• pandis­81
    Äldre 12 Sep 20:08
    41827 visningar
    239 svar
    239
    41827

    April 2010 del 3

    Ja då var det dags för en ny tråd där vi fortsätter vår resa mot dagen D.

    Del 3.

  • Svar på tråden April 2010 del 3
  • EåN201­0
    Äldre 30 Sep 19:10
    #51

    Jag var in å pratade med våran florist här på byn å hon sa att hon tar 100kr för jobbet å sen blir de kostnaden för blommorna de blir ju olika pris beroende på hur många jag vill ha... men jag har kollat runt lite å tror jag har landat på en 15st tror jag blir bra... å så lite "kraffs" runt så den inte blir för stel tror jag blir bra...

  • pandis­81
    Äldre 30 Sep 23:47
    #52

    låter jättefint.. vad va det för blomma du skulle ha ???


    EåN2010 skrev 2009-09-30 19:10:39 följande:
    Jag var in å pratade med våran florist här på byn å hon sa att hon tar 100kr för jobbet å sen blir de kostnaden för blommorna de blir ju olika pris beroende på hur många jag vill ha... men jag har kollat runt lite å tror jag har landat på en 15st tror jag blir bra... å så lite "kraffs" runt så den inte blir för stel tror jag blir bra...
  • EåN201­0
    Äldre 1 Oct 09:39
    #53

    rosa rosor...

  • EåN201­0
    Äldre 2 Oct 09:28
    #54

    vad ska ni ha för blommor?

  • pandis­81
    Äldre 2 Oct 18:10
    #55

    jag ska ha callor..
    jag har en ganska enkel klänning och vill egentligen ha allt ganska enkelt men elegant så jag ska ha en bukett som består av tre stycken callor, lite gröna strån sen ska det vara band och pärlor på.. jag kommer binda ihop den med hjälp av min mormor som har varit florist i hela sitt liv. ..
    dom representerar

    * 1 för mig
    * 1 för min m2b
    * 1 för våran dotter

    och så ska tärnorna ha två callor var som representerar mig och min m2b.

    och min dotter kommer gå före med lite blomblad på kyrkgången.


    EåN2010 skrev 2009-10-02 09:28:44 följande:
    vad ska ni ha för blommor?
  • EåN201­0
    Äldre 3 Oct 12:52
    #56

    Gud vad romantiskt!!!

  • molnis
    Äldre 3 Oct 16:02
    #57

    Jag skulle sy upp min klänning eftersom jag haft svårt att hitta något jag gillat. Funderade på kina men sedan sa min svågers syster att hon kunde sy den (sytt mycket och utbildad inom nåt sånt). MEN idag ringde hon å sa att hon inte lyckas få till tyllenkjolen så som jag vill. Å kände att det var bättre å säga det direkt för hon kände ej att hon kunde få det bra. (Vilket jag tycker var bra)

    Men detta innebär att det e 6 mån kvar å jag måste hitta klänning!! jag sprang ner på stan direkt å provade en nixa som jag ändå kikat på innan eftersom den är en av de få som e i stil med vad jag vill ha. (överst i mitt galleri nu). Å den är jätte fin å jag testade med lite bredare band å så. Ska tänka på det..blir ju inte det jag tänkt från början... men ska även kolla runt nu å kika på att sy upp i kina.

    Löser sig nog men blir stressad.. Om ni har tips på köänningar i det stuket så tar det tacksamt emot=)

  • EåN201­0
    Äldre 3 Oct 16:32
    #58

    Molnis!
    Gud vilken fin klänning!!! coolt att de inte var en lång utan en kort... haha... vad fin den var...

    vart bor du nån stans?

  • molnis
    Äldre 3 Oct 16:39
    #59

    Jo men hellst vill jag ha en kombo av de andra klänningarna jag har i mitt galleri.. men typ den här modellen men med jätte tyllig kjol å ett band i midjan..haft en klar bild å nu är jag på ruta 0 igen.

    Men den var fin på..är än så länge den typ den enda jag hittat i en brudbutik som jag äns kan tänka mig. Var en dam som provade festklänningar samtidigt som kom fram å sa att hon bara ville säga att jag var jätte fin i den. Kändes lite bättre=)

    Bor i gbg=)

  • EåN201­0
    Äldre 3 Oct 18:23
    #60

    okej... men du har inte funderat på att gå till nån som syr brudklänningar då? å be den sy den? då kan du ju ta med bilder å förklara å så... 6månader borde hon ju hinna sy en klänning på. även göra ändringar om du inte blir helt nöjd...

Svar på tråden April 2010 del 3