• Äldre 27 Jun 10:59
    86880 visningar
    708 svar
    708
    86880

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • Muffin­sTönt
    Äldre 25 Sep 10:21

    Haha! Får man fråga varför du skruvade isär ett lås... Händigt va det iaf! Själv skruvade jag isär ett lås som satt på torkrummet på vår tid. Då tog jag o skruvade isär. Senare kom ägaren ner o det var min nya klasskompis pappa. Senare berättade hon att pappan va riktig imponerad. Första bästa intrycket asså. Hahaha!

  • Äldre 25 Sep 10:26

    Nja vi behövde byta delar av det, typ - så jag fick skruva isär det och skruva ihop igen. Men lite hjälp fick jag, ska erkännas.

  • Telis
    Äldre 25 Sep 15:00

    Muffinstönt, jag skrev ett ganska långt mejl som svar på din fråga i ditt mejl i förra veckan, fick du det?

  • Äldre 25 Sep 21:51

    [img]fc05.deviantart.com/fs38/f/2008/364/4/2/travel_the_world_by_MenInASuitcase.gif[/img]travel the world

    testar vilken metod som funkar... annars kan jag rapportera att min tvådagars jobbresa är slut och jag är supertrött.. och skaaaaa sova

  • Äldre 25 Sep 21:52
    A Green Sleep

    sov gott!
  • Muffin­sTönt
    Äldre 26 Sep 00:08

    Hej Telis! Va bra att du skrev här. Blev lite fundersam om jag har rätt mejladress. Men jag har inte fått den mejl som du pratar om... Ska kolla en xtra gång men jag är 100 på det..

  • Äldre 26 Sep 09:25

    Gomorron i tråden! Jag har vaknat av mig själv vid en hygglig tid för att vara helg - kanske har jag hämtat mig från förkylningen/flunsan nu? Efter snart 2 veckor vore det ju på tiden????

  • Telis
    Äldre 26 Sep 09:38

    Muffins, jag måste ha sjabblat på något sätt för nu när jag dubbelkollade då fanns det inget mejl till dig bland mina skickade mejl. Jag fattar ingenting. Men nu ska du ha fått ett nytt mejl iallafall. Säg till om inte det kom fram!

    Anne, du också? Jag har varit snorig och hostig i två veckor nu och jag trodde aldrig att det skulle gå över! Men kanske, kanske att jag mår lite bättre idag.

  • Äldre 26 Sep 09:46

    *sympatikramar till Telis*

    Jag ska ju erkänna, som vickan påpekade igår, att jag inte riktigt lyckats vila under den här tiden. Men i måndags för 2 veckor sen var första gången jag gav upp på febrigheten o gick hem från jobbet - synd att jag inte lyckades hålla på det...

  • Äldre 26 Sep 10:44

    Just det, Anne!!! Skärpning alltså!! Förkylningar som man inte vårdar = vilar och tar det lugnt kan ju hänga i, i evigheter!!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 26 Sep 11:08

    Hej igen. Det blev en kort besök här igår natt. Shit va trött man blir av att svepa två glas rödvin inom 10min.

    Jag var i skövde igår. Det va ett tag sen sist faktiskt. Vi pratade om "oss" framåt kvällen. Snarare jag försökte prata han försökte förstå... Jag frågade iaf om han saknade mig. Han sa ja men jag kunde inte tolka hans ansiktsuttryck. Prata aldrig med nån som blundar, säger jag bara!!

    Iaf... nu är det bara lunka på det vanliga i 2 veckor, sen kanske vi får se en glimt av varandra. U never know...

    btw - Telis, tack för mejlet! Jättesnällt av dig att skriva så mkt. Grattis igen! Hoppas du får en "drömförlossning".

  • Äldre 26 Sep 14:32

    Går relationen på tomgång, muffin? Saknar du honom eller känns det ok?

    Jag har handlat mat o lite annat smått o gott, hämtat kemtvätt o organiserat vardan i största allmänhet. Nu vila, efter förkylning o mens ska jag ta tag i träningen igen, men det får vänta några dar till...

    Sushi o latte gör lördan perfekt!

  • Fjosok
    Äldre 26 Sep 14:35

    Aktiv tråd detta. Hoppasr in och säger hej. kul läsning

    två glas rödvin brukar få den piggaste att sussa som en bebis

  • Äldre 26 Sep 14:38

    hej o välkommen fjosok!

  • Fjosok
    Äldre 26 Sep 14:47

    Tack för det, hamnat på BT igen av nån sjuk anledning

    Trist att läsa om relationer på domtång. Mitt stora problem är mina emotionella spärrar som sätter in när det pratas framtid. "Commitment Phobia" brukar jag kalla det ... antagligen en mental spärr man har om man blivit sårad många gånger ...

  • Äldre 26 Sep 14:53

    Låter som en mycket mänsklig reaktion - att man inte vill gå in i ett relationsåtagande när man blivit bränd är mycket naturligt. Men om det inte går över nästa gång man träffar nån speciell så är det ju tyvärr jobbigast för en själv i längden.

    Men jag är en gammal gift tant, så vad vet jag!

  • Äldre 26 Sep 15:03

    Pup, jag har mensvärk - det botade inte ens sushi o latte...

  • Muffin­sTönt
    Äldre 27 Sep 00:02

    Anne
    Det går på sparlåga just nu. Båda har så mkt att göra. Jag kom på att jag blev ganska ledsen när han nyligen sköt upp en träff pga förkylning. Min kompis (o min privata relationsexpert) tolkade som att jag tycker om honom mer nu och därav blev sårad av det. Hon lyckades rabbla upp en massa "tecken" på att jag har fallit för honom. ´Fast enligt mig är det bara en massa slump...

    Fjosok
    Känner igen mig där. Min "commitment phobia" har nog inte släppt helt och hållet än.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det