• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    42117 visningar
    239 svar
    239
    42117

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • pandis­81
    Äldre 12 Oct 10:03
    #71

    Vi har nu passerat 200 dagar strecket av dagar kvar.

    Jag har skrivit upp en lista och det som vi har kvar att betala nu är

    * Skjorta till m2b
    * skor till m2b
    * skor till dottern
    * lokal
    * mat
    * dryck
    * blommor

    och vi satte ju en budget innan på 20 000 kr eftersom det vart som det vart och allt har varit så osäkert. Och vi har handlat för 7800 kr ca på allt.
    Så det känns riktigt skönt.

  • Berri
    Äldre 12 Oct 10:09
    #72

    Hej ny här o av trådens namn så förstår jag att det är för brudar som planerar och gifta sig till april ?

    Jag och min fästmän planerar me och gifta oss til våren , senast andra veckan i maj, vi har dock ej hunnit boka någon lokal då vi har problem med och hitta en lokal som faktist rymmer upp till 600 personer. =)

  • EåN201­0
    Äldre 12 Oct 12:54
    #73

    600 personer????? oj oj oj... tror inte ens jag har känt så många... oj 600... hahaha.. ja du får du nog leta...
    men ja här är alla vi som ska gifta oss i april...

    Pandis gud de låter ju jätte kul å bara ta tåget å åka nån stans.. vart har ni mer varit då???
    vi har inte gjort nån budget... oj oj oj säger alla men vi tar utgifterna som de kommer å vi har väldigt snälla föräldrar så de blir lite svårt de där med hur mycket ska vi lägga på vad.. å sen är jag usel på att beräkna pris så vi tar de som de kommer...

  • charme­d84
    Äldre 12 Oct 14:42
    #74

    hade planer på att skicka ut inbjudningarna nu i oktober så då är det verkligen dags att jag börjar göra inbjudningskorten. Näbb kläder är inhandlat och champange glasen hittade jag i ullared förra veckan.

    klänning och blivande mannens kläder hoppas jag också att vi har inhandlat snart

    600 hundra det är mycket men blir säker väldigt trevligt och annorlunda om inte annat

  • pandis­81
    Äldre 12 Oct 17:31
    #75

    Hej och välkommen till våran tråd.
    Ja här hittar du blivande brudar som ska gifta sig i april nästa år.

    Så välkommen hit.
    Får jag bara fråga hur ni får i hop 600 personer??
    Även om det är från bådas familjer så är det 300 personer per familj och det är många fler än vad jag känner. Är det någon religon inblandad.. Tycker alltid att sånt är trevligt.

    Lite nyfiken bara.

    Hoppas att ni i alla fall hittar en lokal som passar er..
    Vart i Sveriges avlånga land ska ni gifta er???


    Berri skrev 2009-10-12 10:09:18 följande:
    Hej ny här o av trådens namn så förstår jag att det är för brudar som planerar och gifta sig till april ?Jag och min fästmän planerar me och gifta oss til våren , senast andra veckan i maj, vi har dock ej hunnit boka någon lokal då vi har problem med och hitta en lokal som faktist rymmer upp till 600 personer. =)
  • pandis­81
    Äldre 12 Oct 17:32
    #76

    Ja vi har varit i
    katrineholm
    nyköping
    göteborg
    finns säkert fler ställen.


    Berri skrev 2009-10-12 10:09:18 följande:
    Hej ny här o av trådens namn så förstår jag att det är för brudar som planerar och gifta sig till april ?Jag och min fästmän planerar me och gifta oss til våren , senast andra veckan i maj, vi har dock ej hunnit boka någon lokal då vi har problem med och hitta en lokal som faktist rymmer upp till 600 personer. =)
  • pandis­81
    Äldre 13 Oct 09:31
    #77

    sitter och funderar på vad man ska ha för mat på buffén, och hur många olika rätter man behöver ha för att det ska se fint och kännas lite lyxigt..

    Det som jag vet att vi ska ha är detta:
    *fruktfat
    *Bröd och ost
    *kallskuret (skinka,kycklingspett)
    *3 olika sallader (2 baserad på pasta, och en grönsallad)
    *3 olika såser (tzatziki + 2 andra såser)
    * minipajer (2 olika sorter)

    Men vad ska man ha mer ????
    Ska man ha något mer ?????

  • EåN201­0
    Äldre 13 Oct 10:39
    #78

    jag vet inte... kanske nå varmt??
    vi kör på catering å så... så vi ska ha potatisgratäng å kyckling å kött å sånt... så vi kommer köra på varmt eftersom de är ju ändå april så de kommer ju vara kallt sen på kvällen..
    var på ett bröllop i januari en gång å de var bara kall mat de var en stor flopp bara för att de var så himla kallt allt.. inge varmt alls... inga ljus heller...
    men jag skulle äta de där de verkar väldigt gott å jag är världens mest kräsna människa när de kommer till mat... hihi..

  • EåN201­0
    Äldre 13 Oct 10:41
    #79

    vad betalar ni för era lokaler?
    våran kommer kosta 1900:- men då är 1000 kr av de deposition så de får vi tillbaka..
    men i lokalen så ingår porslin, stor kyl å frys, kaffe bryggare å stolar å bord..

  • molnis
    Äldre 13 Oct 13:15
    #80

    EåN2010
    vi betalar 16000 tror jag för festlokal + vigsellokal då ingår typ bara bord och stolar + kök. Så är extremt mycket när man ser många andra här på bt. Men försöker hålla ner de andra posterna istället. Det var när vi hitta den här lokalen som vi bestämde att vi skulle gifta oss (hade varit förlovade i 5 år då).
    Men man får ha egen mat och dryck så är ju bra!

    Pandis81: Jag tror maten kan vara kall i april. Pappa fyllde 60 i mars i år och de var liten kall buffé och tänkte inte på att det var kallt ute=). Men man skulle ju kunna värma på minipajerna så dom blir lite varma.
    Jag har ett recept på marienerad kycklingfilé (godast kall) som är enkelt (bara att man får göra den typ 2 dar innan) och väldigt gott som jag gjort till större fester flera gånger. Säg till om de kan vara intressant så ska jag se om jag har det digitalt eller om jag får skriva in det.

Svar på tråden April 2010 del 3