• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    42213 visningar
    239 svar
    239
    42213

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • EåN201­0
    Äldre 13 Oct 13:19
    #81

    molnis: vart gifter du dig? vilken stad? ja vissa här på bt betalar knappt nå alls för sina lokaler...

    har ni några förslag på vikning/nattamat tror jag de kallas..
    jag äter inte korv å de är typ de enda förslag jag har hittat..

  • charme­d84
    Äldre 13 Oct 14:21
    #82

    vi betalar 2800:- för en lokal som rymmer 100 pers, finns kök, bar, toaletter, litet rum med soffer, porslin, glas, stolar och bort. 1200:- av priset är till städningen dagen efter. Detta är en lokal i ulricehamn.

  • EåN201­0
    Äldre 13 Oct 14:36
    #83

    så ni hyr in nån som kommer städa dagen efter?
    så vill jag oxå ha de... de måste jag kolla upp.

  • pandis­81
    Äldre 13 Oct 17:37
    #84

    jag tar jättegärna det receptet,,, du kan maila mig eller inboxa mig det.. Vilket som passar dig bäst.
    min mail är samma som jag har här pandis_81@hotmail.com

    Minipajerna kommer vara varma, dom kommer vi värma i ugnen som är i lokalen i ett par minuter så att dom blir varma (ljumna)

    Men receptet tar jag gärna.. Tack snälla. Och 2 dagar innan passar ju jättebra


    molnis skrev 2009-10-13 13:15:20 följande:
    EåN2010vi betalar 16000 tror jag för festlokal + vigsellokal då ingår typ bara bord och stolar + kök. Så är extremt mycket när man ser många andra här på bt. Men försöker hålla ner de andra posterna istället. Det var när vi hitta den här lokalen som vi bestämde att vi skulle gifta oss (hade varit förlovade i 5 år då). Men man får ha egen mat och dryck så är ju bra!Pandis81: Jag tror maten kan vara kall i april. Pappa fyllde 60 i mars i år och de var liten kall buffé och tänkte inte på att det var kallt ute=). Men man skulle ju kunna värma på minipajerna så dom blir lite varma.Jag har ett recept på marienerad kycklingfilé (godast kall) som är enkelt (bara att man får göra den typ 2 dar innan) och väldigt gott som jag gjort till större fester flera gånger. Säg till om de kan vara intressant så ska jag se om jag har det digitalt eller om jag får skriva in det.
  • pandis­81
    Äldre 13 Oct 17:40
    #85

    vi betalar 4000 kr men då är det med hyra av porslin och glas. Fick reda på idag att att vi kommer kunna hyra vinglas och champagneglas. Så det är skönt då slipper vi köpa glas till serveringen. Och diskning och städning av lokal ingår också.

    Det är i centrala Linköping så jag tycker inte det är så farligt ändå. Det är ju det som kostar hos oss och så mat, dryck. Men det andra har blivit billigt. Något måste man ju lägga pengar på.

  • charme­d84
    Äldre 13 Oct 18:41
    #86

    ja väldigt skönt med städning, känns skönt att slippa skicka dit släktingar dagen efter. Typ det behövs bara en som åker dit dagen efter och det är för att hämta det som är vårat.

  • EåN201­0
    Äldre 13 Oct 18:46
    #87

    pandis: så städningen ingår i ert pris?

    Jag vill oxå ha nån som städar min lokal efter oss!!!
    nån som känner nån runt västmanland/södermanland som vill städa den 11april??

  • pandis­81
    Äldre 13 Oct 19:04
    #88

    ja det ingår..


    EåN2010 skrev 2009-10-13 18:46:17 följande:
    pandis: så städningen ingår i ert pris? Jag vill oxå ha nån som städar min lokal efter oss!!!nån som känner nån runt västmanland/södermanland som vill städa den 11april??
  • molnis
    Äldre 14 Oct 00:02
    #89

    Bor i Göteborg. Ska kolla upp recepet i morgon pandis!

  • EåN201­0
    Äldre 14 Oct 09:45
    #90

    gud vad skönt att du får städningen gjord...

Svar på tråden April 2010 del 3