• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    41815 visningar
    239 svar
    239
    41815

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • Trasan­99
    Äldre 27 Oct 11:55

    Vårt datum blev ändrat, vi fick en ledig lördag på Stora Holm så nu blir det mars i stället för april....

  • Luckyy
    Äldre 27 Oct 13:49
    EåN2010 skrev 2009-10-27 09:41:23 följande:
    Luckyy: då ska vi oxå gifta oss... kul att de blev samma dag!!
    så kul:) hur långt är ni i planeringen?
  • Shiosa­n
    Äldre 28 Oct 08:32

    Luckyy och EåN2010 - Vi ska också gifta oss den 10 april. Var kommer ni ifrån, hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Luckyy
    Äldre 28 Oct 09:42

    shiosan: jag kommer från norrköping (ett par mil utanför för att vara exakt) och du? vi har inte kommit långt alls.. bokat kyrkan o i helgen ska vi iväg o köpa min ring. tycker det är lite krångligt med klänning. ska jag hyra eller ska jag köpa en? hur långt har ni kommit?

  • EåN201­0
    Äldre 28 Oct 10:14

    hej hej... jag bor i kungsör.. det ligger typ vid eskilstuna...
    jag ska köpa min klänning jag ska in å måtta den i januari sen får jag hem den hoppas jag...
    vi har bokat lokal
    bokat kyrka å präst
    maten är bokad å klar
    ring har vi bestämt men inte beställt.
    bestman och toastmadam är klara
    frisör och smink är bokat
    blommor har pratat med floristen
    tårta har pratat med dem ska in i januari och smaka och boka... det längtar jag till är inget tårt person men det är alltid kul att prova nya saker..
    vi har även köpt servetter, ljushållare, tandpetare rosa!! vi har de som tema å så hittade vi rosa så då köpte vi dem!!
    ja jag tror de är så långt vi har kommit.. nu i veckan ska vi iväg å köpa inbjudningskort vi ska göra våra själva så de är nog dags att sätta igång..
    (det blev långt de här hihi)

  • Luckyy
    Äldre 28 Oct 10:35

    usch tycker det är så svårt och veta vad nästa steg ska vara..
    oh härligt o få provsmaka tårta:) är det nått som ingår när man ska köpa tårtan?
    har du smink och frisör på samma ställe?

  • EåN201­0
    Äldre 28 Oct 10:45

    ja när jag ringde kondis då frågade dem om jag visste vad jag ville ha i och om jag ville ha choklad och sånt och jag sa nej hade ju inte ens funderat på hur tårtan skulle se ut... så jag ska ringa dem en vecka innan så säga allergier och sånt å sen får jag å min kompis gå dit å prova så skulle han göra några olika förslag som kommer passa oss... min kille är opererad så han får inte äta grädde.. bypas. så de blir min bästa kompis som även är frisör de är hon som kommer fixa håret å sminket... å en annan kompis kommer ta kort hon har precis gått klart fotoskola så hon ville ha våra kort att visa upp... så de blir nog bra... hihi... billigt å bra i alla fall..

  • Luckyy
    Äldre 28 Oct 10:47

    ja det är ju kanon att man har nära o kära som kan hjälpa till.. blir jju mycket billigare i alla fall. i helgen har jag bestämt att vi ska gå igenom precis allt! så ja kan börja planera o beställa.. min sambo är så velig i allting.. men nu får han ta tag i det!:)

  • EåN201­0
    Äldre 28 Oct 10:55

    när jag å min m2b kom fram till att vi skulle gifta oss då gick de fort... han friade å sen var jag tvungen att åka iväg å jobba borta en vecka då pratade i mobilen varje kväll å då bestämde vi allt... i stort sätt hur vi skulle ha borden vem som skulle vara dj ja de blev hans arbetskompis... hihi som oxå å dj så sen vad vi skulle ha för mat å vart vi skulle gifta oss... allt de var jätte mysigt... så när jag kom hem sen då var de bara att ringa runt å boka allt... hihi

  • EåN201­0
    Äldre 28 Oct 10:56

    men klänningen var de absolut svåraste... de var jätte svårt att hitta den rätta... var in i 3 affärer å provade säkert 25 klänningar innan jag hittade den rätta..

Svar på tråden April 2010 del 3