• Holmbe­rget
    Äldre 12 Jul 19:55
    12602 visningar
    27 svar
    27
    12602

    Bröllop 09/10 Eskilstuna

    Hej!
    Ska gifta oss i Februari 2010 i T-hälla kyrka och ha festen på Holmberget. Vore kul om det fanns intresse för en grupp där vi kan ge varandra tips och idéer inför det stundande... Jag undrar till exempel över frisörer, sminkning, häst och vagn och så vidare. Är nyinflyttad med så det kan behövas lite tips...

  • Svar på tråden Bröllop 09/10 Eskilstuna
  • Malin8­0
    Äldre 6 Aug 18:26
    #1

    Hej!

    10 juli nästa år gifter jag mig med min sambo i Husby Rekarne kyrka. Vi har redan bokat mycket, då vi visste vad vi ville ha och ville försäkra oss om att få det. Hur har det gått för er?

  • Ashley
    Äldre 6 Aug 18:46
    #2

    Jag hakar gärna på! Gifter mig också i februari i fors kyrka med fest på Odd Fellows. Det vore trevligt att följas åt med några andra etuna bor!

  • Holmbe­rget
    Äldre 6 Aug 22:30
    #3

    Vad kul att ni hakade på tråden!!!
    Jag har köpt brudklänningen idag!!! Hihihi... trodde inte jag skulle köpa så långt innan, men nu blev det så... Den är med snörning i ryggen vilket gör att det går bra även om jag råkar gå upp eller ner lite i vikt innan... För övrigt håller jag på och kollar upp vilka man ska anlita till smink, håruppsättning och fotograf... Hur tänker ni kring det? Och så undrar jag: vilken tid kommer ni att ha själva vigselakten? Vi har bokat klockan 15... Blir det för tidigt med tanke på följande middag och fest och så tror ni?

  • Ashley
    Äldre 7 Aug 15:03
    #4

    Jag har också min klänning redan, mycket tidigare än jag tänkt... hittar man rätt så gör man :)

    Vår vigsel är klockan 16, endast för att de har en annan vigsel klockan 15. Jag tror 15 är ganska standard, så det blir nog bra!

    Jag har bokat smink på spakällan, 600 kr och då får jag plocka på mig varor för 400.

    Har inte bokat frisör än, det är så hiskeligt dyrt överallt!

    Maten är det nuvarande stora projektet, samt att jag snart ska börja tillverka inbjudningarna.

    Hur ska ni göra på festen? Buffe, restaurang etc?

  • Ashley
    Äldre 7 Aug 15:03
    #5

    holmberget, vilket datum i feb? Vi är den 13

  • Holmbe­rget
    Äldre 8 Aug 13:57
    #6

    20 februari blir det av!

    Ashley, bilden med ringen som du har; så ser min förlovningsring ut

    Apropå håruppsättning; har ni kollat runt mycket? Vad verkar det ligga på för priser?

    Funderar på att göra uppsättning på hårstudion och sedan gå ner en trappa och bli sminkad på Make up store. De sistnämnda tar 495:- och så får man smink för samma belopp... Tänkte isådanafall även låta tränorna bli sminkade där... Håret stod att det skulle kosta från 1200:- Men man vet ju inte vad det då landar på...

  • Ashley
    Äldre 9 Aug 17:10
    #7

    Det är min förlovningsring också :) Väntar även på att min vigselring ska tillverkas på tre smeder... den borde vara klar om ca tre veckor.

    Hårstudion, dom har inte jag kollat på... kanke ska ta en titt.
    Av de alternativ jag har kollat på lutar jag åt Sublime. De trodde mellan 1000-1400 beroende på hur jag vill ha håret. Fördel också att de ligger tvärs över gatan från festlokalen så jag kan springa dit om det skulle va nåt som strular.

  • Holmbe­rget
    Äldre 9 Aug 20:45
    #8

    Ashley, Vad nyfiken jag blir på din vigselring. Hur ska den se ut? Vi har inte beställt min ännu, men vi har pratat med smeden som gjorde förlovningsringen. Tänkte ha en tremillimeters bred ring i vitt guld men likadana och lika många diamanter i som i förlovningsringen...

  • sandie­87
    Äldre 11 Aug 15:33
    #9

    Ashley - Vi gifter oss i juli nästa år.. Fors kyrka o festen på Odd Fellows :P

    jag klipper o slingar håret regelbundet på Sublime.. mycket proffsiga!

    Hårstudion har jag bara negativa saker att säga om.. skulle slinga ljusa slingor där för ett antal år sedan och kom därifrån, timmar efter stängning, med nästintill grått hår.. dit går jag aldrig igen..

  • Malin8­0
    Äldre 14 Aug 17:02
    #10

    Vi har bokat catering (BMC catering) och fotograf (Johan Bokström). Jag kommer att göra håret hos Nina Prenker Hår & Inspiration och sminka mig på MakeUpStore. Jag har också köpt min drömklänning här på BT. Lite tidigt kanske, men vad gör man när drömklänningen dyker upp

    Har ni några tips på en bra florist? Jag har skrivit upp olika ställen i stan som jag ska ringa till och jämnföra, men någon kanske har någon erfarenhet från någon affär?

Svar på tråden Bröllop 09/10 Eskilstuna