• pandis­81
    Äldre 11 Jun 15:10
    23372 visningar
    130 svar
    130
    23372

    April 2010 del 2

    Jag gick in på vår första tråd för april 2010 och såg att tråden var stängd. Jag kan inte hitta någon annan tråd för del 2 så jag startar en nu.

    Vi måste ju hålla oss uppdaterade och följa varandra.
    Så kom igen tjejer nu börjar vi igen.

  • Svar på tråden April 2010 del 2
  • Vanya
    Äldre 10 Aug 10:40
    #61

    Pandis: Va skönt att höra att det går frammåt!!! hoppas det fortsätter i den riktningen

  • pandis­81
    Äldre 10 Aug 15:04
    #62

    ja det hoppas jag också att det gör.
    är såååå nyfiken på vad informationen och offerten från stället vi hittade som plan B kan vara..
    Om det blir billigare och hur mycket billigare än vad vi redan har..
    ååå hoppas att det kommer med posten imorgon.


    Vanya skrev 2009-08-10 10:40:36 följande:
    Pandis: Va skönt att höra att det går frammåt!!! hoppas det fortsätter i den riktningen
  • Vanya
    Äldre 10 Aug 15:08
    #63

    pandis81 skrev 2009-08-10 15:04:57 följande:


    ja det hoppas jag också att det gör. är såååå nyfiken på vad informationen och offerten från stället vi hittade som plan B kan vara.. Om det blir billigare och hur mycket billigare än vad vi redan har.. ååå hoppas att det kommer med posten imorgon.
    *håller tummen och hoppas*
  • chenda­86
    Äldre 10 Aug 17:01
    #64

    Hej hej!

    Åhh idag är det exakt på dagen 8 månader tills jag blir fru! :D hoppas att det går fort, det mesta är ju klart nu... faktiskt lite trist.

    Idag kom även ena tärnans klänning! ÅHH den va så fin! Jag kommer att lägga upp en bild på min blogg sen, för er som är intresserade :) Tror att ja har länkat t den på profilen. Annars är det lugnt idag... Förbereder mig mentalt för en resa med jobbet... fyra dagar tor-sön, å tyvärr har man inte de roligaste kollegorna... :( men men några trevliga finns ju! :) Är väl första gången i världshistorien man önskar att man fick en släng av influensa eller ngt... :P

    Gud vad bra Pandis! Alltid bra med en plan B! :)

  • molnis
    Äldre 10 Aug 19:59
    #65

    Roligt att det händer lite mer i tråden nu! Börjar också inse att det faktiskt inte är super långt kvar. (känns inte länge sedan det var över ett år).

    Vi ska ha rött, cerise och ljusrosa (+vitt) som färger. Vår lokal är väldigt vit och fin och vill då ha en del färg i dukningen. Vi ska ha runda borde och tyll med rosbland i mitten och hade tänkt ha en liten vas med blommor i mitten. Men nu köpte vi i helgen istället små ljuslyktor i samma som finns i mitt galleri (vi ska ha de stora på andra ställen). Så vi ska ha dem i mitten på borden istället så känns bra att ha de bestämt och tror det blir jätte bra. Vi tänkte att vi kan ge dem som present till de som hjälper till osv efteråt som minne. Ska försöka hitta cerise-färgat tyg nu som dukar.

  • Daalin­g
    Äldre 10 Aug 20:19
    #66

    Jag vet! Det är inte alls långt kvar!!! Pratade med prästen och festlokalen idag. Har börjat fundera över låtar som vi vill ha under bröllopet och till brudvals m.m. Måste hitta tårtaffär också! Åh vad kul allt detta planerande är! Ska ni ha bröllopstårta?

    Molnis - vad mysigt med små lyktor på bordet. Det ger den där extra myskänslan. Jag funderar också på att ha det. Måste kolla med lokalen vad de har för typ av belysning, om den går att "dimma". Jag har funderat över att knyta champagnefärgade band runt linneservetterna. Sen finns det även guldfärgade chokladhjärtan som man kan lägga på de vita dukarna här och där som dekoration.

    Läste en annan tråd om att ha toalettkorg på badrummet med kam, hårspray, tamponger, nagel för trasiga nylonstrumpor m.m. i och tyckte att idéen lät jättekul!

    Pandis81 - håller tummarna att din information kring planB kommer i posten imorgon

    Tjejer, har ni bestämt vad ni ska ha för klädkod?

  • molnis
    Äldre 10 Aug 20:29
    #67

    Jo det gäller att det inte är för ljust ute, jag tänkte extra på det nu runt den 17 april i år och blev mörkt runt 21 har jag för mig. Kommer ha ceriserosa ljus i så hoppas det ger lite extra sken=)

    Vi kommer också göra sånna små korgar på toaletten. Även hittat fina värmeljuslyktor och ska köpa rosa handdukar. Brukar själv tycka det e tråkigt när toaletterna är jätte trista på festställen om man jämför med det fina man dukat upp osv så tänkte den här gången ska jag själv försöka komma ihåg att piffa lite där med!

    När det gäller klädkod så vill vi helst inte ha någon utan mer festfin. Har varit på några sådana och tycker det har funkat jätte bra. Ev att vi skriver den som vi tycker ligger närmast de vi tänker. Om vi gör en hemsida tänkte ja ev gö nåt collage med exempel på festfin och ha lite olika Eftersom jag har lite kortare klänning och han kostym så är det i allafall inte långklänning som gäller!=)

  • chenda­86
    Äldre 10 Aug 21:17
    #68

    Jag har också funderat på att ha ett "första hjälpen-fest-kit" i badrummet. Har faktiskt fått tag i en sån grön som brukar hänga på lager etc där det förvaras plåster, bandage etc i som vi nu målat vit och målat på lite coola grejer, såsom strumpbyxa, kondom... ja lite allt möjligt som skall finnas i de olika facken. Riktigt smart.

    Det där med klädkod är klurigt. Jag vill egentligen inte ha någon klädkod, jag vill att man kommer i det som man själv är bekväm i. Så det får nog bli "Festkläder" eller ngt... svårt det där.

  • pandis­81
    Äldre 10 Aug 22:21
    #69

    Vi kommer inte ha någon speciell klädkod, vi vill att folk ska komma så bekväma som möjligt. Och jag vet att när dom ska gå på bröllop så kommer dom i fina kläder ändå, huvudsaken är att dom är hela och rena.

  • pandis­81
    Äldre 11 Aug 14:24
    #70

    ååå tjejer vilken dag..
    jag sitter här med tårar i ögonen nu..

    okej jag ska berätta innan ni flippar ut. Nej det har inte hänt något tråkigt snarare tvärtom..
    Okej jag ska berätta.

    Lämnade ameena på dagis vid halv nio. Tog pendeln in till stan mötte upp tjejen som jag har pratat med angående en av tärnklänningarna, då jag visade bilden för ena tärnan igår så valde vi att slå till, och skulle det inte vara som hon tänkt sig så är det bara 400 kr det handlar om (en splirrans ny GoJane klänning i rosa,lite glittrigt)

    gick in på panduro, köpte askar som vi ska ha till kuverten eftersom vi kommer önska oss resebidrag, till självbetalbaren ( då alla själva får välja hur mycket dom vill bidra med för en drink) och sen tänkte jag eventuellt göra en liten sak till, men det är inte helt hundra än.

    Sen så åkte jag hem, kollade mina mail och jag hade fått från några fler av lokalerna som vi skickade till som plan B och ett ställe var för bra för att vara sant. Så nu har vi verkligen spikat det och vi kommer att åka dit och titta när vi är hemma nästa gång.
    Det är en lokalhyra på 3000 kr (det finns bord,stolar,ugn och diskmaskin) sen så kan man hyra porslin för 10 kr per matkuvert och 3 kr per kaffekuvert. Så vi landar kring 4000 kr för lokal och all porslin. Och lokalen tar 60 personer/50 sittandes och det är ca det vi blir så det blir perfekt..

    just det sa jag att dom diskar allt porslin åt oss som man hyr, det ingår i hyran. Vi får ha lokalen från fredag kväll till söndag kl 12. Så det finns gott om tid att städa undan.

    Då tar vi med oss all mat och dricka själva. Vilket blir ett par tusen lappar till. Så vi räknar med 10 000 kr för dekoration och så också. Och då är vi alltså garderade. Maten får vi massor med hjälp av olika runtomkring oss.
    Och jag är så glad för vi har halverat våra kostnader. och 10000 kr kan vi definitivt spara. även mer kanske, men då kan vi lägga det på resan i så fall istället.

    Så jag är så glad, har kommit tårar på kinderna när jag har fått mailen här och fått allt bekräftat.
    Nu känns det som om man lever i en dröm

Svar på tråden April 2010 del 2