• Äldre 27 Jun 10:59
    86903 visningar
    708 svar
    708
    86903

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • Äldre 5 Jul 21:01
    #51

    Japp så är det att bli stor.

    Några tankar från vuxenpoängligan:

    Gifta sig - hur 17 vet man att prinsen är prinsen?
    Köpa hus - tänk om det är ett ruckel? tänk om vi går tokback när vi säljer?
    Söka/få jobb - tänk om de inte tror på mig, tänk om jag blir uppsagd, tänk om jag gör bort mig.. osv....
    bli gravid - orkar inte ens exemplifiera.... say no more...

    Alltså - japp det gäller att chansa sig genom livet. Riktigt lika galen som Anne är jag inte. Jag brukar försöka hålla mig undan sånt som verkar överläbbigt. Men är det bara halvläbbigt och jag känner att det finns fler än tre personer som tror att jag ska klara det - tjaaa då kastar jag mig utför branten... landar gör man alltid.. ibland hårt och ibland mjukt...

  • Äldre 5 Jul 21:04
    #52

    Jag galen???

  • Muffin­sTönt
    Äldre 5 Jul 21:04
    #53

    Läbbigt!!! *ryser*

  • Äldre 8 Jul 20:47
    #54

    Hmm, här var det inte mycket hockey? Antar att alla är lika trötta som jag - jag är helt sanslöst slut på kvällarna just nu. Men varför???

  • Äldre 8 Jul 20:57
    #55

    jag bara spyr. annars är det bra och jag vill vara ledig. och det får jag nu. najs!

  • Äldre 8 Jul 21:04
    #56

    Skönt!

    Jag ska ju jobba ett gäng veckor till (har ju haft halva semestern) och sen vara ledig från mitten av augusti ungefär.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 10 Jul 00:18
    #57

    Hej tjejer!
    Det har hänt grejer här! Jag och chatt-killen gick nästan hela vägen. Vi gjorde det mesta förutom själva "sexet" pga mens. Senare låg vi och pratade så frågade jag honom. Om han ville gå hela vägen om det var möjligt. Han blev tyst en lååång stund.... Sen sa han, "jag har problem med att få upp den..."



    Detta hände tydligen med hans förra tjej pga prestationsångest. Allt funkade fint tills när han ska komma in, då slaknar den. Hm... hur reagerar man som tjej när man hör ngt sånt...? Jag sa bara att han ska inte behöva känna nån press från mig. Jag är inte så grym att jag kan ställa några krav. Lättare sagt än gjort...!

    Sen frågade jag också vart Jag står nånstans för honom. Han vet inte... var svaret. Samma svar som jag gav honom vid samma fråga. Känns bra att vi står på samma sida, typ.

  • Äldre 10 Jul 10:45
    #58

    modig kille! som säger en sån grej!

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 10 Jul 10:55
    #59

    muffins
    all eloge till honom att han vågade säga det! När ska ni träffas igen??

  • Äldre 10 Jul 11:00
    #60

    Tja, nästa gång ni nästan går hela vägen så gäller det väl att vara helt inställd på att ha det fantastiskt utan att nödvändigtvis "fullborda" - men det går ju alldeles utmärkt - mycket press ligger väl i att känna att man "måste" just det?

    Men är fortfarande helt imponerad av att han säger det!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det