• Pingst­dagen2­010
    Äldre 16 Jul 09:01
    50684 visningar
    208 svar
    208
    50684

    Stockholmsbrudar

    Jag har inte hittat någon tråd för Stockholmsbrudar, där vi kan utbyta tips och råd om allt från festlokaler till billiga cateringfirmor. Därför har jag tagit saken i egna händer och skapat en på egen hand :) Det är inte lätt att hitta billiga alternativ i storstaden, där bl.a. kuvertavgifterna är ca 300-500 kr dyrare än i övriga landet. Här kan vi hjälpas åt att hitta rätt i storstadsdjungeln.

    Här kommer en kort presentation av mitt läge.
    Vi ska gifta oss den 22 maj 2010. Just nu letar vi efter en bra och rymlig festlokal för 100 personer, som vi kan hyra utan att bli ruinerade! Vi tänker göra det mesta själva såsom ex. drinktilltugg, förrätt, efterrätt och tårta. Huvudrätten kommer att beställas från en bra och billig cateringfirma, som vi fortfarande inte har hittat :)

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar
  • Energy
    Äldre 16 Jul 09:04
    #1

    Coolt får jag också vara med?

    Provat Cillas kök? Buffé kostar runt 150 kronor/pp hos dom. Så huvudrätt kan inte vara så dyr heller.

  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 16 Jul 09:23
    #2

    Välkommen Energy! Tack för tipset! Har du smakat deras mat någon gång? Det är alltid svårt att veta om cateringfirmorna har god mat!

  • Energy
    Äldre 16 Jul 09:27
    #3
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-16 09:23:55 följande:
    Välkommen Energy! Tack för tipset! Har du smakat deras mat någon gång? Det är alltid svårt att veta om cateringfirmorna har god mat!
    Tack!! Jag har suttit och letat efter en tråd för oss 08:a brudar men inte funnit någon. Kom aldrig på tanken att göra en själv, haha.

    Nej, men jag vet att dom har lunch också. Så det är ju ett tillfälle då man kan smaka deras mat billigt. www.cillas.com/
  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 16 Jul 09:38
    #4

    Vilka bra priser de har! Det är nog läge att åka dit och ta en lunch någon dag, för att testa kvaliten.

  • Energy
    Äldre 16 Jul 09:40
    #5
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-16 09:38:48 följande:
    Vilka bra priser de har! Det är nog läge att åka dit och ta en lunch någon dag, för att testa kvaliten.
    Visst har dom! Jag blev så paff när jag snubblade över dom en dag när jag tråksurfade på nätet.
    Mitt stora nöje är att googla på olika ord och se resultaten. *s*
  • workou­tgirl
    Äldre 16 Jul 10:07
    #6

    Bra tråd, jag kikar in här också! Planerar bröllop till 28/8 2010 och just nu är vi på jakt efter en festlokal där man får ta med sig egen mat och dryck. Tycker alla lokaler är så sjukt dyra! Jag har iallafall inte lust att punga ut med 20 000 bara för hyra av lokalen.
    Eftersom vi hade tänkt gifta oss borgerligt i anslutning till lokalen vill vi ju gärna ha ett fint ställe också och inte nån källarlokal. Höga krav man har

  • Energy
    Äldre 16 Jul 10:24
    #7

    Visst är det dumt attd om flesta kostar 20 000?

    Men långholmens folkhögskola har jag för mig kostar 10 eller 13.

  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 16 Jul 10:25
    #8

    Det är inte lätt att hitta en lokal med billig hyra! Om vi inte skulle ha 110 st gäster skulle jag kolla vad det kostar att hyra Blynäsgården utanför Vaxholm. Man får ta med egen mat och alkohol. Det ligger vid havet och till huset hör en brygga, där man kanske kan gifta sig.

    http://www.blynäsgårdenvaxholm.se/

  • Energy
    Äldre 16 Jul 10:28
    #9

    Jag tycker långholmens är så vacker. Jag "hittade" den innan den hamnade i tidningen och alla fick för sig att boka den. :-P
    Den är bra den tar runt 100-120 pers har jag för mig.

  • Energy
    Äldre 16 Jul 10:30
    #10

    150 pers ryms det där!

Svar på tråden Stockholmsbrudar