• pandis­81
    Äldre 11 Jun 15:10
    23378 visningar
    130 svar
    130
    23378

    April 2010 del 2

    Jag gick in på vår första tråd för april 2010 och såg att tråden var stängd. Jag kan inte hitta någon annan tråd för del 2 så jag startar en nu.

    Vi måste ju hålla oss uppdaterade och följa varandra.
    Så kom igen tjejer nu börjar vi igen.

  • Svar på tråden April 2010 del 2
  • pandis­81
    Äldre 24 Aug 18:37

    ja jag vet.. det pirrar i magen när man tänker på det


    Daaling skrev 2009-08-24 17:03:03 följande:
    Pandis 81! Idag är det prick 8 månader kvar för oss!!!
  • Daalin­g
    Äldre 24 Aug 19:04
    ja, underbart pirr!
  • pandis­81
    Äldre 24 Aug 20:03

    ja verkligen,
    kan ju inte låta bli att sitta och tänka på hur dagen kommer att bli, hur mycket man längtar och hur tomt det kommer att kännas efteråt när allt är över, men samtidigt hur underbart det kommer att kännas att vara Fru.


    Daaling skrev 2009-08-24 19:04:48 följande:
    ja, underbart pirr!
  • Daalin­g
    Äldre 25 Aug 20:42

    Hej tjejer! Fick idag reda på att den kyrka vi valt inte tar någon avgift för att viga oss trots att det inte är vår hemförsamling. Blev jätteglad, lyckas på så sätt spara in 1800kr som jag räknat med att det skulle kosta. Har även idag börjat kolla runt gällande var jag ska fixa hår, naglar och smink på den stora dagen! Hur går det för er?

  • Daalin­g
    Äldre 27 Aug 18:39

    Totally off topic, men de senaste 7 dagarna har varit de jävligaste på länge! Hmm, var ska jag börja. Ok, min kompis får missfall, mina chefer skäller ut mig för att jag ska byta jobb, sen får min andra kompis ett dödfött barn, sen blir min katt sjuk, sen får jag lite mer skäll av mina chefer och nu när jag satt på motorvägen hem i bilen som jag i stort sett aldrig kör (kan typ inget om bilar) så börjar motorn koka och jag får köra av till sidan av vägen, de upptäcker ett hål i kylvätsketanken och ja, då brast det!!! Stackars den gulliga mannen som kom från vägverket eller vad sjutton det var, och räddade mig. Jag bara orkade inte hålla gott mod uppe längre utan jag bara stod där på motorvägen och och storbölade. Min m2b som är på semester med sina killkompisar fick ett minst sagt HYSTERISKT telefonsamtal. Usch, och nu har jag dåligt samvete över det och är samtidigt förbannad på mig själv för att jag uppfyllde alla himla fördomar om kvinnor som blir hysteriska när en bil inte funkar. Känner mig pyton Livet e skit just nu.

  • Vanya
    Äldre 28 Aug 06:30

    Nämen usch Daaling! (har egentligen tagit en veckas semester - även från planerna men kunde inte låta bli att kika lite vad som händer och nu kan jag inte låta bli att skriva lite heller... USCH vilken vecka - jag skulle förmodligen brutit för länge sen om det var jag. Och kan inte chefer lära sig att det inte hjälper att skälla!! (läser till personalvetare)Man skulle egentligen skälla lite på cheferna och se vad de tycker om det! Skälla är inte produktivt.

    Jag tänker på dig och hoppas innerligt att det blir bättre nu - det kan ju inte komma hur mycket skit som helst innan det kommer något bra :-P

  • chenda­86
    Äldre 1 Sep 09:34

    NU är kyrkan bokad! Jag trodde att jag skulle dö när hon i telefonen svarade: "Jag ska kolla med min kollega, han sitter i telefonen nu med en som ska ha samma datum som er" då lyckades jag få fram "Men du, gör så att du går fram till hans telefon, å lägger på!"

    Men vi fick kyrkan den tiden vi ville ha! :) Så kl. 14.00 den 10 april gifter vi oss!! :D Guuud vad roligt!

  • Daalin­g
    Äldre 1 Sep 17:40

    Grattis Chenda86 till bokningen av kyrkan!!!

  • chenda­86
    Äldre 3 Sep 08:06

    Taaack!! :) Gud så skönt, nu är det mesta kvar! Å nu är det bara 7 månader kvar tjejer!!!


    Daaling skrev 2009-09-01 17:40:42 följande:
    Grattis Chenda86 till bokningen av kyrkan!!!
  • pandis­81
    Äldre 3 Sep 10:26

    grattis till bokningen av kyrkan..
    det är ett väldigt stort steg...
    nu känns det mer verkligt eller hur ??


    chenda86 skrev 2009-09-01 09:34:54 följande:
    NU är kyrkan bokad! Jag trodde att jag skulle dö när hon i telefonen svarade: "Jag ska kolla med min kollega, han sitter i telefonen nu med en som ska ha samma datum som er" då lyckades jag få fram "Men du, gör så att du går fram till hans telefon, å lägger på!" Men vi fick kyrkan den tiden vi ville ha! :) Så kl. 14.00 den 10 april gifter vi oss!! :D Guuud vad roligt!
  • charme­d84
    Äldre 3 Sep 10:58

    hoppar in denna tråd har inte hängt med från början. Bokade tid i dag hos en butik där de säljer brudklänningar. Känns bra att börja prova olika modeller. Känner jag mig själv rätt kommer det ta lång tid innan jag hittar den rätta klänningen.

  • charme­d84
    Äldre 7 Sep 08:34

    i dag bär det av till att prova klänning

  • pandis­81
    Äldre 7 Sep 09:15

    Vad spänande,
    jag kommer ihåg när jag hittade min klänning, det känndes som det bubblade i hela kroppen. Och man blir så glad.
    Jag har min klänning hemma nu för jag kunde inte motstå.

    Igår var vi och kollade på lokalen och bokade den definitivt.
    Det blev så bra. Och den är så bra uppdelat i ett stort rum och två mindre, i det mindre ska vi sätta två runda bord med barn. och i det stora ska vi göra ett U med de vuxna som är med på festen och i det andra lilla rummet blir det lite mingel innan maten och dans efter då vi även kommer att vara i det stora rummet.

    Det fanns även ett stort kök med en rejäl bänk som man kan ha buffén på och vi får plats med två andra bord som vi har tänkt ha som barbord och som presentbord.

    Nä jag känner mig jättenöjd. och så är det egen entre även om det ligger i anslutning till ett wärdshus.
    Det finns även två stora valv i lokalen och två små. Dom stora ska vi klä med ballonger men jag är inte hundra på vad vi ska sätta i dom små.
    Men det kommer vi säkert på.

    Jag har i alla fall köpt lite dekorationer nu, det är ballongerna och utfyllnadstyll. kommer bli så bra. Jag är så glad.


    charmed84 skrev 2009-09-07 08:34:43 följande:
    i dag bär det av till att prova klänning
  • charme­d84
    Äldre 7 Sep 15:17

    så skoj nu börjar man se det framför sig och man kan börja boka av lite småköp, men det kommer defenitift bli fler småköp innan det är dags.

  • Daalin­g
    Äldre 7 Sep 20:53

    Tjena tjejer! Köpte tyg till tärnklänningarna i lördags och det är sååååå fint! Chamagnefärgat thaisiden!!! Åh, det kommer bli så bra! Har börjat leta efter ett bra hotell för bröllopsnatten, men det är en djungel. Finns så mycket olika att välja på, men har inte hittat något klockrent än. Någon som har något förslag på ett romantiskt hotell i Stockholm?

  • pandis­81
    Äldre 7 Sep 21:08

    det låter väldigt fint, våra tärnor kommer inte att ha likadana klänningar, vi har sagt eftersom dom är så skillda personer att dom får välja sina egna klänningar så att dom trivs bra i dom.
    huvudsaken är att dom går under rosa, och rosa är ju ett stort ämne..

    hotell i stockholm är svårt, har ingen koll alls.


    Daaling skrev 2009-09-07 20:53:31 följande:
    Tjena tjejer! Köpte tyg till tärnklänningarna i lördags och det är sååååå fint! Chamagnefärgat thaisiden!!! Åh, det kommer bli så bra! Har börjat leta efter ett bra hotell för bröllopsnatten, men det är en djungel. Finns så mycket olika att välja på, men har inte hittat något klockrent än. Någon som har något förslag på ett romantiskt hotell i Stockholm?
  • Daalin­g
    Äldre 7 Sep 21:16

    Jag håller helt med om att det är bra att låta tärnorna välja klänningarna själv. Vi har köpt tyget åt våra och sen får de sy upp vilken modell de vill. Alla tre har helt olika kroppar och det är viktigt att de känner sig bekväma i kläderna.

    Förresten tjejer, har ni sett den här ingången:





    Riktigt rolig! Vill inte ha det så själv, men tycker det är härligt med glädjen och variationen.


    pandis81 skrev 2009-09-07 21:08:11 följande:
    det låter väldigt fint, våra tärnor kommer inte att ha likadana klänningar, vi har sagt eftersom dom är så skillda personer att dom får välja sina egna klänningar så att dom trivs bra i dom. huvudsaken är att dom går under rosa, och rosa är ju ett stort ämne.. hotell i stockholm är svårt, har ingen koll alls.
  • pandis­81
    Äldre 7 Sep 21:25

    ja det är ju mycket bättre att dom får välja det är ju dom som ska ha det på sig och trivas en hel dag i det..

    ja den har jag sett,, det finns sååååå många trådar om den här på BT.. så det börjar nästan bli tjatigt.
    men visst är det roligt, jag hade inte velat ha så själv. men kul att någon gör det.


    Daaling skrev 2009-09-07 21:16:38 följande:
    Jag håller helt med om att det är bra att låta tärnorna välja klänningarna själv. Vi har köpt tyget åt våra och sen får de sy upp vilken modell de vill. Alla tre har helt olika kroppar och det är viktigt att de känner sig bekväma i kläderna. Förresten tjejer, har ni sett den här ingången:www.youtube.com/watchRiktigt rolig! Vill inte ha det så själv, men tycker det är härligt med glädjen och variationen.
  • Vanya
    Äldre 9 Sep 07:36

    (varning för ego-inlägg)

    jag håller på att tappa greppet snart - har alldeles för mycket att göra!! Hundra saker i skolan just nu och hinner inte alls planera någonting inför bröllopet och det är ju det jag vill göra helst... :( Hinner knappt vara inne här på bt heller - har just nu tagit en mini paus bara för att försöka ösa ur mig lite frustration innan jag dyker ner i böckerna igen... GAH!

    Daa: Har några uppskrivna någonstans men har inte tid att leta reda på dem... (så ledsen över att jag inte ens hinner det...)

    Ok nu MÅSTE jag tillbaka till "jobbet", hoppas ni andra har det bättre

  • Daalin­g
    Äldre 9 Sep 19:26

    Usch vad jobbigt med så mycket att göra. Hoppas det lättar snart. Jag kommer också ha mycket nu framöver, men det är nog bra att ta en paus i bröllopsplanerandet ibland också så man inte tröttnar (om det nu går att tröttna). Du behöver inte skriva upp några hotell. Vi bokade igår. Hotel Rival! De har ett bröllopspaket där man får välja bland 3 sviter till olika priser, och så ingår det champagne och jordgubbar, ljuslyktor och badskum, frukost. Sen får man en grattis övernattning i någon av deras vanliga rum på den 1 åriga bröllopsdagen! Verkar hur bra som helst!


    Vanya skrev 2009-09-09 07:36:47 följande:
    (varning för ego-inlägg)jag håller på att tappa greppet snart - har alldeles för mycket att göra!! Hundra saker i skolan just nu och hinner inte alls planera någonting inför bröllopet och det är ju det jag vill göra helst... :( Hinner knappt vara inne här på bt heller - har just nu tagit en mini paus bara för att försöka ösa ur mig lite frustration innan jag dyker ner i böckerna igen... GAH!Daa: Har några uppskrivna någonstans men har inte tid att leta reda på dem... (så ledsen över att jag inte ens hinner det...) Ok nu MÅSTE jag tillbaka till "jobbet", hoppas ni andra har det bättre
Svar på tråden April 2010 del 2