• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    41821 visningar
    239 svar
    239
    41821

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • Trasan­99
    Äldre 21 Oct 21:07

    Shiosan: Tyvärr är ju pengarna problemet med de felsta av de där platserna.... Har kollat på de allra flesta. Ska spana in de jag inte känner till, tack tack!

    Berri: Kul, vi har samma dag! Var gifter ni er?

  • Berri
    Äldre 21 Oct 21:48

    Vi har bokat Mona Lisa som ligger i Södertälje.. på min profil finns det en länk till hemsidan !!

    VA roliiigt:D

  • Shiosa­n
    Äldre 22 Oct 08:45

    Kolla bygdegårdar och folkets hus längs med kusten, de brukar inte var så dyrt. Vi betalar som sagt 2300 för folkets hus i Hamburgsund. Tror att skaftö folkets hus i Fiskebäckskil tar något likanande! :)


    Trasan99 skrev 2009-10-21 21:07:35 följande:
    Shiosan: Tyvärr är ju pengarna problemet med de felsta av de där platserna.... Har kollat på de allra flesta. Ska spana in de jag inte känner till, tack tack! Berri: Kul, vi har samma dag! Var gifter ni er?
  • Trasan­99
    Äldre 22 Oct 15:42

    Superfint! Fast lite långt bort från Göteborg....

  • EåN201­0
    Äldre 22 Oct 16:22

    Berri: vad är meze??

    vad kul att ni alla börjar komma igång nu.. ;D
    jag däremot börjar tröttna... vet inte varför men nu börjar de kännas som om kan inte de där bröllopet vara över snart...

  • Berri
    Äldre 22 Oct 19:29

    Turkiska/arabiska/ mellan östiska länder, smårätter kallas meze och består av olika kalla och/eller lätt uppvärmda rätter i skålar eller på mindre tallrikar. Riktigt gått

    Exp
    Lavas: Stort och luftigt ?ballongbröd? täckt med sesamfrön. Äts tillsammans med andra mezerätter.
    Dolma: Lagerblad, paprikor, tomater eller potatis fyllt med ris, kött, tomater och kryddor.
    Börek: Fritterade creps med fetaost och spenat. Kallas och ?sigara börek? eller damfingrar (bayan parmak).
    Aubergine (äggplantor): Aubergine fylld med tomat, kött, lök og kryddor.
    Fetaost: Vit ost från kor eller getter. Äts tillsammans med lavasbrödet.
    Herdesallad: Sallad, tomat, gurka, lök, ättika og eventuellt chili.
    Haydari: Påminner om grekisk tzatziki. I Turkiet är gurkan dock ersatt med gräslök.
    Ezme: Röd stark ?dressing? gjord på chili, tomat och gräslök. Tilltugg till bland annat kebab och lavasbröd.

    Vi ska få välja 10 olika som alla bord kommer ha, o sen ska det finnas gott om läsk, nötter/frukt och tårta för alla 500 gäster , 500 välkommsdrinkar, alla blommor mm. =)

    Svårt och


    EåN2010 skrev 2009-10-22 16:22:00 följande:
    Berri: vad är meze??vad kul att ni alla börjar komma igång nu.. ;Djag däremot börjar tröttna... vet inte varför men nu börjar de kännas som om kan inte de där bröllopet vara över snart...
    [/citat]

    Ja det är en bit ifrån gbg !!:D 7
    Trasan99 skrev 2009-10-22 15:42:57 följande:
    [citat]
    Superfint! Fast lite långt bort från Göteborg....
  • EåN201­0
    Äldre 22 Oct 20:24

    hihi.. vad kul... de låter ju jätte gott!!

  • Berri
    Äldre 22 Oct 21:51

    Ja, det är jätte gott...... =) Blir såå sugen på det bara jag tänker på det..haha men brudparen generellt äter inget !!På min förlovning av nevrositet åt vi inget =)


    EåN2010 skrev 2009-10-22 20:24:16 följande:
    hihi.. vad kul... de låter ju jätte gott!!
  • pandis­81
    Äldre 22 Oct 22:44

    vad har ni räknat med att erat bröllop kommer att kosta.??? lokalen kommer väl kosta en hel del om det är så mycket saker som ingår.. meze m.m

    Klart ni måste äta något under dagen och kvällen. Går ju inte festa på tom mage??


    Berri skrev 2009-10-22 21:51:13 följande:
    Ja, det är jätte gott...... =) Blir såå sugen på det bara jag tänker på det..haha men brudparen generellt äter inget !!På min förlovning av nevrositet åt vi inget =)
  • EåN201­0
    Äldre 23 Oct 08:59

    ja jag håller med... hur ska ni kunna vara glada och festa om ni inte äter nå alls.. det kommer ju se konstigt ut om ni inte äter å de andra gör de...
    ni kommer ju svimma om ni inte äter..

Svar på tråden April 2010 del 3