• SnartF­ruLS
    Äldre 20 Jun 11:40
    2463 visningar
    12 svar
    12
    2463

    MÅSTE gå ner i vikt.

    och jag MÅSTE bli fastare.
    Jag avskyr det jag ser... Nästa höst gifter vi oss, utomlands. Tills dess MÅSTE jag göra något åt min kropp. Mår dåligt av den som den är nu.

    jag kanske inte låter överviktig. Jag har 160 cm och väger 55 kg.. Jag har gått upp 3 kg sen i april...

    Jag har fött 2 barn, för 2 och 3 år sedan. Och aldrig gjort något åt min mage. Den hänger är ful och bedrövlig.
    Jag hatar min mage och jag hatar min vikt.

    Nu har jag köpt nå drycker man ska ersätta sina måltider med, ger det resultat? Jag vet att magen blir endast fastare med träning. Men jag hatar att träna. Finns det nå andra tips?

  • Svar på tråden MÅSTE gå ner i vikt.
  • Decemb­er 2009
    Äldre 20 Jun 11:54
    #1

    För dig låter det mer som du behöver träna. Ner i vikt behöver du verkligen inte gå, du vill ju bli fastare Bara gå till gymmet

    /hon med 3 barn på 3 år *sladder*

  • nano86
    Äldre 20 Jun 12:10
    #2

    Jag tror också att det är ett gym du behöver. Magen kommer inte bli snyggare av att du bara tappar några kilon. Själv är jag 156 cm och väger ung 52 kg. Jag ska absolut inte gå ner mer MEN jag vill gärna blir mer vältränad.

  • aikido­aasa
    Äldre 20 Jun 12:54
    #3

    tappar du kilon utan att träna upp magmuskler under huden kommer den bara att se värre ut. Det är "dallrig" och slapp just av denna orsak. Så träning kommer du nog inte undan. (om du inte vill vara mer drastiskt och gå under kniven... men då finns dert ändå ingen garanti att det kommer att hålla sig snyggt i mer än några få månader.)
    Dessutom så har du inte för mycket vikt så bantning kommer endast att skada din kropp i slutändan!

  • ario
    Äldre 20 Jun 12:58
    #4

    Gör som jag

    1:) gå upp tidigt på morgonen och ut o spring 20 min innan fruksot

    2.) När du kommer hem, gör du 100 situps och 20 armhävningar

    3.) äter frukost utan kolhydrater

    Lovar att du får fastare mage, själv väger jag 54 kg och är 152, men pga att att styrketränar så har jag fått fastare mage och kropp.


    SnartFruLS skrev 2009-06-20 11:40:30 följande:
    och jag MÅSTE bli fastare.Jag avskyr det jag ser... Nästa höst gifter vi oss, utomlands. Tills dess MÅSTE jag göra något åt min kropp. Mår dåligt av den som den är nu.jag kanske inte låter överviktig. Jag har 160 cm och väger 55 kg.. Jag har gått upp 3 kg sen i april... Jag har fött 2 barn, för 2 och 3 år sedan. Och aldrig gjort något åt min mage. Den hänger är ful och bedrövlig.Jag hatar min mage och jag hatar min vikt.Nu har jag köpt nå drycker man ska ersätta sina måltider med, ger det resultat? Jag vet att magen blir endast fastare med träning. Men jag hatar att träna. Finns det nå andra tips?
  • Fotbol­lsfru
    Äldre 20 Jun 14:09
    #5

    Du måste träna. Punkt. Inga undanflykter. Vanlig hederlig konditionsträning för att bli fastare.

    /Personlig tränare

  • kullab­erg
    Äldre 22 Jun 13:16
    #6

    Jag gifter mig nästa sommar, så jag har ett år på mig, men jag vill också "shapa" till min kropp. Behöver kanske gå ner några kilo, max 3, men framförallt handlar det om att jag vill få fastare kropp.
    ario, gör du detta varje dag? Dvs, löpning, armhävningar/situps?
    Själv försöker jag gå morgonpromenader på 30-45 min varje dag och så springer jag 20 min ett par gånger i veckan. Men jag vet att jag borde styrketräna också. Räcker det att göra detta hemma eller bör man gå till gym för bästa resultat?

  • Snutti­s2
    Äldre 22 Jun 13:22
    #7

    det låter inte som om du ska gå ner i vikt..jag väger själv ca 55-56 kg och är 168 lång...jag ska absolut inte gå ner till bröllopet men däremot vill jag tona upp kroppen..har i perioder varit mkt sjuk och haft svårt för att träna..har äntligen kommit igång..nu vattengympar jag ett par gånger i veckan vilket har gett enorma resultat på ex mage...

    tycker att du ska tänka på att äta vanlig mat minst 3 gånger per dag så att du håller upp förbränningen i kroppen och sedan träna några dagar i veckan -med något som är kul...dans, gym, vatten ??

    bor du i stockholm kan du säga till jag vill gärna ha sällskap med träningen!!!

  • Äldre 22 Jun 13:40
    #8

    Du kommer inte undan att träna för att få en fastare kropp. Så enkelt är det, hur trist du än tycker det är att träna.

  • 090208
    Äldre 22 Jun 22:42
    #9

    Du har fuskat! Fatt tvillingar eller nat. Eller... My God isf...
    December 2009 skrev 2009-06-20 11:54:28 följande:


    /hon med 3 barn på 3 år *sladder*
  • 090208
    Äldre 22 Jun 22:45
    #10

    By the way, rekommenderar styrketraning!! Springa t.ex ar bra for baken och hjartat, men vill man bli fast sa ar det nog det man ska satsa pa.

    Och om du styrketranar mycket och ofta sa kanske du gar upp i vikt, men det ar bara bra. Det ar ju musklerna som vager.

  • Decemb­er 2009
    Äldre 23 Jun 08:56
    #11
    090208 skrev 2009-06-22 22:42:58 följande:
    Du har fuskat! Fatt tvillingar eller nat. Eller... My God isf...December 2009 skrev 2009-06-20 11:54:28 följande:
    haha nope Ett barn varje udda årtal 23 mån i mellan och 17 mån i mellan

    *packar gymväskan*
  • Humlan­66
    Äldre 23 Jun 09:01
    #12

    Jo jag håller med föregående talare i tråden här, du ska INTE ner i VIKT utan du ska träna- börja med prommenader varje dag och ha en vilodag i veckan ett tag sen gå vidare från det

Svar på tråden MÅSTE gå ner i vikt.