• Poca
    Äldre 20 Jul 12:59
    29005 visningar
    10 svar
    10
    29005

    Manlig brudtärna, vad kallas man då?

    Jag vet att det finns i alla fall en till här inne på BT som ska ha en manlig brudtärna, förutom jag då, så jag undrar vad kallas han då? Tänkte skriva vem det är i vigselprogrammet men kom inte på hur jag skulle formulera... Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Manlig brudtärna, vad kallas man då?
  • Skogsä­lvan
    Äldre 20 Jul 13:03
    #1

    Marskalk heter det.

  • Frulle
    Äldre 20 Jul 13:11
    #2

    Shemale kanske?!

  • Poca
    Äldre 20 Jul 18:32
    #3
    Frulle skrev 2009-07-20 13:11:56 följande:
    Shemale kanske?!
    Det är en kille, inte en tjej med snopp :)
  • J D
    Äldre 20 Jul 18:40
    #4

    Jag kallar dem för brudtärnor! Det verkar ju inte vara några problem att kalla kvinnliga marskalker för just marskalker. Tycker att man inte ska vara rädd att kalla ngn för en typiskt kvinnlig titel åt andra hållet heller då!

    Prästen höll f.ö. på att få dåndimpen när han hörde om vårt upplägg (vilket inkluderar 2 manliga tärnor och en kvinnlig marskalk). Det kan han gott ha! Ha!

  • J D
    Äldre 20 Jul 18:41
    #5

    I de fall man inte orkar dra till sig uppmärksamhet kan man ju bara kalla alla för brudföljet- huvudsaken är ju att prällen (om man har en sådan) vet vem som ska stå på vilken sida i kyrkan så han slipper rusa fram just då...

  • Poca
    Äldre 20 Jul 18:43
    #6

    J D skrev 2009-07-20 18:40:41 följande:


    Jag kallar dem för brudtärnor! Det verkar ju inte vara några problem att kalla kvinnliga marskalker för just marskalker. Tycker att man inte ska vara rädd att kalla ngn för en typiskt kvinnlig titel åt andra hållet heller då!Prästen höll f.ö. på att få dåndimpen när han hörde om vårt upplägg (vilket inkluderar 2 manliga tärnor och en kvinnlig marskalk). Det kan han gott ha! Ha!
    Sant, jag kanske får skriva det i vigselprogrammet. Och trist med prästen, vår verkade inte dugg förvånad, sa knappt något om det när vi berättade om hur vi tänkte oss vigseln. Kändes riktigt bra:)
  • Energy
    Äldre 20 Jul 18:43
    #7

    Manmade? ;-D
    Eller som JD skrev tärna. Brudnäbb är en flicka och näbb är en pojke. Så varför inte tärna?

  • J D
    Äldre 20 Jul 19:17
    #8

     


    Poca skrev 2009-07-20 18:43:33 följande:
    J D skrev 2009-07-20 18:40:41 följande: Sant, jag kanske får skriva det i vigselprogrammet. Och trist med prästen, vår verkade inte dugg förvånad, sa knappt något om det när vi berättade om hur vi tänkte oss vigseln. Kändes riktigt bra:)

    Mm.

    Ja, mkt trist! Men så gifter vi oss också i en konservativ liten ort utanför Gbg så vad kan man vänta sig. Han hade inte sett ngn som hade hållt varandra vanligt i handen när de gick nedför kyrkgången på ca 40 år (på 70-t. när man helst inte skulle vara gifta var nog senaste gången som han uttryckte det) och två ringar på mannen var tydligen en anglosaxisk sed men han fick väl acceptera det (typ) nu när vi hade två (och det är inte en anglosaxisk sed- har aldrig sett en amerikansk man med två ringar!).

    Han blev lätt förvånad över att vi skulle ha vanliga popsånger som solon också. Ja, jösses, vad säger man- han kanske borde hänga lite på BT .

  • Sofink­a
    Äldre 20 Jul 19:34
    #9

    Brudtärning, kanske?

  • Äldre 4 Aug 20:35
    #10

    BRUDTÄRNING? ;)

Svar på tråden Manlig brudtärna, vad kallas man då?