• puppis
    Äldre 25 Jun 11:13
    52599 visningar
    23 svar
    -1
    23
    52599

    Varning för Ströms Herrekipering

    Hej alla brudar!

    Jag vill berätta historien om Ströms lilla bröllopsfiasko:

    Min blivande man (då) var i samma vecka som bröllopet (090606) inne på Ströms Herrekipering för att köpa en slips till bröllopet samt också en väst, att ha under kostymen. Han besökte först Best of Brands i Sickla, men de rådde honom att åka till Ströms.

    Sagt och gjort, han fann en snygg rosa slips, en vit manchett-skjorta av fin kvalitét samt också en tjusig råsiden-väst som matchade min klänning.

    Säljaren konstaterade snabbt, att stl 48 som var utställningsexemplaret, var för liten och att mannen behövde stl 56. Den plockades fram och satt som ett smäck! Nu ska mannen betala nästan 4000:- för plaggen och han får sin påse med de provade plaggen och åker därifrån, glad i hågen...

    På vår bröllopsdag står vi stressade inne hos fotografen, och mannen ska byta om. Döm om vår förvåning då han klär på sig och västen är typ 15 cm för liten fram. I plagget står det storlek 48....
    Västen är ju bara att glömma, Ströms har på något sätt lyckats blanda ihop utställningsexemplaret med den väst som mannen provade, som ju satt perfekt.

    Några dagar efter bröllopet som fick ske utan väst (tråkigt då man anlitat fotograf och allting) går mannen tillbaka till Ströms för att reklamera den för trånga västen. Som plåster på såren begär mannen att få slipsen gratis, förutom att Ströms tar tillbaka västen och ger pengarna tillbaka. Det vill man först inte göra, utan man vill ställa ut ett tillgodo-havande som ska gälla framåt i tiden?! Mannen blir arg och kräver att Ströms gör det han efterfrågar och säljaren går då för att prata med chefen. Han finns inte på plats, med följd att säljaren till slut ger pengarna tillbaka för västen och slipsen. Mannen blir så upprörd att han mailar dennes chef för att påtala den dåliga servicen. Det var för tre veckor sedan och ännu har inte chefen svarat...

    Det som förvånar mig mest är att på kvittot för västen står det faktiskt stl 56 vilket tydligt talar om att felet är ett rent slarv-fel, då mannen faktiskt provade västen och ändå fick fel väst - trots att kvittot visade rätt väst.

    Och sedan förvånar det mig ännu mer att inte Ströms ens hört av sig med en ursäkt... Vi hade ju anlitat fotograf och allting för dyra pengar.

    Så jag DISSAR Ströms från och med nu!

  • Svar på tråden Varning för Ströms Herrekipering
  • MulleN­uh
    Äldre 25 Jun 11:15
    #1

    Va trist!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:19
    #2

    Ja, skojar du! Men han var fin ändå... Men han hade varit ännu finare i sin väst!

  • BlomAn­na
    Äldre 25 Jun 11:23
    #3
    puppis skrev 2009-06-25 11:13:09 följande:
    Hej alla brudar!Jag vill berätta historien om Ströms lilla bröllopsfiasko:Min blivande man (då) var i samma vecka som bröllopet (090606) inne på Ströms Herrekipering för att köpa en slips till bröllopet samt också en väst, att ha under kostymen. Han besökte först Best of Brands i Sickla, men de rådde honom att åka till Ströms.Sagt och gjort, han fann en snygg rosa slips, en vit manchett-skjorta av fin kvalitét samt också en tjusig råsiden-väst som matchade min klänning. Säljaren konstaterade snabbt, att stl 48 som var utställningsexemplaret, var för liten och att mannen behövde stl 56. Den plockades fram och satt som ett smäck! Nu ska mannen betala nästan 4000:- för plaggen och han får sin påse med de provade plaggen och åker därifrån, glad i hågen...På vår bröllopsdag står vi stressade inne hos fotografen, och mannen ska byta om. Döm om vår förvåning då han klär på sig och västen är typ 15 cm för liten fram. I plagget står det storlek 48....Västen är ju bara att glömma, Ströms har på något sätt lyckats blanda ihop utställningsexemplaret med den väst som mannen provade, som ju satt perfekt.Några dagar efter bröllopet som fick ske utan väst (tråkigt då man anlitat fotograf och allting) går mannen tillbaka till Ströms för att reklamera den för trånga västen. Som plåster på såren begär mannen att få slipsen gratis, förutom att Ströms tar tillbaka västen och ger pengarna tillbaka. Det vill man först inte göra, utan man vill ställa ut ett tillgodo-havande som ska gälla framåt i tiden?! Mannen blir arg och kräver att Ströms gör det han efterfrågar och säljaren går då för att prata med chefen. Han finns inte på plats, med följd att säljaren till slut ger pengarna tillbaka för västen och slipsen. Mannen blir så upprörd att han mailar dennes chef för att påtala den dåliga servicen. Det var för tre veckor sedan och ännu har inte chefen svarat...Det som förvånar mig mest är att på kvittot för västen står det faktiskt stl 56 vilket tydligt talar om att felet är ett rent slarv-fel, då mannen faktiskt provade västen och ändå fick fel väst - trots att kvittot visade rätt väst.Och sedan förvånar det mig ännu mer att inte Ströms ens hört av sig med en ursäkt... Vi hade ju anlitat fotograf och allting för dyra pengar.Så jag DISSAR Ströms från och med nu!
    Jätte trist att de inte skötte reklamationen bättre

    Fast en liten miss av er också att inte kolla innan. Fast det kanske man inte gör...kankse bara är jag som inte litar på expediter

    När mamma skulle gifta sig sprang hennes m2b in i affären 30 min innan vigseln och köpte en vit skjorta...grym framförhållning har han
  • shakyn­ose
    Äldre 25 Jun 11:24
    #4

    Trist, men vad kan de mer göra än att ge er pengarna tillbaka? Visst hade det varit bra om chefen bett om ursäkt, det tycker jag också, men nu har han ju ändå fått pengarna som han ville.


    puppis skrev 2009-06-25 11:13:09 följande:
    Och sedan förvånar det mig ännu mer att inte Ströms ens hört av sig med en ursäkt... Vi hade ju anlitat fotograf och allting för dyra pengar.Så jag DISSAR Ströms från och med nu!
    Jag förstår inte vad fotografen har med det hela att göra? Ni anlitade väl fotografen för att fotografera er, inte västen?
  • MulleN­uh
    Äldre 25 Jun 11:27
    #5

    Jo.. Men alla kan ju göra misstag.. Men självklart blir ju den som råkar ut för misstaget förbannad!!
    Klart han var fin ändå!!!


    puppis skrev 2009-06-25 11:19:01 följande:
    Ja, skojar du! Men han var fin ändå... Men han hade varit ännu finare i sin väst!
  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:33
    #6

    BlomAnna: Vad skulle vi ha kollat...? Västen provades ju på plats och satt perfekt!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:35
    #7

    Shakynose... Om man anlitar en dyr fotograf är det ju roligt om man får klädseln så som man har tänkt sig, och inte måste skippa något plagg. Mannen skulle ju matcha min klänning med sin väst. Nu hade han i stället svart kostym och vit skjorta - till min ivory-färgade klänning. Det hade varit mycket snyggare med västen!

  • BlomAn­na
    Äldre 25 Jun 11:38
    #8
    puppis skrev 2009-06-25 11:33:15 följande:
    BlomAnna: Vad skulle vi ha kollat...? Västen provades ju på plats och satt perfekt!
    Ja visst men det kan ju ändå bli fel, ibland provar man ju ett plagg de har uppe men de tar ett "inplastat" plagg och lägger i påsen och där det ju inte ovanligt att det blir fel...Jag kollar alltid att det blivit rätt...man kan ju göra fel själv också alltså man tar med sig fel storlek till kassan.

    Trist att det blev som det blev så klart.
  • alleha­nda
    Äldre 25 Jun 11:42
    #9
    puppis skrev 2009-06-25 11:33:15 följande:
    BlomAnna: Vad skulle vi ha kollat...? Västen provades ju på plats och satt perfekt!
    De flesta brukar ju plocka upp kläderna man köpt och hänga upp dem så att de inte skrynklas och om mannen här hängt upp en st48 och behövt en st56 så hade falkögat(jag)reagerat direkt. Hoppas att bröllopet i övrigt gick bra!
  • MimmiM­ama
    Äldre 25 Jun 11:44
    #10
    puppis skrev 2009-06-25 11:13:09 följande:
    Vi hade ju anlitat fotograf och allting för dyra pengar.
    En miss kan ske hur lätt som helst och det är ju tyvärr så att gjort är gjort i detta fallet. Kanske ni skulle ha kunnat dubbelkolla innan ni lämnade affären att ni fick rätt väst.
    Jag gör numera alltid det sedan jag en gång fick två olika skor med mig från en skoaffär pga av en vimsig expedit och jag fick krångla med att byta, dubbla resor osv.
    Men de har nog inte gjort kopplingen att ni anser er fotografering vara "förstörd" och att det kostat er en massa pengar. Jag kan förstå att din man blev arg när han skulle få ett tillgodokvitto för när ska han köpa sådana kläder nästa gång!?! De borde naturligtvis bett om ursäkt och gett pengarna tillbaka utan knorr.
    Jag tycker att ni matchade varandra utan väst
    Ni var båda så glada och fina!
Svar på tråden Varning för Ströms Herrekipering