• Telis
    Äldre 27 Jul 17:20
    1086566 visningar
    8486 svar
    8486
    1086566

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu
    Äldre 27 Jul 18:05
    #1

    Superbra trådstart Telis!!!

  • MSW
    Äldre 27 Jul 18:27
    #2

    Tittar in i nya tråden och säger hej!

    Bluebride: I tråden går det upp och ner som vanligt! Hur går det med er lilla tjej?

  • Äldre 27 Jul 18:32
    #3

    Telis - schysst trådstart!

    Maken och jag planerar en tur till Kiruna - Lofoten. Planen är att ta flyget upp och sen köra hyrbil. Nån med tips på lager?

  • Bluebr­ide
    Äldre 27 Jul 18:38
    #4
    MSW skrev 2009-07-27 18:27:23 följande:
    Bluebride: I tråden går det upp och ner som vanligt! Hur går det med er lilla tjej?
    hej, det går bra. blev arg på en av katterna bara för han bara kliver i mitt knä han skiter i att hon ligger där. typiskt när hon precis hade somnat
  • muggle­s
    Äldre 27 Jul 19:16
    #5

    Telis: bra initiativ! Då fattar du kanske vad jag menar med att man blir trött i huvudet av ett ständigt snattrande...

    HALLÅ - tråden fyller 3 år på fredag!!!!!

    Kängu: ja det här är verkligen deprimerande. Jag tror jag går in och jobbar lite nästa vecka för att spara semesterdagar.

  • snaily
    Äldre 27 Jul 19:20
    #6

    Hej nya tråden!

    Super trådstart Telis och namnet är ju alldeles utmärkt!

    Vickan - ååå va mysigt!! Maken och jag åkte till Lofoten på bröllopsresan men vi tog tåg Sthlm-Narvik, och eftersom tågsträckan Kiruna-Narvik är supervacker så rekommenderar jag den såklart! Vi tog sen hyrbil Narvik-Lofoten, men med tanke på svenska kronan och så är det kanske mer ekonomiskt att hyra bilen i Sverige...? Vi bodde i Henningsvaer på supermysigt hotell, det var så fint allting! *blir en aning överexalterad*
    Härligt att skogsveckan gick så bra förresten!

    Jobbat första dagen efter semestern idag men har överlevt. Fanns en massa jag borde kommentera men hinner inte nu tyvärr, måste hasta iväg, tittar in igen imorgon!

    Kramar till alla!

  • sweets­treet
    Äldre 27 Jul 20:03
    #7

    Å Telis!
    Hurra för ny tråd igen!!!!
    Bra att du tog tag i det.

    Hinner inte in så mycket mer just nu.Full fart.
    Ikväll är det knytis med dagis på vår innergård så jag måste smita tidigare från jobbet. var dessutom på utvecklingssamtal på dagis i förmiddags så det blir lite snärjigt att hinna med jobbet på de få timmar som är idag. Men men...

    Har även varit lite off sedan igår då jag fick veta att en av mina bästa veännners mamma gått bort i helgen. Hon var sjuk så det var inte helt som en blixt från klar himmel. Men jag ahde inte förstått att hon var så dålig nu. För ett påar månader sedan verkade hon rätt ok och jag har inte pratat med min vän sedan dess. Men hon måste blivit väldigt dålig nu den senaste tiden. Usch! Det känns så sorgligt.
    Eftersom vi känt varandra sedan gymnasiet har jag ju träffat hennes föräldrar och syskon en del och liksom "känt" dem också. Nu tänker jag så mycket på dem allihop eftersom jag ju vet hur tungt det är att gå igenom den första tiden.

    Kram till er alla!


    Och så vill jag gärna ha länken till passionsblommans hus!!!!
    Vill så gärna se sagoslottet...!

  • kängu
    Äldre 27 Jul 20:08
    #8

    Snaily- vi var också på bröllopsresa i Lofoten, och tog tåget upp
    Vi var i Narvik och Svolvaer mest men dagsturade till Henningsvaer som var helt underbart!!!

    Muggles, det gör du rätt i!

  • Äldre 27 Jul 20:08
    #9

    Sweetan - jag är busig och inboxade över länken!

  • kängu
    Äldre 27 Jul 20:08
    #10

    Sweet- tråkigt med kompisens mamma

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor