• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    41881 visningar
    239 svar
    239
    41881

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • pandis­81
    Äldre 14 Oct 22:59
    #91

    tack snälla ska bli väldigt spännande, kanske något som man kan prova redan i helgen.


    molnis skrev 2009-10-14 00:02:00 följande:
    Bor i Göteborg. Ska kolla upp recepet i morgon pandis!
  • Shiosa­n
    Äldre 15 Oct 16:42
    #92
    EåN2010 skrev 2009-10-13 10:41:17 följande:
    vad betalar ni för era lokaler? våran kommer kosta 1900:- men då är 1000 kr av de deposition så de får vi tillbaka.. men i lokalen så ingår porslin, stor kyl å frys, kaffe bryggare å stolar å bord..
    Vi betalar 2600 kr för festlokal, extra lokal till barnen, kök och bar. Städningen kostar 500 :- utöver det. Rymmer 120 personer.

    Kärade helt ner mig i Varmbadhuset i Göteborg, på en brygga vid vattenet, så sjuuuk vackert och fint. Men de ska ha 29 500 :- för att ha festen där. Kändes inte riktigt rimligt att lägga så mycket pengar på en lokal, men det är fortfarande mitt drömställe!!!
  • EåN201­0
    Äldre 15 Oct 18:34
    #93

    ja hittar man ett sånt dyrt ställe så blir de nån bara en dröm...
    tror inte att de är så många som vill lägga så mycket pengar på ett ställe bara..

  • molnis
    Äldre 15 Oct 23:26
    #94

    Sesamkyckling 12p

    2kg kycklingfilé

    Lag:
    3 pressade vitlöksklyftor
    2 msk färsk riven ingefära
    5 msk flytande honung
    1 msk sambal oelek
    1 1/2 dl japansk soja (en spec soja ej den "vanliga"
    1 1/2 dl torr scherry
    3 msk sesamfrön
    1 buljongtärning kyckling

    koka detta i 5 min och kyl sedan ner. Kycklingen delas i mindre bitar, det står 4 per filé men kan man ju välja. Lägg kycklinen i den kalla marinaden. låt ligga i kylskåp i 1-2 dygn.

    Lägg kycklingen i långpanna och strö över 3 msk sesamfrön och 1-2 tsk grillkrydda. Ca 25 min i mitten av ugn ca 200 grader. Serveras kall.

    Smakar nästan bäst dagen efter :)

  • pandis­81
    Äldre 16 Oct 08:41
    #95

    ÅÅÅÅÅÅÅ tack

    Det ska jag skriva av direkt.
    Det låter verkligen jättegott och så bra när man kan göra det dagen före och att det ska serveras kallt
    Tack snälla

  • Snart Anders­son
    Äldre 16 Oct 09:33
    #96

    Bra vickning är matmuffins - dvs. muffins fast matigare (lite sconesaktiga). En kompis hade sådana med fetaost och soltorkade tomater i - supergoda!

  • Berri
    Äldre 16 Oct 10:36
    #97

    Tack så mycket alla glada brudar =)

    Vi har båda en kurdisk ursrpung och som ni vet så har invandrare väldigt stor släkt, Så det är inget med religon och göra utan mer en kultur grej , det har fungerat så alltid.

    Vi var igår och titta på två olika festlokaler och har premiärt bokat in oss på båda och det är första veckan på april =) Påskhelgen. Om ca 1-2 veckor är det bestämt. Dessa lokaler rymmde upp till ca 700 personer :D

    Jag ringde mamma o sa att det lär bli säkert 500 personer bara för att det kommer bli så dyrt annars, vi har fått pris 350/300 kr per person men då ingår allt !

    Meze 10 olika
    Varmrätt
    Efterätt, tårta, Limouisn, dekrationer för ca 15 tusen kr..Blommor på alla bord och brudparsbodet ska vara gigantiskt. Video/foto. Så det enda vi behöver göra är att ordna sprit och musik.

    När jag sa till min mamma gör en lista på 250 personer du ska bjuda fick hon panik o sa "nää ska jag solla bort halva släkte" hahah =)

    Vi ska gifta oss i Stockholm, jag är från Uppsala och han från Stockholm


    pandis81 skrev 2009-10-12 17:31:11 följande:
    Hej och välkommen till våran tråd. Ja här hittar du blivande brudar som ska gifta sig i april nästa år. Så välkommen hit. Får jag bara fråga hur ni får i hop 600 personer?? Även om det är från bådas familjer så är det 300 personer per familj och det är många fler än vad jag känner. Är det någon religon inblandad.. Tycker alltid att sånt är trevligt. Lite nyfiken bara. Hoppas att ni i alla fall hittar en lokal som passar er.. Vart i Sveriges avlånga land ska ni gifta er???
    [/citat]
    charmed84 skrev 2009-10-12 14:42:38 följande:
    [citat]
    hade planer på att skicka ut inbjudningarna nu i oktober så då är det verkligen dags att jag börjar göra inbjudningskorten. Näbb kläder är inhandlat och champange glasen hittade jag i ullared förra veckan. klänning och blivande mannens kläder hoppas jag också att vi har inhandlat snart600 hundra det är mycket men blir säker väldigt trevligt och annorlunda om inte annat
    [/citat]
    EåN2010 skrev 2009-10-12 12:54:14 följande:
    [citat]
    600 personer????? oj oj oj... tror inte ens jag har känt så många... oj 600... hahaha.. ja du får du nog leta... men ja här är alla vi som ska gifta oss i april... Pandis gud de låter ju jätte kul å bara ta tåget å åka nån stans.. vart har ni mer varit då??? vi har inte gjort nån budget... oj oj oj säger alla men vi tar utgifterna som de kommer å vi har väldigt snälla föräldrar så de blir lite svårt de där med hur mycket ska vi lägga på vad.. å sen är jag usel på att beräkna pris så vi tar de som de kommer...
  • EåN201­0
    Äldre 16 Oct 11:41
    #98

    Berri:
    hahahaha... stackars mamma då... jag har bjudit hela min släckt å dem är typ 25st... hahaha... vilken roligt jämförelse...
    men ändå vad kul att de blir så mycket folk...
    lycka till å ordna allt de måste vara jätte jobbigt att skriva inbjudan till alla dem... hihi..

  • Berri
    Äldre 16 Oct 13:36
    #99

    Ja verkligen stackars mamma !

    Sen synd om mig med jag har några klasskamrater som man kan tänka sig vilja komma sen har jag två extra jobb och var av på ett utav dem så är det ca 100 anställda jag kanske har jätte bra kontakt med 20 av dem. Man sitter i en dilemma om man ska bjuda in de oxo ! jobbigt för killen o jag har sagt att vi kanske inte bjuder någon förutom våra vänner för det kommer annars bli så mkt folk.

    hehe sen en annan sak vi har inga inbjudningskort vi har listor på familjer och våra föräldrar ringer runt till varje familj o bjuder in de på telefon så jag behöver inte göra något =)

    men jagkommer allfall ha ca 100 inbjudningskort som jag kommer dela ut till mina närmaste =)


    EåN2010 skrev 2009-10-16 11:41:17 följande:
    Berri:hahahaha... stackars mamma då... jag har bjudit hela min släckt å dem är typ 25st... hahaha... vilken roligt jämförelse... men ändå vad kul att de blir så mycket folk... lycka till å ordna allt de måste vara jätte jobbigt att skriva inbjudan till alla dem... hihi..
  • EåN201­0
    Äldre 17 Oct 20:45

    jag kommer inte bjuda dem jag jobbar med... de blir bara för många då... jag håller mig till vänner som jag träffar utanför jobb å sånt...

Svar på tråden April 2010 del 3