• Emma87
    Äldre 31 Aug 14:15
    14332 visningar
    106 svar
    106
    14332

    1987?

    Hej!
    Finns här någon mer som ska gifta sig 2010 och är född -87? :)

  • Svar på tråden 1987?
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:25
    #41

    Hahah neeh du det är inte lätt att förklara men tror ändå jag förstår vad du menar=) Du vill ha en stor med ingen som är veckad så den ser ut som en bakelse?
    Hehe.

    Vi säger creme då eftersom det inte ska vara fööör guldigt,hehe. Gammelrosa är nog riktigt fint till ska du se=) Då kommer buketten och blommorna även gå i dessa färger eller ska du bryta med den helt?

    Min klänning ska oxå va tubtopp men har ingen aning hur än. jag har inte köpt den, ska få den uppsydd därför kan jag leka hur mkt jag vill med tankarna hehehe=D


    Emma87 skrev 2009-08-31 22:21:09 följande:
    Jag håller med er, vill som sagt inte ha en för hård brytning, vill ha mkt guld ocg vit/beige/creme eller vad man ska kalla det och sen kanske bara ha blommorna på bordet och i dekortaionen gammelrosa? hade det fungerat?Oj oj min klänningen, har redan lite panik över den.. Har en exakt bild i huvudet, extremt svårt att förklara (Och jag är ur dålig på att rita så jag vet inte hur jag ska få nån att förstå) Haha! Stackars mig :) Är inne på spets :) Har fastnat för det :) Tajt upp till, rak axelbandslös och ner till ska den va som ingen annan typ.. Hmm skumt detta låter va? Nej men den ska inte vara tajt och absolut ingen "bakelse" eller vad man kaller det.. lägger upp en bild så fort jag har hittat den.Vad kostar din klänning? Och var har du köpt den?
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:26
    #42

    Btw ni får meddela mig med när ni hittar löpare i guld eller creme lr vad d nu blir, hehe

  • Emma87
    Äldre 31 Aug 22:32
    #43

    Om vi ska ha gammelrosa så ska blommorna och buketten gå i den färgen medans bords dekorationen lutar mot guld/creme :) Känns bra detta! Tack för hjälpen!

    Är verkligen jätte trevligt att få lite hjälp i denna djungel.. :) De flesta utav mina vänner (Iaf dom näsrmsta har ju inte gift sig än, och det lär nog dröja, så det är skönt att få lite hjälp av andra brudar)

    Ja du har förstått vad jag menade med klänningen, men nu ska jag bara hitta den också...
    Åhhhh ska du få din uppsydd, vill jag också :) Var? Och typ vad kommer det att kosta?

  • RedRos­es
    Äldre 31 Aug 22:35
    #44

    Emma87: Sorry glömde ju svara dig angående brudbutiker...hmm.. jag är från Jönköping men letade klänning i både Sthlm och Göteborg. Blev till slut butiken i Sthlm som jag köpte. Vilken stad kommer du ifrån? Om det är ngn av storstäderna så kan jag rekommendera ngr butiker åt dig

    Min klänning är axelbandslös och hjärtformad upp till. Rätt så pufft (tack vare underkjolen) men annars rätt så enkel. Har en massa stenar under bysten Den kostar runt 12 000 kr tror jag, hade helst hyrt den, vad ska jag göra med den sen liksom haha, men just denna gick inte att hyra tyvärr.

    Förresten, angående löpare, det borde jugå att hyra från ngt ställe, tycker du inte? Lustigt att det inte går att hitta ngt via google... har dock hittat ngr i champagne, men jagtycker de ser guldiga ut? www.festdetaljer.se/sida4.html

  • RedRos­es
    Äldre 31 Aug 22:37
    #45

    eller joo de är nog i champagne haha

  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:37
    #46

    Samma här, mina vänner har nog detta i sista tanke, barn kan dem däremot skaffa, hehe.

    Jätteskönt att få tips härifrån och jag kör nog på liknande, buketten kommer oxå gå i dem ljusare nyanserna=D

    Att få den uppsydd är väldigt billigt jämfört med att köpa, och jag kommer nog definitivt inte hitta den jag söker efter om jag ska köpa en klänningen i en butik så jag får den uppsydd,vilket är super för min del=D

    Allt beror klart på vad du ska ha, men 5000 är nog ganska rimligt att få vilken klänning man vill uppsydd=D Kollat i mitt galleri än kanske?

    Hon som ska göra den är en sömmerska i halmstad. Det finns säkert nån där du bor som gör såhär=)


    Emma87 skrev 2009-08-31 22:32:32 följande:
    Om vi ska ha gammelrosa så ska blommorna och buketten gå i den färgen medans bords dekorationen lutar mot guld/creme :) Känns bra detta! Tack för hjälpen! Är verkligen jätte trevligt att få lite hjälp i denna djungel.. :) De flesta utav mina vänner (Iaf dom näsrmsta har ju inte gift sig än, och det lär nog dröja, så det är skönt att få lite hjälp av andra brudar) Ja du har förstått vad jag menade med klänningen, men nu ska jag bara hitta den också...Åhhhh ska du få din uppsydd, vill jag också :) Var? Och typ vad kommer det att kosta?
  • RedRos­es
    Äldre 31 Aug 22:38
    #47
    Alexxxi skrev 2009-08-31 22:37:13 följande:
    Samma här, mina vänner har nog detta i sista tanke, barn kan dem däremot skaffa, hehe.Jätteskönt att få tips härifrån och jag kör nog på liknande, buketten kommer oxå gå i dem ljusare nyanserna=DAtt få den uppsydd är väldigt billigt jämfört med att köpa, och jag kommer nog definitivt inte hitta den jag söker efter om jag ska köpa en klänningen i en butik så jag får den uppsydd,vilket är super för min del=DAllt beror klart på vad du ska ha, men 5000 är nog ganska rimligt att få vilken klänning man vill uppsydd=D Kollat i mitt galleri än kanske?Hon som ska göra den är en sömmerska i halmstad. Det finns säkert nån där du bor som gör såhär=)
    Gud va härligt att få den uppsydd, kan ju inte bli annat än perfekt Ska kolla ditt galleri!
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:38
    #48

    Hehe håller med dig, dem ser ganska guldiga ut=)


    RedRoses skrev 2009-08-31 22:35:04 följande:
    har dock hittat ngr i champagne, men jagtycker de ser guldiga ut? www.festdetaljer.se/sida4.html
  • Emma87
    Äldre 31 Aug 22:40
    #49

    RedRoses: tyvärr så bor jag ju i en liten by, men kan lätt ta mig till typ Malmö, där måste ju finnas hur många affärer som helst å nån utav dom måste ju ha MIN klänning tycker man ju :)

    Din klänning låter ju söt, måste se den sen :) Tack för hjälpen med "guld löparna" lova att du berättar om du hittar riktiga löpare, kommer stutsa av lycka isf :) :) Verkar ju omöjligt...

  • tingel­ing11
    Äldre 31 Aug 22:44
    #50

    en till här=)

Svar på tråden 1987?