar på tråden April 2010 del 3