• smocka­n
    Äldre 24 Jun 22:37
    2170 visningar
    7 svar
    7
    2170

    5 cm!

    Alltså jag behöver få bort 5 cm från midja/mage till mitten av augusti!

    Några tips?

  • Svar på tråden 5 cm!
  • Igia
    Äldre 25 Jun 03:34
    #1

    Träna med rockring 10-15 min per dag sägs göra susen med lite nyttig mat då oxå då

    Har inte provat själv med läst lite om det. Kombinera med promenader 40-60 min före frukost.

  • BlomAn­na
    Äldre 25 Jun 07:31
    #2

    Tyvärr väljer ju kroppen själv vart den ska plocka bort fett från men som Igia skrivit kan man ju prova med träning med fokus på magen. Jag skulle ta hjälp av en personlig tränare som kan hjälpa till att hitta bra tränings metoder.

    Att dra ner på kolhydrater är också ett bra tips skulle jag tro.

    Personligen älskar jag spinning och det burkar vara väldigt bra förbränningsträning.

    Lycka till

  • Nynaev­e
    Äldre 25 Jun 11:28
    #3

    Pilates! Det slimmar kroppen generellt. Men då måste man nog äta rätt och konditionsträna också.

  • shakyn­ose
    Äldre 25 Jun 11:42
    #4

    Det går ej att punktförbränna fett, men det man kan göra för att skulptera kroppen är att kombinera konditionsträning med styrkeövningar.
    Konditionsträna regelbundet och träna lite tyngre styrketräning där du vill ha former. Exempelvis smal midja och putig häck, förbränn fett med konditionsträning och träna styrketräning på ben och rumpa.

  • Tinker­Belle
    Äldre 25 Jun 11:50
    #5

    Det går som redan sagts inte att punktförbränna fett, men genom att äta rätt och träna, med fokus på det område du vill förändra, så att musklerna stärks borde du kunna göra en heldel.

    Rockring låter toppen!

  • shakyn­ose
    Äldre 25 Jun 15:48
    #6
    TinkerBelle skrev 2009-06-25 11:50:19 följande:
    Det går som redan sagts inte att punktförbränna fett, men genom att äta rätt och träna, med fokus på det område du vill förändra, så att musklerna stärks borde du kunna göra en heldel.Rockring låter toppen!
    Grejen är ju den att om man tränar musklerna runt midjan så blir den ju större!
    Om man vill få ordning på kurvorna är det därför bättre att träna rumpa och lår än att fokusera på midjemusklerna.
  • Tinker­Belle
    Äldre 25 Jun 17:20
    #7

    Nja! Om man som jag fött tre barn så hjälper träning för att strama till dem "något" förslappade magmusklerna.
    Att rekomendera är dock stärkande övningar snarare än muskelbyggande.


    shakynose skrev 2009-06-25 15:48:05 följande:
    Grejen är ju den att om man tränar musklerna runt midjan så blir den ju större! Om man vill få ordning på kurvorna är det därför bättre att träna rumpa och lår än att fokusera på midjemusklerna.
Svar på tråden 5 cm!