• Pumpki­n
    Äldre 24 Jul 21:40
    12042 visningar
    63 svar
    63
    12042

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 15!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3372834.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Sep 00:37
    #51

    Pumpkin, har redan grattat dig men grattar igen för det kan inte grattas nog när man väntar smått.

    Maj är en UNDERBAR månad att få barn.

    Mina är ju födda i april, maj och juni (vi har legat i kring juli, augusti, septemer, hehe).

    Förstod att du tyckte det kändes otajmat att säga nåt här inne. har kikat in ofta bara för att kolla ändå

    Det där illamåendet är för jä..ligt. Fy f..n alltså. Att må illa är visserligen ett lågt pris för ett barn och ofta bara i några veckor, men NÄR man är i det så är det ibland så man bara vill dra täcket över huvudet och få sova de veckorna och vakna när illamåendet gått över.

    Jag spydde aldrig under mina graviditeter men illamåendet var inte mindre intensivt.
    Urk...

    Ser verkligen fram emot att snart få fler graviditetsbesked här inne. Det är jag bergsäker på att vi kommer få.

    Englali
    Jag tror inte att ni behöver bekymra er om provrörsbefruktning. Ni fick ju veta anledningen. Ni är båda UA och så fort A är klar med antibiotikakuren så kommer ni ju att vara som vilka andra som helst och kunna bli gravida på egen hand. Det skulle väl inte alls förvåna någon om det händer direkt

    Furillen
    Härligt att mensen är tillbaks. Då är kroppen redo. Håller stenhårda tummar. Och denna gången går det vägen, det tror jag verkligen. Men förstår oron att det ska hända igen. Kan du inte be om ett extra UL runt v.10 så du får veta.

  • Äldre 23 Sep 22:50
    #52

    Hej!!

    Grattis grattis igen pumpkin... har också väntat på beskedet härinne men förstod att det känndes lite malplacerat att berätta nu på sistone...

    Englai: Nä vad kul att svaren ar så positiva!!! 30 dagar till och sen kanske det ääääntligen kan få flytta in en liten hos dig, tänk så spännande när ni väl får börja försöka igen,.. men förstår om ni vill kolla köer och så på även provrörsbekfruktning så man har en back-up...

    furillen: skönt att höra att mensen är tillbaks! förstår om du är orolig att samma sak ska hända igen men man får försöka tänka positivt och framåt som ni man tyckte, det kommer gå jättebra nästa gång!

    kram på er

  • Pumpki­n
    Äldre 28 Sep 22:39
    #53

    furillen: Som tur är (eftersom jag har spyfobi) så har jag inte spytt än. Mår "bara" väääldigt illa. Har hittat åksjukeband från Apoteket som funkar hyfsat nu i alla fall.

    Anja: Tack igen Tycker också att maj känns idealiskt på något vis, även om jag inte haft några egna bebisar än Men jag tänker att man slipper gå höggravid mitt under smällkalla vintern och under stekheta sommaren, man slipper bylsa på bebisen en massa kläder det första man gör och det är inte högsäsong för alla läskiga sjukdomar.

    Snitte: Tack igen

    På onsdag ska vi iväg på UL/VUL för att se så allt står rätt till därinne - håll tummarna!


  • furill­en
    Äldre 4 Oct 14:04
    #54

    pumpkin, hur gick ditt UL?

  • Pumpki­n
    Äldre 4 Oct 18:31
    #55

    Det gick jättebra! Bebisen mådde fint och växte som h*n ska. Väldigt skönt för nerverna


  • furill­en
    Äldre 4 Oct 20:03
    #56

    åh vad kul att höra!!!
    verkligen grattis!

  • Äldre 6 Oct 00:17
    #57

    Hej på er!
    nu ska ni få höra... :
    vi hade bokat vår kryssningsbåt inför nästa sommar igen... fast här i norden... typ 35.000 billigare... hehe men när vi kollar ang leos billjet så kostar han nästan 4000 ! jag höll på att svimma... han får ingen egen säng utan ska sova med oss,,, han får ingen mat för de har ingen barnmat plus att blöjbarn inte får bada i poolerna,,, Vad sjutton ska jag betla för då!!!!! ??? att han tar upp så stor plats på båten??? :-0 nä chockad, ledsen och besviken så avbokade vi resan... undrar vad vi sak hitta på istället för att fira vår bröllopsdag nästa sommar..??

  • Englal­i
    Äldre 7 Oct 19:59
    #58

    Hej tjejer!

    Pumpkin: Stort, stort grattis till bebisen i magen! (tror inte jag gratulerat dig än va!?! *förvirrad*) Är så glad för er skull, klart du ska berätta här också. Är ganska övertygad att vi som försöker bara är glada för er. Skönt att den lill* mår fint!

    Här är rörigt... jag är på ett uruselt humör och har varit det ett tag nu tyvärr. Orkar inget o har ingen lust med någon ting. Andreas och jag bråkar så mkt, lr jag bråkar för jag känner att jag knappt orkar vara i närheten av människor när jag kommer hem från jobbet.
    Badrumsrenoveringen är i full gång men går inte enligt tidsplanen, hantverkare... jag är galen på dom just nu. Så mina kvällar går åt till att åka runt och låna duschen av folk... mindre roligt

    Ngt positivt då... jag söker ett nytt jobb. Det ni!! Ska prata med chefen där i morgon och ansökan ska vara inne på måndag. Vet inte alls hur mina chanser är, men jag är glad att jag bestämt mig för att söka iaf. Det vore SÅ skönt och skulle underlätta mitt liv en hel del, dessutom är det här på hemmaplan... endast 5-10 min i bilen... jag skulle få ett liv!!!

    Snitte: Ojdå... det var väl magstarkt tycker jag, mkt mkt pengar för ingenting ju!! Får man fråga vad ni skulle få ge för en sådan kryssning här i norden? Vi har nämligen kikat lite också och funderar på det... så det kunde vara kul & veta om det vore något.

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 10 Oct 19:13
    #59

    Englali

    Usch så jobbigt det låter. Förstår det jätteväl måste jag erkänna med tanke på allt som du/ni varit igenom det senaste året. Inte konstigt att psyket/orken reagerar till slut.

    Vad superskönt att du söker nytt jobb på hemmaplan. Hoppas så att du får det. Vad skönt det vore! Håller tummarna!

    Nytt jobb, snart fint badrum och snart gravid Kan ju inte bli bättre!

    Stor kram

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 10 Oct 19:14
    #60

    Snitte
    Ja, det är inte klokt att små barn får kosta så mycket! Trist verkligen

  • Äldre 20 Oct 00:37
    #61

    Hej på er!

    englali: åh vad kul att söka nytt jobb!!! jag håller alla tummar och tår!!!

    trist när man känner att man är på sådär dåligt humör... man blir ju liksom trött på sig själv också... men det måste vara skitjobbigt att låna dusch och så av andra hela tiden..

    Vi hade räknat att resan skulle gå på ca 11000 för en 4 nätterskryssning. Då ingår ju ALLT utom alkohol typ... men mat, underhållning osv så det är verkligen jättebra! sen finns det både dyrare och billigare beroende på vilket hytt man vill ha... för 11000 skulle vi fått en utsideshytt med fönster... när vi åkte till karribien hade vi hytt med ballkong men det är nog lite skillnad när man åker i norden,.. då kanske ballkongen inte andvänds lika flitigt..

    I helgen har vi scrapbooking mässa i Karlstad.. någon mer som har fastnat för denna hobby??

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Oct 02:36
    #62

    Snitte
    Kryssning i Karibien hade inte suttit helt fel nu haha.

    Englali
    Hur har det gått med jobbet?

  • Äldre 23 Oct 23:29
    #63

    anja: nä verkligen inte! just nu när jag går hemma med mammapeng och Magnus pluggar fattar jag verkligen inte hur vi kunde spara så mycket pengar men då skiljer det sig ju en HEL del i vår ekonomi nu och då..

    ja hur har det gått med jobbet englali?

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008