• Äldre 27 Jun 10:59
    86844 visningar
    708 svar
    708
    86844

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • Äldre 5 Jul 19:10
    #31

    Konstiga vibbar - hurdå?

    Men att du vill vissa saker utan att ha känslan - min analys skulle vara att du är lite "on the rebound" o inte är så engagerad i honom, men behöver lite annat att tänka på just nu o då är han ett välkommet avbrott. Det är helt ok. Men blir ni riktigt seriösa så ska du ju känna efter om du verkligen vill det o inte bara låta dig svepas med.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 5 Jul 19:54
    #32

    Tack Anne
    Du beskrev precis det jag känner...! Men va menar du me "om the rebound"? Har det på tungan men kommer inte på...

  • Äldre 5 Jul 19:57
    #33

    jag tror att Anne menar att du är sugen på lite närhet men inte på att engagera dig i ett riktigt förhållande...

  • Äldre 5 Jul 19:59
    #34

    on the rebound är ett uttryck för när man haft ett längre förhållande så träffar man nån rätt snabbt sen - det är oftast inte ett man stannar i så länge utan avsett som plåster på såren o lite "underhållning" medna man läker fortfarande

  • Muffin­sTönt
    Äldre 5 Jul 19:59
    #35

    Heej Vickan! *vinkar*

    Aha! Oh shit, känner sååå träffad. Är det bra eller dåligt. Låter som en player och det är inte alls min tanke...

  • Äldre 5 Jul 20:01
    #36

    varken bra eller dåligt, men inte så ovanligt. Lite falsk marknadsföring kan det ju upplevas som, om den andre blir mer engagerad. Det kan ju bara tiden utvisa. O du, lite player får man vara - sålänge man inte medvetet lurar nån eller gör sig själv illa påå kuppen - fråga tant anne!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 5 Jul 20:07
    #37

    Tack Anne för analys. Nu tror jag vet vart jag står nånstans. Låter som jag kan fortsätta o "leka" utan dålig samvete.

  • Äldre 5 Jul 20:09
    #38

    välkommen till tant annes hjärtefrågespalt!

    Skämt åsido, mår du bra av att ha nåt annat att tänka på, så kör. Men om han vill mer än du - fundera på vad du ger dig in i och vad du lovar eller utger. Det kan bli krångligt o värt mer än du får ut av det. Du kan oxå bli mer kär än du tänkt (eller mer än han vill).

  • Muffin­sTönt
    Äldre 5 Jul 20:13
    #39

    Hehe, minst lika bra (om inte ännu bättre) som kamratpostens frågespalt.

    Det är just det jag grubblar lite på. Står vi på samma nivå? Ibland känns som han vill mer(vibbarna), ibland så är vi på samma. Vill ju inte såra honom. Vet inte om jag ska ta upp det eller inte...

  • Äldre 5 Jul 20:18
    #40

    Muffins - samtidigt är det ALLTID asrörigt i början av relationer.. innan man vet vad man vill och vad den andra vill. Om det är nåt att satsa på eller inte. Alltså gäller det att inte bli FÖR yr i mössan av att känslorna inte är i ordning, för utan kaoset utvecklas inte relationen....

    Mitt tips är att ta det lagom lugnt med honom. Ge inga löften, "skyll" på sorgen (- vilket jag gissar är en del av sanningen, medan en del handlar om allmän "i-början-av-relationsförvirring"). Och det där med inte såra - näe det ska man inte göra onödigt mycket... samtidigt... man tar faktiskt den risken när man ger sig in i en ny relation!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det