• Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 2 Sep 12:34
    4186 visningar
    29 svar
    29
    4186

    Vintern 2010/2011

    Någon/några som gifter sig vinter 10/11.

  • Svar på tråden Vintern 2010/2011
  • Nyårsd­agen20­11
    Äldre 13 Sep 19:37
    #11

    då kanske du kan få honom till sommaren 2010? :)

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 13 Sep 21:31
    #12

    Nu har vi brainstormat i ett bad ihop och det blir nyårsafton 10/11

    vi ska skicka ut save the date kort nästa sommar så folk vet om det och inte bestämmer in annat sen kommer la inbjudningskorten i okt kanske

  • Nyårsd­agen20­11
    Äldre 13 Sep 22:51
    #13

    Grattis!!!!!
    Dagen före oss.

  • Nyårsd­agen20­11
    Äldre 19 Sep 01:22
    #14

    nu har vi bestämt kyrka också. så det känns ganska klart. både datum och kyrka. kyrkan är i en liten by - ej luleå, det blev västamland - så lokal är också ganska given då. finns få alternativ. har redan pratat med tjejen där som även är florist. hon fixar mat, dukning, dekorationer, blommor, klär min brudkrona i myrtel, gör brudbukett, bakar bröllopstårtor. de är två kvinnor där på restaurangen. de dukar, serverar, diskar. det är toppen - de fixar allt! :) och vi ska ha på församlingsgården tror jag så det blir "dryck medtages" och tre rätters med lax bufé för 250 /pers. jag har inte förhandlat klart men då ska dukning, dekorering etc ingå hoppas jag. vi lär bli över 100 pers så det är viktigt att få ner kuvert priset även om man då får resa sig för att hämta huvudrätten. förrätt ligger ändå på borden när vi kommer från kyrkan och tårtan hämtar man ändå alltid själv. buffé för huvudrätt får ner priset ordenligt för de spar in på personal.

    :) redan så mycket klart 1 år innan! och jag har hittat kort och tänkt ut ring design som jag gillar också - priset är ca 3500 sa hon i butiken där jag frågade. och klänning har jag provat för att bättre kunna vilja bild att skicka till millys. :)

  • ALLIMA
    Äldre 19 Sep 08:47
    #15

    Jag är ju oxå med i 2011 brudar tråden! Februari blir det för oss men exakta datumet inte bestämt.

  • Nyårsd­agen20­11
    Äldre 19 Sep 22:55
    #16

    välkommen allima :)

  • Najkan
    Äldre 2 Oct 18:00
    #17

    Sambon fria i lördags och nu har planerarna börjat snurra i mitt arma huvud.
    Är extremt sugen på ett vinterbröllop, helt klart! Datum? Ingen aning än så länge.

  • Loobis
    Äldre 8 Nov 13:08
    #18

    hej på er!
    Även jag och min festman ska gifta oss vintern 2011, blir nog lördagen efter trettondagsafton, dvs i början av januari.
    Någon som har tips på bröllopsoutfit? Om man ska fotografera utomhus vill man ju gärna ha nåt snyggt över klänningen...

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 8 Nov 14:35
    #19

    Loobis jag har köpt en bolero i fuskpäls men jag börjar ångra mig jag vill ha en hel kappa typ. sån snygg i vit.

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 8 Nov 14:36
    #20

    www.sweeties.se/shop/product.php sån.. vintercape hette det visst

  • Granto­rp
    Äldre 8 Nov 15:35
    #21

    Vi gifter oss den 11/12 2010. Har planerat i någon månad nu, och har bestämt ganska mycket... Men det mesta verkar ändras hela tiden så det kanske inte är bestämt ändå. Tänk vad man ändrar åsikt om saker man trodde att man ville ha på ett visst sätt när man börjar tänka efter... =)

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 8 Nov 16:14
    #22

    Grantorp jag vet

    Vi har ändrat färgtema 2 el 3 ggr men nu är det bestämt.
    Klänning har jag velat mellan 2 hela tiden och sen hitta jag en 3 och det verkar va den rätt aför kan inte släppa den. Så den beställer jag från Kina i börjn på sommaren. Vi gifter oss ju 31/12 2010.

  • lillal­yckan
    Äldre 10 Nov 07:06
    #23

    Jag vill också vara med här! Vi har ändrat om lite i våra framtidsplaner och flyttat bröllopet ett år tidigare. Så dec -10 är det tänkt nu


  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 10 Nov 11:08
    #24

    lillalyckan låter som en bra månad det där

  • lillal­yckan
    Äldre 10 Nov 15:46
    #25

    Eller hur? Mycket bättre än att vänta ända tills 2011 Och i december kan man ha jultema vilket kan bli hur mysigt som helst.


  • Granto­rp
    Äldre 10 Nov 21:36
    #26

    Men nu är färgtema bestämt i alla fall... Har varit samma så pass länge att jag vågade lämna ett färgprov till ena tärnan som åker till Thailand på fredag... Hon ska kolla efter klänning till sig själv...

    Ja, december blir hur mysigt som helst! Mörkt och kallt så man kan ha mycket ljus utan att det blir för varmt i lokalen...

  • Granto­rp
    Äldre 10 Nov 21:37
    #27

    Passa på nu då, den är prissänkt såg jag...


    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-08 14:36:59 följande:
    www.sweeties.se/shop/product.php sån.. vintercape hette det visst
  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 11 Nov 11:24
    #28

    Grantorp jag vet Men jag vet endå inte om jag ska ha den. Vågar inte.

  • Loobis
    Äldre 11 Nov 17:55
    #29

    "blivandefrueriksson", tack för tipset. Har också funderat på det där med lång "kappa" eller bara en cape, bara kappan inte har såna muddar med mudd och resten slät, så man ser ut som en vit tomtedress... finns nog många olika alternativ. Svårt det där med skor utomhus också, om man inte vill lägga ner allt för mycket pengar på ett par skor man endast ska ha en liten stund. (i samb med fotografering i snön)... svårt.

Svar på tråden Vintern 2010/2011