• Svanbo­et
    Äldre 6 Sep 06:52
    18003 visningar
    40 svar
    40
    18003

    Vad är romantik för dig?

    Jag har funderat under en längre tid på vad som egentligen är romantik eller romantiskt. För mig har romantik alltid varit det sagolika och lite ouppnåeliga. Vad tycker du? Vad är romantik/romantiskt för dig?

  • Svar på tråden Vad är romantik för dig?
  • Emmas syster
    Äldre 6 Sep 08:27
    #1

    Att göra en fin frukost, att städa köket utan att bli ombedd eller att man dukar lite extra fint på vardagsmiddagen...
    Mer behöver det inte vara, vita hästar och riddare hör till sagorna och ska vara där.

  • Toastm­asterM­arie
    Äldre 6 Sep 08:48
    #2

    Romatiskt för mig är när min sambo gör något oväntat för min skull som gör mig glad. Kan både vara större och mindre handlingar.

    små saker som har hänt i veckan som känts lite romantiska

    kom in med en ros från trädgården då han klipt gräset
    la upp maten som ett hjärta hans matlagningskväll
    plocka fram ljus och duka fint fredagsmys

    min uppfattning är att livet blir mycket roligare om man ser dessa saker som romantiska, uppskattar dem och njuter av varnadra.

  • emmibo­b
    Äldre 6 Sep 10:55
    #3

    Att komma ut, en kall vintermorgon, och hitta bilen med skrapade rutor. Det är romantik

  • Äldre 6 Sep 13:24
    #4

    Word!


    emmibob skrev 2009-09-06 10:55:40 följande:
    Att komma ut, en kall vintermorgon, och hitta bilen med skrapade rutor. Det är romantik
  • Frulle
    Äldre 6 Sep 14:11
    #5

    Allt som tillhör vardagen som mannen gör lite lättare för en! Det är romantik för mig!
    Kan vara vad som helst.

    Och om han sen har köpt en stor bukett med blommor och samtidigt lagat middag åt en så är det också romantik, men på HÖG nivå!!!

  • brud20­11
    Äldre 6 Sep 15:43
    #6

    Något romantiskt för mig är när min m2b gör något oväntat för mig, handlar min favoritmat, tar hand om disken, tänder ljus till maten, lappen som alltid ligger på köksbordet när han åker till jobbet osv

  • MammaM­iaa
    Äldre 6 Sep 16:58
    #7

    Lite av varje. Te.x Som idag fick jag en lapp Dina ögon är vackra som hjärtan. Det va ur gulligt.

    Min man kan helt plötsligt komma in till mig med dricka och tilltugg.

    Han kan följa med på olika saker som han tycker är trist. Men han gör det för min skull.

  • aikido­aasa
    Äldre 6 Sep 17:14
    #8

    Det är romantik när man inte kan hålla sig från att le när den man älskar gör något eller när man gör något för denne. Allt från de små sakerna till de större. Ibland finns det inget mer romantiskt än att få en kram när man minst anar det.

  • Emmas syster
    Äldre 6 Sep 18:32
    #9
    aikidoaasa skrev 2009-09-06 17:14:07 följande:
    Det är romantik när man inte kan hålla sig från att le när den man älskar gör något eller när man gör något för denne.
    hmm det kallar jag för kärlek
    det är ännu bättre än romantik
  • Svanbo­et
    Äldre 7 Sep 09:20
    #10

    Jag anser inte att det är romantik att ta hand om disken/tvätten utan att bli ombedd - det är en service som gör att hushållet fungerar bättre. Det kanske bara är hos oss som det är en självklarhet att man gör det man kan för att underlätta det vardagliga livet.

    Romantik i vardagen är viktig, det tycker jag också och innefattar ofta dukningar och tända ljus och lagad middag och blommor och spontana pussar och kramar.

    Jag undrar liksom vad som gör det där lilla extra, som är det där ultra-romantiska.

    Är det en 3-rätters middag på stans flodigaste ställe och taxi hem eller en överraskningsnatt på hotell med god frukost och choklad och bubbel. Vad är det där lilla extra romantiska som ni gör utöver vardagen?

Svar på tråden Vad är romantik för dig?